Kuinka pitkään käytit imetysliivejä?
Koko imetysajan vai alussa vaan vai miten? Meinaan vaan kun alkaa tympiä niiden muodottomuus. Tissit lötköttää alhaalla ja liivien selkäosa nousee korkeuksiin. Kaikissa kokeilemissani malleissa on jotain vialla.
Sinnitelläkö imetysliiveillä vielä kun kesä tulee ja ohuet paidat? vauva vasta 2kk.
Kommentit (23)
Bravadot tilaukseen. Toivotaan, että ne olisivat vähän miellyttävämmät.
-Ap
Otithan ympärysmitaltaan pienemmät kuin mitä nyt käytät? Ja vastaavasti isomman kuppikoon?
aiemmilla lapsilla käytin tavallisia rintsikoita.Nyt ostin kun ajattelin että olisi hyvät. Oli niin ällöt etten käyttänyt pitempään, mutta oli kätevät kun tissit oli kipeät!
Eikö teidän tarvinnut käyttää liivinsuojuksiakaan? Kakkosen imetysaikana laitoin muutaman kerran tavalliset liivit päälle mutta kyllä oli imetys niin mielettömän hankalaa että ilomielin laitoin mukavat ja ennen kaikkea älyttömän kätevät imetysliivit päälleni. Mulla maito herahtaa ihan imetyksen loppuun asti välillä pitkin päivää, joten liivinsuojuksia on pakko käyttää. Ja jos imetysväli pitenee, rinnat turpoaa ja on kivikovat maidosta. Eipä silloinkaan ole kovin nautinnollinen olo tavallisilla rintsikoilla!
Bravadoissa oli koot s, m, l ja xl. S-koko näytti taulukon mukaan olevan minun koko. Ei ollu siis ympärysmittaa ja kuppikokoa erikseen.
käytännössä ekat puoli vuotta. Esikoisen kohdalla imetys olikin jo lopuillaan silloin, ja siirryin tavallisiin liiveihin. Kuopuksen kohdalla alku oli sama, eli ekat puoli vuotta käytin imetysliivejä. Sitten olin kotosalla aina ilman liivejä, ulos lähtiessä laitoin vielä imetysliivit, mutta kun kuopus oli n. 8kk ja imetin häntä edelleen, lakkasin oikeastaan käyttämästä liivejä kokonaan. Nyt kuopus on 1v2kk, ja edelleen imetän, enkä muista milloin olisin viimeksi käyttänyt sen enempää tavallisia kuin imetysliivejäkään. En vaan jaksa käyttää, enkä jaksa kiinnittää huomiota siihen miltä nämä tissit näyttää jonkun toisen mielestä. Ne roikkuu tässä mun rintamuksella vain sitä varten, että niillä on tosi kätevä syöttää vauvoja, joten aivan yks hailee, mitä joku muu niistä ajattelee :)
ku imettää edelleen monta kertaa päivässä niin ei vaan jaksa laittaa "oikeita" liivejä. pari kertaa laittanut parempaa miestä ajatellen, mut peruspäivässä imetysliivit rulettaa.
Sulla on ihan vääränmalliset liivit, jos tissit on navassa ja selkäosa ylhäällä.
Väärä koko ja malli.
Minulla oli (ja on edelleen) painavat rinnat imetysaikana ja oli erittäin vaikeaa löytää hyviä imetysliivejä. Changesta löysyn yhdet. Ulos lähtiessä laitoin toiset päälle, että eivät roiku ja löysty.
Mene hyvään liiviliikkeeseen ja pyydä apua!
lapsi on 1 v 4 kk, käy enää kolmesti päivässä rinnalla. Mun oli hankala tottua uudestaan mun kaaritukihepeniin, kaarituettomat imetysliivit on niin mukavat :D Mutta kyllähän tissit näyttää paremmalta kaarituellisissa liiveissä.
imetysajan tietysti. Kuulostaa siltä, että sulla on väärän kokoiset liivit. Hanki sellaiset, joissa ympärys on riittävän napakka, niin eivät takaa nouse. Ihan tukevia imetysliivejä on, miksi tyytyisit tuollaisiin liruihin?
Itselläni ei imetysliivit eronneet normaaleista liiveistäni muuten kuin että niissä oli se aukaisumekanismi, että sai tissit helposti esiin.
lapsi on 1 v 4 kk, käy enää kolmesti päivässä rinnalla. Mun oli hankala tottua uudestaan mun kaaritukihepeniin, kaarituettomat imetysliivit on niin mukavat :D Mutta kyllähän tissit näyttää paremmalta kaarituellisissa liiveissä.
vain kaarituellisia imetysliivejä.
