Veljen vaimo ärsyttää!
Ollaan kuin eri planeetoilta, täysin erilaiset ihmiset, erilaiset elämäntavat, arvot ja asenteet - mutta suvun kautta tunnemme ja asumme samalla paikkakunnalla suht lähekkäin.
Viimeiseksi mainittu on hänen mielestään ystävyyteen ja yhteiseen tekemiseen pakottava seikka, ja hän soittelee minulle lähes joka päivä, pyytää minua ja lapsiani kahville ja kerhoihin ja tapahtumiin hänen ja lastensa seuraksi. Minua, kuten ei valitettavasti lapsianikaan, kiinnosta heidän seuransa. Olemme vältelleet heitä, mutta pikkuhiljaa sopu ja harmonia alkavat rakoilla tekosyideni loppuessa.
Miten sanoa ei kiitos seuralle, rikkomatta välejä veljeni perheeseen? Huom! Satunnaiset tapaamiset ja kyläilyt koko perheiden kesken ovat ehdottoman ok! Arjen menoihin ja tapahtumiin meillä on omat ystävät erikseen.
Kommentit (6)
miten hän ei tajua! yritän olla toki asiallinen ja kohtelias sovun säilymisen vuoksi, mutta vaistomaisesti nyrpistän nenääni kun hän esim. sytyttää tupakan pienten lasten läsnä ollessa tai vaikka kiroilee heidän kuullensa. Olen hoitovapaalla lasten kanssa kotona joten periaatteessa meillä ei ole mitään kiireitä. Sitäpaitsi jos olen vedonnut kiireeseen esim. kotitöiden kanssa, hän on pyytänyt lapseni heille kylään, tarjonnut siis hoitoapua. Nuorimmaiseni on alle vuoden, enkä vielä halua pistää häntä hoitoon. varsinkaan heille, surullista kyllä, koska heillä esim. tupakoidaan parvekkeen ovi auki ja lapset saavat olla parvekkeella mukana.
ja kun hän tupakoi alat kertomaan kuinka epäterveellistä se on ja kun hän kiroaa sanot kovaan ääneen vauvallesi noin EI saa sanoa jne
Sano ääneen että voitko mennä lapsista kauemmaks polttamaan. Ei pienet vihjailut auta mitään. Sano suoraan mutta ystävällisesti.
vapaa-ajallani en haluaisi viettää aikaa ko porukan kanssa, vaan ystävieni ja heidän lapsiensa, samoilla aaltopituuksilla olevien ihmisten kanssa! Mutta miten sanoa tämä hänelle?
Ei tuota oikein kohteliaasti voi hoitaa. Kyllä kai hän ymmärtää yskän, jos välttelet häntä loputtomiin, mutta välit hänen perheeseensä voivat tulehtua.
Jos yrität sietää häntä vaikka vain n. kerran kuukaudessa ja teet selväksi, että lapsen kanssa ei voi kiroilla. Erilainenkin ihminen voi sinänsä rikastuttaa lapsesi kasvatuksessa, lapsesi maailmankatsomus voi avartua.. Varoittava esimerkki (tupakoiva äiti) voi olla hyvä tapa valistaa lastaan epäterveellisyyksistä.
jos kuitenkin veljen vaimo näemmä pitää sinusta?
sanot aina ettet ehdi. siinä.