Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus ja kovat nivuskivut!??

Vierailija
05.05.2010 |

Eli onks tällänen ihan normaalia? oikeaan nivuseen polttaa jokaisella askeleella ihan mielettömästi. kävely siis ei ole enää mitenkä helppoa. makuuasennossa nivusee ei satu. eikai kyseessä voi olla veritulppa. mulla on nimittäin käytössä klexane kuuri varmuuden vuoksi kun olin kipeä ja sain siksi ne kun liikkuminen oli melkein mahdotonta, nyt kuurin aikana alkanut nää hirveet polttokivut nivusessa. kellään kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viikkoja 40+3 ja tänään iski tosi rankat nivuskivut. Ei voi liikkua kovin vaivattomasti, noustessa tuolilta tai lattialta sattuu niin, ettei välillä pääse ilman apua ylös, tai ainakaan pinnistelemättä käsivoimin. Kävely on tahmaista vaappumista. :/ Olisipa kiva tietää, ennakoiko tämä synnytystä lähipäivinä tai tänäiltana tjs. Kaikkein kamalinta on ojentaa jalkaa sivulle ja liikuttaa se takaisin hallitusti toisen jalan viereen. Sivuttaisliikkeet pahimpia.

En usko, että itselläni olisi johtunut paikallaanolosta, olen liikkunut säännöllisesti joka päivä viime viikkojen ajan, siitäkin huolimatta, että olen ollut rankassa flunssassa.

Vierailija
2/9 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin olla hirmu kipeitä ja joillakin tulee ja toisilla ei välttämättä minkäänlaisia kipuja. Joillekin voi tukivyöstä olla apua, mutta eipä niihin oikein mitään kunnon keinoa ole, täytyy vain ottaa rauhallisesti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla prakas selkä, nivusiin koski joka askeleella ja kerran (kolmesta) toinen jalka halvaantui polvesta alaspäin. Vikassa raskaudessa tenava oli niin alhaalla, että jokainen askel oli kuin puukonisku alapäähän viimeisen kuukauden.

Synnytys auttoi...

Ei tuu enää tenavia meille.

Vierailija
4/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysellä apuja, mut kellään ei ollu kokemuksia..? Ilmeisesti vauva oli todella alhaalla ja synnytys oli vauhdikas; 1,5-tuntia!

Vierailija
5/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaa jo niin ärsyttäviä. niiku tässä nyt ei ois muuta mietittävää ku se että ei pysty kunnolla astuu eikä pukea vaatteita päälle ku nivusee polttaa niin paljon :/ kai se ois silti lääkärissä käytävä ettei sit ookkaa veritulppaa. ei jaksais uskoa siihen ku napapiikit on käytössä mutta mistä sitä koskaa tietää...

Vierailija
6/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain olisi tullut suonikohjuja häpyhuuliin. Ne voivat laskeutua levossa ja täyttyä pýstyasennossa. Onneksi ne paranevat synnytyksen jälkeen, toisinkuin kohjut jaloissa!

Vierailija
7/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sulla on siihen napapiikit jo valmiina käytössä. tietysti maailmassa kaikki on mahdollista mutta kuulostaa aika mahdottomalta tuo vaihtoehto. soita äitipolille ja kysy että miten toimia. jos se on tulppa en sinuna odottelis kovin pitkään että meneekö kipu ohi vaiko eikö. tulppa on vaarallinen, sinulla tosin tuo ns ainoa lääkitys jo menossa mitä siihen annetaan...

Vierailija
8/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alä ole turhaan huolissasi, nuo ovat ns. liitos/ligamenttikipuja, joissa nivusia vihloo raskauden (onneksi yleensä vasta) loppuvaiheessa. Elimistö valmistautuu näinkin synnytykseen ja avautumisvaiheeseen. Ainoa tehokas apu on synnytys, kivut loppuvat kuin seinään sen jälkeen.

Vierailija
9/9 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vasta rv38 menossa ja en ole huomannut liiemmin mitään kipuja. Milloin nämä kivut tulevat? Lähellä laskettua aikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi