Naapurin pikkupoika on
ihan valkoinen iholtaan, onkohan ihan terve? Voisko olla aneeminen?
Kommentit (13)
minulla kaikki lapset aika haaleen värisiä.katsos kun ne on suomalaisen lapsia,ei somalialaisen:::D
eräs tuttuni on ihan valkoinen ja iho juuri jotenkin "läpinäkyvä" ja on ihan terve aikuinen. Tukkakin ihan vaalea eikä hän siedä aurinkoa juuri ollenkaan. Palaa hetkessä jopa helpommin kun minä jolla punapigmenttiä.
ja kun ovat vielä perineet isänsä suvun tummat silmänaluset, näyttävät kyllä talvisin aivan aneemisilta. Noilla on vielä ruskeat hiukset jtoen väri erokin vielä korostaa kalpeutta.
Silti ovat ihan terveitä ja Hb oikein hyvä kummallakin. Äitinsä suku vain on valkoista kuin kalkkilaivan kapteeni.
enemmän pigemntistä kuin anemiasta. Myös tummaihoisilla voi olla anemiaa.
Ärsyttää nämä tällaiset "kylän akkojen" tuntuiset arvailut.
kesät talvet yhtä vaalea ilman, että olisin aneeminen tai muuten sairas. Olen "perinyt" vaaleaihoisuuden mummoni kautta.
Ehkä tuo poikakin on vain perinyt vaaleaihoisuuden. Mutta ainahan asiasta voi kysäistä ihan ystävällisesti, jos se kovin mietityttää. Tuskin pojan äiti sellaisesta loukkaantuu.
nähnyt punatukkaisia ihmisiä koskaan, tai sellaisia joilla on hyvin, hyvin vaaleat hiukset? Heidän ihonsa voi olla niin valkoinen että se melkein näyttää hohtavan.
Jos asia vaivaa, mene kysymään pojan vanhemmilta. Täältä et saa vastausta.
nähnyt punatukkaisia ihmisiä koskaan, tai sellaisia joilla on hyvin, hyvin vaaleat hiukset? Heidän ihonsa voi olla niin valkoinen että se melkein näyttää hohtavan.
Jos asia vaivaa, mene kysymään pojan vanhemmilta. Täältä et saa vastausta.
Ihan sivumennen vielä mainitsen... :)
Mulla on melko tummat hiukset ja silmät, mutta iho on just tuollainen melkein hohtavan valkoinen (joskus vitsailen, että lienen sukua haamuille). Mummollani oli tummanruskeat hiukset, siniset silmät ja tosiaan hyvin kalpea iho.
Kesäisin kyllä päivetyn, mutten koskaan sananmukaisesti rusketu.
T. nro 9 vielä kerran
On todella kalpea!
Synnärillä jo katselin että mikä siinä on kun on ihan lakana.
Kysyin sitä lääkäriltäkin ja hän sanoi että kaikkihan me ollaan eri värisiä!
Ihan terve poika on, vaikka kovin on kalpea. ;)
Iho on niin älyttömän valkoinen että verisuonet kuultaa voimakkaasti. Kyllä mua loukkaisi jos joku tulisi minua tai lapsiani aneemisiksi parjaamaan.
on vain kuin oma poikani; luonnostaan vaalea iholtaan.