Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö vie lasta mummolaan, jos sinne pyydetään?

Vierailija
26.04.2010 |

Tuohon ketjuun viitaten jossa kysytään kahdenkeskisestä ajasta. Meillä molemmat mummot ovat aktiivisia, he itse pyytävät lapsia kylään/yökylään ja suunnilleen loukkaantuvat jos lapsia ei ole näkynyt muutamaan viikkoon. Ymmärrän hyvin sen ettei kaikilla ole tälläisiä mummoloita, mutta sitä en ymmärrä että miksi mummo ei saisi hoitaa lapsenlapsiaan jos haluaa. Monelle tuntuu olevan tärkeää se että hoitaa aina itse lapsensa eikä lapsi ole suunnilleen 10 vuotiaana ollut missään muualla hoidossa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani pyytävät usein lastamme hoitoon. Mielelläni me sinne lapsi päästetäänkin. Lapsi viihtyy loistavasti mummin ja ukin kanssa ja he ovat loisto isovanhemmat. Luotan täysin siihen että lapsella on isovanhempien luona hyvä olla.

Kuitenkaan meillä ei ole hoitajalle tarvetta niin usein kun he haluaisivat hoitaa. Miksi siis aina veisin kun pyydetään.

Pojalle tarjottiin juuri hoitopaikkaa vapuksi, jos haluaisimme miehen kanssa kahden jonnekkin, mutta meidän suunitelmiin pojan mukaan ottaminen sopii loistavasti. Pitäisikö siis viedä poika hoitoon vain vanhempieni mieliksi ja kiristellä itse hampaita kun meni suunnitelmat pipariksi.

Poika näkee mummiaan ja ukkiaan kuitenkin viikoittain, kun käydään yhdessä kylässä heidän luonaan tai he meillä. Monesti viikossa myös ulkoillaan yhdessä pojan, äitini ja heidän koiransa kanssa.

Kyse ei ole meillä siitä että lapsi pitäisi aina hoitaa itse tms. En vain ymmärrä että miksi se lapsi pitäisi kiikuttaa hoitoon aina isovanhempien niin halutessa, jos sitä ei itse halua.

Onneksi vanhempani eivät moisesta loukkaannu.

Vierailija
2/4 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteutuma on se, että toinen mummola ei pyydä ikinä, edes päiväseltään hoitoon. Ei sinne voi edes mennä kun kämppä on niin täynnä rojua, ettei istumapaikkaa tai edes seisomapaikkaa löydä.

Toiseen mummolaan pääsee 2-3 krt vuodessa koulun lomilla, mutta sitten ovat useamman yön kerralla. Mutta silloinkin pikkuisin jää kotiin vielä ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mummoloissa kohdellaan niin oudosti lapsia. Toisessa mummolassa lapset ei sais leikkiäkään. Kun siitä tulee meteliä ja sotkua. Ja toisessa ne saa tehdä melkein mitä vaan. Ja siellä udellaan ihan pieniltä kaikkee mitä ne ei ees ymmärrä ja sitten ne vastailee mitä sattuu ja mummi uskoo ne todeksi ja siitä on seurannut monta väärinkäsitystä! Että niin, parempi hoitaa ite.

Vierailija
4/4 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisikin hoitaa niin paljon kun haluaa, mutta kun on sairauksia niin paljon niin eivät jaksa.

Helpottaahan tuo, kun lapset kasvaa. Ja ei meillä 2 ja 3vuotiaat ole niin riippuvaisia, kuten tuo meidän yksivuotias, joka pitää nostaa syöttötuoliin istumaan esimerkiksi ja vaippa vaihtaa ym vastaavaa pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi