Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan hölmö idea? maistraatti...

Vierailija
27.04.2010 |

Tässä ollut alustavasti häistä puhetta ja nyt mietimme kuinka sitten toteutetaan tulevaisuudessa.

Minä kuulun ortodoksiseen kirkkoon, mies ei.

Kuitenkin menen sen ainoan kerran elämässäni (TOIVOTTAVASTI) naimisiin niin haluaisin olla sinä päivänä unelmieni puvussa jne..

Tietenkään en tahdo, että mieheni kirkkoon liittyy tämän takia.

Vaikka menisi vain maistraatissa vihille, voiko silloinkin olla ihan rehellinen hääpuku?

Jotenkin tulee mielikuva ettei voisi missään nimessä.

Entäs jos menisi maistraatissa naimisiin ja kirkossa siunaus? Kenelläkään kokemuksia?

Kuinka olette ratkaisseet sen ongelman kun vain toinen kuuluu kirkkoon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varmaan useimmilla onkin ihan hääpuku vaikka vihkiminen maistraatissa. Nykyään on myös rahalla mahdollista saada vihkijä vaikka hääpaikalle suorittamaan vihkimistoimituksen.

Me tehtiin niin, että vihkiminen maistraatissa ja sitten seuraavana päivänä siunaus kirkossa.

Vierailija
2/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelkaa ihan itse "alttari" ja kaikki, ja sitten maistraatin vihkijä vihkii teidät. Hääpuku saa olla just sellanen kun mieleen tulee.

Itse menin ulkomailla kaupungintalolla naimisiin. Oli jakkupuku ja 2 vierasta. Siskolla tosi kallis hääpuku, maistraatin vihkijä juhlapaikalla, 6 morsiusneitoa ja 100 vierasta. Veli meni hiljaa maistraatissa naimisiin, todistajat viran puolesta, arkivaatteet, ja toinen veli järjesti oikeat kirkkohäät, vieraina sisarukset, vanhemmat, elossa olevat isovanhemmat ja kummit, eli max. 20 vierasta. Eli ei ne kirkkohäät ole ainoat mahdolliset, eikä edes se kirkollinen siunaus ole mikään pakollinen. Ihan oikean hääpuvun saa laittaa, ja hääpuku saa olla juuri sellainen kuin haluaa. Sitäpaitsi sinkkuelämää elokuvassakin paras hääpuku, minkä Carrie päälleen pistää on juuri se kaupungintalon puku, mun mielestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on nykyään sellaiset häät, että ovat menneet naimisiin hissukseen maistraatissa, ja sitten on kirkossa siunaaminen. Siunaaminen ei eroa vihkimisestä oikeastaan ollenkaan. Jos haluat perinteiset kirkkohäät, niin suosittelen tuota systeemiä.

Jos toinen ei kuulu olr kristitty, ei teitä vihitä kirkossa, mutta siunataan kuitenkin.