Päiväkotilapset ja koululaiset siivoavat ympäristöä
onko teillä tapana? Minua ei oikein innosta ajatus lapseni kaivelemassa räkä yms. papereita pikkukäsin ojista
Kommentit (6)
mehupurkkeja, sipsipusseja, karkkipapereita, banaaninkuoria etc. Vieressä on yläkoulu ja myös alakoulu. Just juttelin toisen äidin kanssa että yläkoululaiset saisi kyllä siivota jälkensä, ja alakoulustakin ehkä 5-6 luokkailaiset.
Viikko pasi sitten joku kaupungin työntekijä keräsi niitä roskia, mutta nyt näyttää taas jo tosi pahalta.
Sieltä kaupastahan ne hakee pullaa ruokatunnilla kun eivät syö edes kouluruokaa, kuulemma.
prosenttisesti ainakin meilläpäin roskista aiheuttavatkin. Opeta sinäkin vain sille kullannumpullesi, että ne mässypaperit ja mehupurkit menevät roskikseen eikä kadulle.
vaan tädit hoputtavat koko ajan ja lapset kantavat kaikkea käsissään lasista ruiskuihin
tota harrastettiin jo viistoista vuotta sitten, kun olin ala-asteella. Joka kevät laitettiin kerään roskia teiden reunoilta. En mä välttämättä ihan päiväkoti-ikäsiä sinne laittas mut hyvin voi nuo ala-asteella olevat sen tehä (kunhan tehdään selväksi että esim. ruiskuihin ei kosketa).
lähiluontoa, enkä rehellisesti sanottuna tykännyt ajatuksesta.
Tai siis ajatus hyvä, mutta miksi lapsia pitää laittaa tuommoista tekemään?
(siivoamaan toisten jälkiä vapun jäljiltä)
Emme asu millään ongelmalähiöalueella, mutta siltikin, metsistä saattaa löytyä ihan mitä vaan =/
Meillä neljä lasta, joista yksikään ei heittele roskia luontoon, ei ainakaan meidän vanhempien nähden, ja tokkopa muutoinkaan.
Ollaan kerrottu mihin roskat laitetaan, ja valistavat muitakin, että roskia ei heitellä luontoon ;-)
roskat laitetaan ja niin vaan täällä Espoon "hyvällä" alueella ihan kunnon naapureiden penskat heittelee karkkipaperit kadulle. kannattaisi avata ne siniset silmänsä.