Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilihan puudutus

Vierailija
23.04.2010 |

Millä nimellä sitä virallisesti kutsutaan? Laitetaanko sinne joku piikki?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan puudutuspiikillä se puudutetaan jos se kerran leikataan...

Vierailija
2/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan puudutuspiikillä se puudutetaan jos se kerran leikataan...

puudutettiin ekalla kerralla vaikkei leikatukaan! JA tosiaan oli tunto niin pois etten olisi tuntenut vaikka vesurilla olisi väylää vauvalle avattu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita sitä puudutusta, joka estää välilihan leikkaamisesta aiheutuvan kivun. Vaan sellaista puudutusta, joka laitetaan ulkosynnyttimiin. Estämään kipua, joka tulee venymisestä.

Vierailija
4/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tule ulkosynnyttimiin vaan välilihan pudendaalihermoon. Ei ole saatavilla joka paikassa.

Itse suosittelen spinaalia ponnistusvaiheen kivunlievitykseksi. Ehdottomasti paras vaikutus!

Vierailija
5/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutetaan pudendushermo(häpyhermo) kahdesta kohdasta juuri ennen ponnistusvaihetta.puuduttaa synnytyskanavan alaosan ja helpottaa välilihan alueen kudoksen venyttymisestä ponnistusvaiheessa johtuvaa kipua.

Vierailija
6/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan piikillä se pistetään sinne kohdunkaulaan. Auttoi keskimmäisen synnytyksessä todella hyvin. Kuopuksen synnytyksessä en ehtinyt sitä saada, kun synnytys eteni niin nopeasti, ettei siellä ollut mitään kohdunkaulaa enää jäljellä kun synnytyshuoneeseen pääsin (eli ei ollut paikkaa mihin pistää). Suosittelen ehdottomasti juuri niihin ponnistuskipuihin eli jos on todennäköistä lyhyt avautumisvaihe ja nopea eteneminen niin kohdunkaulanpuudutus toimii.

Vierailija
7/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin jos anestesialääkäriä ei ole nopeasti saatavilla ja jos joku hullu siihen vielä nykyään suostuu.

Ja ihan piikillä se pistetään sinne kohdunkaulaan. Auttoi keskimmäisen synnytyksessä todella hyvin. Kuopuksen synnytyksessä en ehtinyt sitä saada, kun synnytys eteni niin nopeasti, ettei siellä ollut mitään kohdunkaulaa enää jäljellä kun synnytyshuoneeseen pääsin (eli ei ollut paikkaa mihin pistää). Suosittelen ehdottomasti juuri niihin ponnistuskipuihin eli jos on todennäköistä lyhyt avautumisvaihe ja nopea eteneminen niin kohdunkaulanpuudutus toimii.

Vierailija
8/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen laittaminen jotenkin erityisen kivuliasta vai miksi sanot noin?

Vierailija
9/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on lisäksi kätilölle / sairaalalle helppo ja halpa, kun ei tarvitse vaivata anestesialääkäriä, laittaa tippa yms.

Onko sen laittaminen jotenkin erityisen kivuliasta vai miksi sanot noin?

Vierailija
10/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en haluaisi sitä tippaa tai muitakaan piuhoja itseeni roikkumaan...

Vierailija
11/11 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin jos anestesialääkäriä ei ole nopeasti saatavilla ja jos joku hullu siihen vielä nykyään suostuu.

mä olen saanut kohdunkaulanpuudutuksen molemmilla kerroilla ja mulla se on tehonnut tosi hyvin. Ekalla kerralla aivan loistavasti, tokallakin keralla ihan hyvin. Ja jouduinpa minä tuotakin odottelemaan kun lääkäri hälytettiin kotoaan sitä minulle antamaan...enkä muten edes haluaisi epiduraalia. Joten mä sitten varmaan olen hullu! ;o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän