Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

matala hemoglobiini

12.05.2010 |

odotan esikoistani ja viikkoja nyt 20+6 ja tällä viikolla neuvolassa hemoglobiini oli laskenu 101. olen syönyt alkuraskaudesta lähtien Retafeliä ja nyt joudun ottamaan 2tablettia päivässä.

onko muilla ollut raudan kanssa ongelmia? pitäisikö tabletit ottaa tyhjään vatsaan vaikka tuoremehun kanssa vai onko sillä jotain vaikutusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti monella on ollut samaa vaivaa! Itselläkin, ja apteekista neuvoivat ottamaan raudan yöllä, koska väliä maitotuotteisiin pitäisi olla pari tuntia suuntaansa jotta rauta imeytyy parhaiten. Eli jos heräät yöllä vessaan, ota samalla reissulla rautakin. :) Joku vitamiini auttoi kyllä, varmaan c, eli siinä mielessä appelsiinimehu voisi toimia.

virva

Vierailija
2/3 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mulla on ollu sama ongelma koko raskauden ajan. HEmoglobiini matalana vaik syön rautaa ja rautapitoisia ruokia. Esikoista odotan ja viikkoja nyt jo 35. Välillä sain nousemaan ja taas oli laskenu alle 100;n (98) vai syön tosiaan rautaa. C-vitamiinin pitäisi auttaa, eli appelsiinimehun kanssa kannattaa ottaa =) mulle neuvolassa sanotiin että fysiologinen reaktio on vaan niin voimakas sen takia heittelee eikä asialle voi mitään =) ku muuten olo hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut todella alhaalla hemoglobiini.. ja mä syön 2 obsidania päivässä ja sit otin päivällä vielä sellasta Iron Vital f nestemäistä rauta valmistetta. ja mulla nousi 2 viikossa hemppa 90-119.. otan aamulla kun mä herään aina n.5 aikaa vessaan, niin sillon otan ekan obsidanin runsaan veden kera, sit jossain vaiheessa päivällä juon sen litkun, tunti ennen ateriaa.. ja sit illalla kun olen menossa nukkumaan niin otan toisen obsidanin :) illallakin olen syömättä ainakin sen tunnin ennen kuin menen nukkumaan. :) ja kaurapuurokin kuulemma auttaa.. joku vanhan kansan juttu :D