Suihkutatteko/kylvetättekö lapset päivittäin?
Tuli tällainen mieleen, kun äsken suihkutin lapset. Meillä ei suihkuteta/kylvetetä joka päivä. Uimahallissa käydään keskimäärin 2 krt viikossa, siellä siis aina isot pesut + ehkä kerran viikossa kotona. Muina iltoina käsien ja kasvojen pesu, tarvittaessa pikkupöksyjen vaihto ja alapesu.
Kommentit (46)
3 alle kouluikäistä lasta, ja useimmiten vain kerran viikossa kunnon pesu, saunapäivänä. Lisäksi tulee tietysti uimahallipäivä. Jalat pestään kyllä useammin, kumpparikelit hiostaa jalkoja kovaa.
hommaa käyttää lasta joka päivä pesulla. Siis kerta kaikkiaan järjetöntä. Aikuinenkaan ei tarvitse jokapäiväistä pesua, mikäli ei harrasta liikuntaa, jossa hikoilee...
Suihkussa silloin tällöin tuon lisäksi. Ei kuitenkaan päivittäin.
Eivät tykkää alapesuista ja menevät mielummin koko suihkuun. Itekkin käyn suihkussa joka päivä.
Ja täit nimenomaan viihtyvät puhtaissa hiuksissa.
olen itsekin lääkäri, mutten hoida itse lapsia työssäni. Olin kyllä jo tsekannut, ettei mitään muita murrosiän alkamiseen viittaavia muutoksia ollut näkyvillä.
Saman oli ilmeisesti tehnyt lääkärikin (näin ainakin mieheni puheista päättelin, kivekset ja penis oli katsottu)
Näin ollen jatketaan pesuja ahkerasti ja deodorantin käyttöä (mitä sitäkin ovat jotkut päivitelleet). Missään tapauksessa en halua, että lapseni haisee pahalta.
Lapset 5v. ja 3v.
Ei tulis mieleenkään joka päivä käyttää!
siis saunassa ja iso pesu. On kuiva iho. Päivittäin pylly, kasvot, kädet jne. On hyvä systeemi, muuten saa rasvailla jatkuvasti.
Aamulla kädet, kasvot, alapesu. Illalla suihku. Pikkuhousut vaihdetaan aamuin illoin (joskus voi vielä tippa karata).
En voisi kuvitella peseväni lasta/peseytyväni noin harvoin.
kerran viikossa suihku tai kylpy.
Joka päivä pylly, jalat, kädet, kasvot jne. Vaikka melkein "puolimuksuahan" siinä tulee samalla pestyä..
Jalkoja rasvaillaan ja poskia joka päivä.
Musta tuntuu, että aika monissa perheissä tehdään iso pesu joka ilta ja oon vähän ihmetellyt tuota tapaa. Meillä myös muksuilla kuivat ihot ja jokapäiväinen suihkutus tuntuu vähän turhalta. Omasta lapsuudesta muistan, että viikon aikana kertyneet paskat pestiin lauantaina saunassa ja that's it. :)
ap
Päällysvaatteet vaihtoon tarvittaessa, paita useimmiten siksi myös joka päivä vaihtoon. Hampaiden pesu aamuin illoin ja xylitoltabletit päivällä.
Opetapa sitten teiniä käymään suihkussa tarpeeksi usein (kun hiki haisee), kun on tottunut pariin suihkuun viikossa.
Kerran viikossa sauna ja kylpy. Itse olen 34-v. ja myös lapsesta lähtien peseytynyt joka ilta. Enpä osaisi muuta kuvitellakaan. Ja mitään ongelmia ei ole ihon kanssa.
ja muistan myös, että kukaan ei halunnut olla niiden kaveri. Kyllä ne aika kauas haisi..
Omasta lapsuudesta muistan, että viikon aikana kertyneet paskat pestiin lauantaina saunassa ja that's it. :)
ap
pari kertaa viikossa peseytyvät kokonaan. Ei pieniä lapsia tartte olla koko ajan pesemässä, kuten ei aikuisiakaan. Teinihormonit eri juttu. Mutta turha peseminen on tyhmää, ja turhaa.
Turhaan kuivaa iho. En myöskään pese saippuoilla tms.
Jos ovat olleet illalla saunomassa, sitten eivät käy aamulla suihkussa. Muuten joka aamu käyvät muutaman minuutin suihkussa. Hiukset pestään shampoolla ja vartalo saippualla kerran viikossa. Muuten vain vesipesu. Alusvaatteet (sekä päällysvaatteet) vaihdetaan joka päivä.
Kesäisin saattavat käydä käydä kaksikin kertaa päivässä suihkussa, jos ovat oikein pölyisiä tai ollaan uitu luonnonvesissä.
Lapset 6- ja 3-v.
Koska muuten koko kämppä haisee etupyllyltä.
et täit ja kihomadot johtuu huonosta hygieniasta? Meillä lapsena käytiin kerran viikossa pesulla, eikä koskaan ollut mitään loisia tms. Pitääköhän tuo väite paikkaansa?