Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaas: reseptilääkkeet mukaan matkalle?

Vierailija
08.05.2010 |

Ekaa kertaa mulla tällaisia. Olen menossa Ranskaan ja mulla on reseptillä saatu lääkitys. Joudun sen ottamaan mukaan. Pitääkö tuo resepti ottaa mukaan? Mitäs kun se on suomenkielinen? Jos joku tulli sitä kaipaa, niin eihän tuosta muunmaalaiset ymmärrä tuota kieltä. Voinko laittaa lääkkeet ihan matkatavaroihin, vai onko ne vietävä mukana matkustamoon? Käytännön neuvoja kaivaten.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti kannattaa ottaa mukaan.

Vierailija
2/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy opastamaan ko lääkkeen suhteen asiasta.

Ota myös huomioon, että lennot saattavat nokipilven takia taas lakata, joten extra annos lääkkeitä matkaan, jos kyse ei ole kuurista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA käsimatkatavaroihin. Reseptiä ei ole pakko olla mukana.

Vierailija
4/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä tai huumausaineiksi luokiteltavia lääkkeitä, niin sitten reseptit mukaan ja muistatte tarkistaa kohdemaan tuontirajoitukset. Yleensä kannattaa ottaa mukaan vain sen verran kuin uskoo tarvitsevansa. Toisin sanoen, jos on paketissa punainen kolmio kyljessä, niin silloin kannattaa se resepti pakata mukaan.

Vierailija
5/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lääkkeestä on kyse, sanoisin, että ota resepti mukaan.

Joihinkin lääkkeisiin saa myös sellaisen kortin lääkäriltä mukaan, jossa sekä suomeksi että englanniksi, että XX sairastaa tätä sairautta, minkä vuoksi hänellä on nämä lääkkeet (mahdollisine tykötarpeineen, esim. piikit) mukana. Tuota kannattaa kysyä lääkkeen määränneeltä lääkäriltä.

Vierailija
6/6 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan ei ole alettu sen enempiä kyselemään lääkkeistä. Aina kuitenkin on ollut reseptit mukana ja lääkäriltä ollaan saatu englanninkielinen selonteko lääkityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi