Aika paha närästys, kun maustamaton jugurttikin närästää. :/
Söin aamupalaksi pari desiä maustamatonta jugurttia, makeutin lusikallisella hunajaa. Vielä pari kuukautta sitten ko. aamu- tai iltapala auttoi pitämään närästystä kurissa, mutta nyt tuo jugurttikin närästää! Ja ihan sikana - aamupalan jälkeen olen syönyt jo 4 Rennietä, eikä tunnu missään.
Raskautta vielä 2,5 kuukautta, mutta lekuri ei suostunut kirjoittamaan mitään muuta närästyslääkettä. Sanoin kyllä, että Rennietä menee jo ohjeen mukainen maksimimäärä päivässä ja koko ajan pahenee, mutta ei halunnut kirjoittaa muutakaan. Koko ajan polttaa kurkussa ja pahimmillaan tulee aivastaessa oksennusta suuhun. Huoh.
Kommentit (8)
Mutta onneksi kärsin siitä harvakseltaan, mutta kun tuo närästys iskee, kaikki ruoka (jopa vesi) pahentaa oloa eikä Rennie auta yhtään. Minä otankin surutta Samariinia, koska se tehoaa vähäsen. Neuvolasta kehoittivat närästyksen pahetessa ottamaan yhteyttä lääkäriin - kuulemma jotain astetta tehokkaampia voivat lääkäritkin määrätä.
Toivon, että lääkärisi saisi kokea kovan närästyksen. Ehkä sitten tajuaisi kuinka tuskallista tuo voi olla.
ja ihan yhtä lailla närästää sekin. Aiemmin sekoitin jugurtin sekaan leseitä, mutta nyt olen todennut, että sillä ihan kerjää lisänärästystä ja olen koittanut syödä ihan pelkkää jugurttia.
Kun ainakin minulla aineet ovat suht oudot. Ne ovat:
- raaka tai ei täysin kypsä muna (esim. majoneesit, mutakakut, taikinan maistelut aiheuttaa närästystä)
- kaupan murotaikina
3
mitä ilmeisemmin tai sitten olen sille allerginen.
Kauraleipä ja kaurapuuro aiheuttaa kurkussa kuin turpoamisen tai palan tunnetta.
kokeillut Gavisconia? oliko mitään hyötyä?
Jugurtti on aika hapanta, joten ei ihme jos alkaa närästään ... yritän itse neutraloida sitä edes vähäsen sekoittamalla sitä rasvattomaan maitoon.
Jos närästys ja refluksijutut kiinnostaa enemmänkin, poikkea tuolla refluksikkojen kohtauspaikalla (www.refluksi.fi), jossa voi saada vinkkejä vaikka mihin ...:-)
Toivottavasti oireet menevät synnytyksen jälkeen vähitellen ohitse!
Niitä mulle on kirjoitettu kolmessa raskaudessa. Aika huono lääkäri sulla jos ei tiedä että närästykseen on muitakin lääkkeitä kuin rennie, joka ei todellakaan auta pahaan närästykseen.
Gavisgon ei auttanut, Rennienki lopetin josain vaiheessa turhana.
Kaikki suolat ja sokerit koitin vähentää minimiin. Leivässäkin usein niin paljon suollaa, että oli parempi olla syömättä kuin ihan niitä vähäsuolaisiampia (kaupassa tuntee sydänmerkistä). Join pelkästään maitoa, vesikin tosiana pahensi asiaa. Jogurtti ei käynyt, korvasin Riisifrutin tapaisella (se hillo ei sopinut). Riisiä tuli muutnekin syötyä paljon, suolattomana...
Ainakin mulla aika pahasti. Oletko kokeillut jugurttia ilman hunajaa?