Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylireagointia vai kannattaako ottaa puheeksi tarhassa?

Vierailija
22.04.2010 |

Eskaripoikamme käyttää edelleen öisin vaippaa, nyt toukokuussa harkitaan lääkitystä yökastelun takia (hälypatja ei auttanut koska kaveri hikoilee unissaan niin paljon). Ei itse asiaa ole tähän mennessä osannut hävetä, kun ollaan selitetty mistä johtuu. Mutta, meni pari viikkoa sitten mainitsemaan asiasta yhdelle tarhakaverilleen, joka tietysti lupasi olla kertomatta asiaa eteenpäin - mutta sitten kuitenkin kertoi. Nyt poikamme iltaisin harmittelee, kun kaverit eskarissa usein lällättelee ja kutsuu pissapöksyksi. Pojalla itsellään on asiasta paha mieli, mutta toisaalta, nämä lällättelijät ovat oikeesti hänen kavereitaan eikä minkäänlaista muuta kiusaamista tai syrjintää ole esiintynyt. Poika myös viihtyy eskarissa erinomaisesti. Eli teenkö kärpäsestä härkäsen jos otan asian puheeksi tarhassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten unohtuu ja myöhemmin ei enää lällätellä. Isompana voi asialle nauraa.

Minusta harmi, että häpeätte pissaamista. Lapsi ei sille mitään voi ja kokee olevansa huono jos vanhemmat häpeilee. En itsekkään juoruaisi toisille lapsille. Lapselle kertoisin, että voi pitää kotisalaisuutena koska kaverit voivat haukkua.

Vierailija
2/9 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olin vähän itsekin ajatellut.

Ja emme me häpeä pissaamista, miksi ihmeessä niin tekisimme, eihän lapsi sille itse mitään voi ja oppii kyllä aikanaan yökuivaksikin, toiset vaan oppiin vähän aikaisemmin ja toisen myöhemmin. Sanoin että lapsi ei itse ole sitä tähän mennessä hävennyt (ja emme siis myöskään me vanhemmat) mutta nyt kun kaverit on lällätellyt asiasta niin on alkanut häpeilemään. Ja se on surullista :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanetta, ja jospa lääkitys auttais.

Vierailija
4/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa puheeksi tarhassa, voi olla että ihan vaan hölmöyttään (eikä siis ilkeyttään, kuten isommat) lällättelevät ja homma loppuu kun se heille nätisti selitetään.

Vierailija
5/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee myös eskarilaisen yökastelija-pojan äiti. En myöskään hyväksyisi sitä, että oma lapseni kiusaisi ketään pissapöksyksi tms. joten haluaisin myös kiusaajan vanhempana tietää lapseni käytöksestä ja puuttua siihen.

Vierailija
6/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskaripoikamme käyttää edelleen öisin vaippaa, nyt toukokuussa harkitaan lääkitystä yökastelun takia (hälypatja ei auttanut koska kaveri hikoilee unissaan niin paljon). Ei itse asiaa ole tähän mennessä osannut hävetä, kun ollaan selitetty mistä johtuu. Mutta, meni pari viikkoa sitten mainitsemaan asiasta yhdelle tarhakaverilleen, joka tietysti lupasi olla kertomatta asiaa eteenpäin - mutta sitten kuitenkin kertoi. Nyt poikamme iltaisin harmittelee, kun kaverit eskarissa usein lällättelee ja kutsuu pissapöksyksi. Pojalla itsellään on asiasta paha mieli, mutta toisaalta, nämä lällättelijät ovat oikeesti hänen kavereitaan eikä minkäänlaista muuta kiusaamista tai syrjintää ole esiintynyt. Poika myös viihtyy eskarissa erinomaisesti. Eli teenkö kärpäsestä härkäsen jos otan asian puheeksi tarhassa?

Vierailija
7/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos "kuseskelu" jatkuu :-( valitettavasti. Lapset ovat säälimättömiä. Hanki lääkitys ja juominen ihan minimiin klo 18 jälkeen. Ei kai siis pidä vaippaa päivälläkin?

t. koululaisten äiti, kaiken nähnyt, valitettavasti.

Vierailija
8/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa ei sitten kannata asiasta kertoa.

nro8

Vierailija
9/9 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yökastelija lapsena, ja häpesin asiaa syvästi. Olisi ollut kamalaa jos kaverit olisivat saaneet kuulla sitä. :(

Ei ole ylireagointia minun mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän