poika ei huoli rintaa.....
Poikamme on kuusi viikkoa vanha. Hän on esikoisemme. Poikani on ollut syntymästään asti kova syömäään, melkein joka syötöllä on syönyt ensin molemmat rinnat tyhjiksi ja sitten on pitänyt antaa vielä lisäksi vähän korvikketta jonka jälkeen poika on ollut vasta tyytyväinen. Nyt hän on kuitenkin alkanut hyljeksimään rintaa. Yösyötöillä olen saanut pimeässä "huijattua" hänet syömään rintaa, mutta päivisin ei suostu vaikka kuinka yritän. Poika saa välilä kovat raivarit kun koitan tarjota rintaa :( Olen miettinyt että ei voi olla mahdollista että noin pieni alkaa jo jättämään rinnan syömisen pois...Rinnoistani kuitenkin tulee maitoa, että ei se siitä ole kiinni.
onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia noin pienen vauvan kanssa? Olisi kiva jos jakaisitte kokemuksianne kanssani :)
Kommentit (2)
Meillä etenkin esikoinen harrasti rinnalle raivoamista. Joskus vikana oli se, että maitoa tuli aluksi liikaa, mihin auttoi se, että pumppasin/lypsin enimpiä pois ennen imetystä. Joskus tyttö kyllästyi, kun maito ei herahtanutkaan sekunnissa, ja joskus alkoi mahaa vääntää.
Meillä auttoi lähinnä kaksi kikkaa. Toinen oli tutin tarjoaminen ja sitten äkkiä tissi tilalle. Kakkosemme kanssa tämä ei toiminut, koska hän ei huolinut tuttia. Suuri merkitys oli myös sillä, että isä otti välillä vauvan ja rauhoitteli tätä kanniskelemalla ympäriinsä ja antoi samalla äidille hetken hengähdystauon ennen uutta yritystä.
Toinen toimiva kikka oli se, että kun vauva sai tissistä otteen, nousin ylös ja lähdin kävelemään. Vauva unohti huutaa, kun maisema vaihtui. Imetysasento ei ollut maailman paras, mutta ainakin vauva söi. Joillekin auttaa kevyempikin "näkökulman vaihtaminen", esim. imetys kainalon alta.
Meillä nuo raivarit menivät ohi muistaakseni suunnilleen 3 kk iässä.
Minulla on poika nyt 2 kk ja sama homma myös täällä. Rintaa huolii hyvin harvoin, mutta hommasin rintapumpun ja pumppaan sillä rinnat tyhjäksi ja annan omaa maitoa sitten pullosta.
Meillä tuo alkoi myös jo ihan muutaman vko.n ikäisenä