Onko suomalaiset lapset vain nössömpiä lue rauhallisempia kuin "normi" lapset?
Siis tuntuu, että kun täällä joku mainitsee omasta vilkkaasta lapsestaan niin 500 av:laista sanoo kuinka ei tuo ole normaalia ja ei meillä ainakaan ole noin. Itselläni myös melko aktiivinen poika (hoidossakin sanottu, että vilkkain porukasta). Mutta silti minusta on kummallista kun menemme jonnekin organisoituun tapahtumaan niin kaikki muut lapset seisoo hiljaa tuppisuuna seinäkukkasina ja oikein pelästyy jos lapseni ottaa heihin jotain kontaktia. Mieheni on ulkosuomalainen. Euroopasta kylläkin, mutta tuntuu, että siellä ero ei ole näin dramaattinen. Vaikka lapseni on menevä ja välillä tempperamenttinenkin, silti olen onnellinen, että hän on sosiaalinen ja positiivinen lapsi, joka ei ainakaan juokse karjuun kun hänelle puhuu.
Kommentit (6)
mulla on ihan suomen-suomalaiset lapset ja joka välissä joku on leimaamassa ylivilkkaaksi tai erikoiseksi (ihan mummoista lähtien...) kun lapseni ovat sosiaalisia, reippaita, rohkeita ja vilkkaita.
Eli ei jooko leimata lapsia puolin eikä toisin? Ei kyykytetä hiljaisia mutta ei myöskään paheksuta reippaita?
hyvä kun muistutit, taisipas tulle virhe. Itse olin joskus ulkosuomalalainen, mutta olen siis naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Se ei tosin ollut aloituksen pointti, mutta kiva kun kiinnostus heräsi.
hyvä kun muistutit, taisipas tulle virhe. Itse olin joskus ulkosuomalalainen, mutta olen siis naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Se ei tosin ollut aloituksen pointti, mutta kiva kun kiinnostus heräsi.
että se, mikä äidin mielestä on oman lapsen 'reippautta' tai 'villkautta' onkin muiden mielestä häiritsevää metelöintiä ja riehumista, yleistä rauhattomuutta, häiritsemistä, jopa kiusantekoa.
Muuta kommentoitavaa tällaiseen aloitukseen ei kyllä muutenkaan ole.