Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä pph:sta joka on pph vain että saa olla kotona omien lasten kanssa?

Vierailija
04.05.2010 |

jotka ovat yli 3 vuotiaita. Mä en ymmärrä, eräs kerhotuttu teki näin. Päätti ruveta pph:ksi kun ei halua viedä lapsiaan hoitoon kenellekään. Mun mielestä jotenki omituista. Älytöntä, että pph:ksi voi alkaa miltei kuka vaan. esim. sille mitä lapset päivän aikana syövät, ei oo mitään sääntöjä/ suosituksia. Veisitkö oman lapsen tuollaiselle jos tietäisit?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan tuo vaan särähtää pahasti. Kun vertaa vähän vanhempiin ihmisiin joiden lapset jo isoja, tekevät työtä syystä että tykkäävät siitä, niin kuin yleensä ihmiset. Mut tää on sen takia ettei halua viedä omia lapsia hoitoon ja pakko saada rahaa. No aivan sama..

Vierailija
2/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajan homma on niin alipalkattua ja aliarvostettua hommaa, että pitää kai sille joku motiivi löytää. Tienaaminen se ei ainakaan ole.

Jos taas joku haluaa pitää laspensa kotona ja ottaa sille päivisi leikki ja touhuilu seuraa, miksi se olisi huono? Varmasti perhepäivähoitajana on sekä huonoja, että hyviä tyyppejä, huolimatta siitä, ovatko pinen lapsen äitejä vai lähes eläkeikäisiä naisia.

Puistossa, jossa käymme, on päivisin paljon pphoitajia. Suurin osa niistä yli 50v tädeistä on hommaansa leipääntyneitä éukkoja, jotka tulevat puistoon tapaamaan toisiaan. Puistossa käy myös kolme äitiä joilla omien lisäksi hoitolapsia. Ja täytyy sanoa, että jos pitäisi valita kenelle oman lapsensa jättäisi hoitoon, se olisi ehdottomasti joku noista äideistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana hoitaa lapsiani kotona ja pohdin, että siinä menisi samalla muutama muukin lapsi. Montako lasta muuten saisin ottaa jos omani ovat 2,4 ja 6-vuotiaat?

Vierailija
4/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan hoitoon. Minusta se on ihan ok, hänen miehellään on työaika klo 10-19 joka arkipäivä + satunnaisesti myös viikonloput. Ystäväni on ammatiltaan myyjä, joten hänkin tekisi "omituisia työaikoja". Lapset joutuisivat olemaan paljon hoidossa...

Ystäväni on kuitenkin työssään hyvä! Ei se tarkoita, että jos ajattelee ensisijaisesti päätöstä tehdessään oman perheensä parasta, että olisi huono hoitaja vieraille lapsille! Veisin lapseni ystävällinen koska tahansa hoitoon, hienoa työtä tekee ja välittää myös hoitolapsistaan.

Vierailija
5/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli aivan sopimaton ammattiinsa. Omat lapset söi eri ruokaa kuin hoitolapset, arvatkaapa kummat söi parempaa:(

Hänen lapsensa kiusasivat yhtä hoitolasta ja sanoivat mm tälle, että meillä ei ole koskaan ennen ollut hoidossa noin tyhmää lasta. Kuulosti vähän siltä, että olivat äidiltään sen kuulleet, koska 6-7 ei normaalisti puhu tuolla tavalla.

Eipä ole onneksi pph enää, sai kai varoituksia ja ymmärsi lopettaa, tai eihän sillä hermotkaan kestäneet.

Vierailija
6/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka menee töihin saadakseen myös mitä haluaaa?

Vierailija
7/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana hoitaa lapsiani kotona ja pohdin, että siinä menisi samalla muutama muukin lapsi. Montako lasta muuten saisin ottaa jos omani ovat 2,4 ja 6-vuotiaat?

vain yhden.

Vierailija
8/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eskarilainen on siis eskarissa osan päivää, voit ottaa 2 kokopäivälasta ja yhden puolipäiväisen.

Vierailija
9/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani oli vastaava tilanne, kun hän oli lapsi, eli äiti siis oli pph. Häntä tilanne ahdisti kamalasti, koska ei saanut koskaan olla yksin rauhassa kotona ja leikkiä kavereiden kanssa. Aina oli kotona pikkulapsia liuta ja esimerkiksi välipalaa ei itse saanut valita. Hän halusikin aina olla koulun jälkeen meillä.

Vierailija
10/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eskarilainen on siis eskarissa osan päivää, voit ottaa 2 kokopäivälasta ja yhden puolipäiväisen.

Vielä ei ole ajankohtaista, sillä lapseni eivät vielä ole noin vanhoja, mutta ajattelin tuota alaa kun nuorimmainen on noin 2 vuotta. Silloin vanhin lapsistani todennäköisesti kävisi myös eskarissa.

t: 12

Vierailija
11/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes sijaisuuksia tunnu löytyvän. Jos haluaa olla omalla alalla niin pph on ainoa vaihtoehto.

Mielelläni mä menisin jonnekin muualle töihin, mutta hoitopaikkaakaan ei saa ennen kun on töitä. Joten olen nyt hakenut pph:ksi. Omat lapset on tietty kotona, joten ei ole kuin 2 paikkaa. Ainut vaihtoehto minulle, kun haluan olla oman alan töissä.

Vierailija
12/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen muusta syystä kukaan rupeaisi pph:ksi? Ainakin miedän (ja kaikki tuntemani pph:t) ovat juuri tuosta syystä jääneet kotiin.

En tunne ketään, jolla ei olisi omia lapsia ja olisi pph. Palkka on olematon ja olet silti kotona kiinni koko päivän. Selitähän vähän aloitustasi....?

ollenkaan niitä muita (kuin omia lapsia) vai ovatko siinä jaloissa vaan tiellä ja ansaitsemismielessä?

Vierailija
13/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on 3 lasta niin voinko alkaa pph:ksi ja hoitaa vain omat lapset?

Vierailija
14/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ja hyväksyttävää.

Ihmettelisin, jos joku lapseton on vain pph koska nehän saavat ihan älyttömän pientä palkkaakin.

Vierailija
15/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus häneltä löytyy alalle, on tehnyt pitkän uran päiväkodissa. Tekee mielettämän hyvää ruokaa, lähes kaiken alusta alkaen itse, ei siis mitään einesmöyhöjä mitä päiväkodissa tarjoillaan. Hän onkin alueemme suosituin pph jolle on paljon kysyntää.

Vierailija
16/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain kysyttävää?

sen voin sanoa että vaikka tuosta syystä hoidan muitakin ei se taikoita että hoidan huonommin muita ihan tasaarvoisesti kaikkia, ja ruasta voin sanoa että on 100% parempaa kuin pkssa laitosmaista eines mössöä.

ryhmän max koko on 4,5 lasta. pelkästään omia hoitavaksi haluava niin ovat kuntakohtaisia. kannattaa soittaa päivähoitotoimistoon.

Vierailija
17/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsen päiväkodissa ruuat tehdään alusta asti itse luomuaineista.

Vierailija
18/26 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en veisi lapsiani pph:lle hoitoon. Riskaabelia olla yhden ihmisen varassa.

Vierailija
19/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotona olemisen halu on ihan hyvä syy olla pph:na, mutta sen lisäksi täytyy tietysti olla lapsirakas muutenkin ja kykenevä kasvattaja.

Vierailija
20/26 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vie lastani perhepäivähoitoon vaikka maksettais.