Millä työmäärällä työkkäri ei laita kursseille tai töihin?
Vähän hassu otsikko, mutten parempaakaan keksinyt.
Eli jos jään työttömäksi, ja teen töitä vain sen verran, että työkkäri ei painosta minua töihin tai kursseille, niin mikä on tuo tunti/viikkomäärä?
Toivottavasti joku edes ymmärtää, mitä tarkoitan :D
Kommentit (3)
Kaikki alle kokopäiväisen työsuhteen työtunnit aiheuttavat sen, että olet potentiaalinen töiden tarjoamisen kohde.
Eli jos et halua häirittävän työhönosoituksilla niin älä ilmoittaudu työttömäksi.
olin joka toinen viikko osa-aikaisen hoitajan sijaisena päiväkodissa.
Sain palkkaa joka toisesta viikosta ja korvausta niiltä viikoista jolloin olin työtön.
Sijaisuuksia olisi ollut tarjolla eri päiväkodeissa työttömyysviikolleni, mutta niihin ei pakotettu. Itse joskus hakeuduin sijaisuuteen esim. toiseen ryhmään samassa päiväkodissa jossa olin työssä...
Kun tein sijaisuuksia sinä viikkona jolloin olisin saanut päivärahaa kassasta, en tietenkään saanut sitä koska sain palkkaa.
Tämä osa-aikalisä on hyvä, saa puolet kuukauden palkasta ja tekemättä työtä saa korvausta siitä toisesta puolesta. Minä tein joka toinen viikko töitä, sain palkan ja korvauksen yhteensä 1400€.
Kymmenen päivän työ kuukaudessa ja ihan kiva raha. Toki olisin saanut enemmän jos olisin ollut kokoaikatyössä, mutta vapaaseeen nähden olin tyytyväinen. Kahtena vuonna oli onni saada tällaista osa-aikalisän sijaisuutta, ensin 9kk ja sitten 12kk samassa paikassa. Nyt olen taas "kytännyt" jos elokuussa olisi jollakin tarjota samaa.
Kun ap Sinullakin on pieni lapsi, niin joku pienempi tuntimäärä voisi olla alkuun hyvä. Oma lapsi ei auta siihen antavatko osoituksen työpaikkaan, johon sitten haastatteluun jne.
Eli siis tarkoitus on olla työttömänä ja tehdä töitä vain se minimimäärä, että työkkäri ei keksi minulle tekemistä. Onko tuo joku tietty määrä tunteja tai viikkoja vuodessa, vai tapauskohtainen?
Vaikuttaako asiaan mitenkään se, että minulla on nyt 9kk lapsi?