Niitä löytyy kupeilla joissa on irrotettava muotoon prässätty täyte, aivan ihana malli joka teki rinnat kauniin näköisiksi ohuenkin paidan kanssa, googlaa. Toinen hyvä on glamourmomin imetystoppi, tukee napakasti tissejä eikä tarvi liivejä. Itse käytin koko imetysajan.
Vauva on nyt 4 kuukautta. Mutta toisaalta minulla ei ole muita kuin imetysliivejä tällä hetkellä, ei vanhat rintsikat enää mahdu millään päälle. Enkä viitsi ostaa sitten nyt sopivia tavallisia rintsikoita jos ne kuitenkin ovat sitten imetyksen loppuessa liian isot.
Mut mä tykästyin ihan sloggin perustoppeihin imetysliiveinä. Rinnat mulla on normaalisti melko kiinteät ja tuntui, että ihan riittävän tuen sai tuollaisella topilla. Enkä sitä ulkonäköä hirveesti jaksanu kotioloissa ajatella, enkä kerhossakaan käydessä. Toki normaaleja liivejä käytti sit parempiin menoihin.
laittaa valkoisen tai tiukan paidan niin liivinsuojukset näkyy koko maailmalle.
kiitos vinkeistä. täytyypä googlata noita merkkejä mitä joku antoi.
Käytin ehkä kaks päivää, mielestäni olivat vaan niin ällön näköiset avattuna että siirryin käyttämään puuvillaisia urheilutoppeja ja sitten myöhemmin tavallisia kaarituellisia rintsikoita. Imetys ei tietenkään niitten kanssa kovin huomaamattomasti onnistu, mutta imetin kuitenkin 1v 1kk. Seuraavan vauvan kohdalla perehdyn kyllä tarkemmin eri liivimerkkeihin ettei tarvitse jumiutua kotiin imetyksen hankaluuden takia :/
eikä mullekaan mikään malli istu kunnolla. Tavalliset liivini menisi pilalle, jos joutuisin niitä nostamaan rinnan yli tai ottamaan olkaimia alas ja rynttäämään kuppeja rinnan alle. Ei siinä hirveästi vaihtoehtoja ole.
1 v 3 kk ja imetän vielä muutaman kerran päivässä ja nekin yleensä sängyssä ilman liivejä. Käytän yhä imetysliivejä. En ole viitsinut ostaa tavallisia kuin yhdet, kun tarvitsin juhlapuvun kanssa. Todennäköisesti nyt ostetut eivät sopisi enää imetyksen loputtua. Aikanaan mietitytti kalliiden liivien osto, mutta nyt jälkikäteen olen tosi tyytyväinen, että hankin kunnollisia useammat. Ei ole mitään kiirettä siirtyä pois imetysliiveistä.
Tai siis sellaisia ainakin mistä tykkää. Itse käytän kaarituellisia pitsillisiä imetysliivejä joista ei kyllä erota että ovet edes imetysliivejä. Näitä olen käyttänyt imetysaikoina ja myös niiden jälkeen koska mikä estää tekemästä niin? Toki ne alkuimetyksen kaarituettomat ja toppimalliset ovat olleet silloin käytössä mutta kun olen jokaista lasta imettänyt toista vuotta niin on ollut kovasti käyttöä näteillekin imetysliiveille(ja vielä kesä tulossa...). Kappahlista olen ostanut valkoisia ja mustia ainakin kahden ekan imetyksen aikana, en tiedä onko siellä vielä. Yhdet olen löytänyt nyt h&M:stä mutta kun olisin ostanut toiset kun olivat niin hyvät niin ei niitä enää ollut. Ei ehkä kuulu vakiovalikoimaan siellä. Liivikaupoistakin varmaan löytyy, itse en ole käynyt kun noi on mulle sopineet ja liivikaupan liivit tuppaa olemaan aika arvokkaita, luulen ainakin.
vaikka imetänkin!
ihan hyvin sen tissin saa näkyviin, tai siis nännin saa näkyviin tavallisesta, hyvin istuvasta ja tukevasta liivistäkin!!
nää on taas näitä,että hanki sitä ja tätä että pystyt imettään!!
ja kun syntyy vauva niin hanki sitä ja tätä..kun vähempikin riittää..
no, kukin tyylillään!! näin olen tehnyt kolmen lapseni kanssa!!
Bravadot tilaukseen. Toivotaan, että ne olisivat vähän miellyttävämmät.
-Ap