Miksi äiti ei muka saisi harrastaa mitään?
Luin ketjua, jossa mies oli yrittänyt estää vaimonsa (tuon ketjun ap) harrastukset ja ystäviensä tapaamiset ja osa siellä kirjoitti, ettei äidillä saisi olla omia harrastuksia vaan kyseisen ap:n ois pitänyt olla vain kotona lasten kanssa. Siis miks ihmeessä ei sais?
Meillä on minulla sekä miehellä omat harrastukset sekä ystävät ja lisäksi on yhteisiä ystäviä ja käymme harrastuksissa (meidän lapset kaksospojat 4kk, tyttö 3v, ja poika 5v) molemmat säännöllisesti. Minä olen harrastuksessani pari kertaa viikossa, mies samoin.
Kommentit (11)
Ainakin täällä av:lla on vallalla tuollainen käsitys. Minä en tuota ole käsittänyt enkä tule käsittämään.
Minä tulisin hulluks, jos pitäis olla aina lasten kanssa enkä sais käydä harrastuksessani tai tavata ystäviäni.
Palstan mielestä äidin pitää herätä klo4 tai 5 lenkille, sitten hoidettava lapset hoitoon ja tehtävä täysi työpäivä työpaikallaan , josta saa yli 4000€/kk palkkaa, jonka jälkeen hakee lapsen/lapset hoidosta aikaisin ja sitten viettää aikaa lasten kanssa kunnes lapset menee nukkumaan jonka jälkeen aloittaa kotityöt mukaanlukien pölyjenpyyhkimisen kaikilta pinnoilta joka päivä ja vielä ennen nukahtamista ehtii sekä opiskella että hellitellä miehensä kanssa eikä hyvää äitiä koskaan, ikinä väsytä. Eikä valita.
Perheillä ei ole yhtään yhteistä vapaa-aikaa kotona kun koko ajan juostaan harrastuksesta toiseen. Ja kun sitä aikansa tekee, ei enää osaa paikalla ollankaan ollenkaan......
Minun tuleva ex-mieheni on lasten synnyttyä yrittänyt saada minut pysymään vain kotona enkä saisi tavata ystäviäni enkä myöskään käydä harrastuksessani kahdesti viikossa. Olen siis tällä hetkellä kotiäiti (äippälomalla ja jatkan hoitovapaalla). Nyt mies löytänyt uuden ja uusi naisensa on raskaana ja aloitukseni otsikko oli miten olen voinut rakastua idioottiin.
Minulla on siis vain yksi harrastus ja tuolla ketjussa jo kerroin, että viikossa minulla menee harrastukseeni se 5-6tuntia. Mieheni on paljon enemmän ollut poissa kotoa ja silti minua tuolla syyllistettiin, etten saisi harrastaa.
En tosin tiedä oliko kyse minun ketjustani, mutten ymmärrä miksi minun olisi hylättävä kaikki aiemmasta elämästäni vain siksi, että minusta tuli äiti.
Teitähän ei edes näy kotona.
Eriasia olisi jos harrastaisimme samassa harrastuksessa koko perhe.
Viikossa on 7päivää ja vuorokaudessa 24tuntia. Minulla (siis nro 6) on kahdesti viikossa harrastus, kerralla kestää 2,5-3tuntia. Millähän logiikalla saat tästä yhtälön, etten ole koskaan kotona?
Olen siis päivisin joko kotona tai ystävien luona, tuleva ex ollut sillon töissä ja tuo aika ei ole häneltä pois. Hänen tullessa kotiin olen kotona, paitsi noina kahtena iltana en ole koko iltaa kotona.
Jos tämä on sinusta hyvä syy etsiä toinen nainen, niin ihmettelen. Meillä kun oli vielä niin, että vkl toisena päivänä suurin osa oli kahdenkeskistä aikaa ja samoin välillä yhtenä arki-iltana.
Meidän liittoamme ei enää voi pelastaa, en edes haluais, mutta en kyllä aio MAHDOLLISESSA seuraavassa suhteessakaan jättää harrastustani.
Teitähän ei edes näy kotona.
Eriasia olisi jos harrastaisimme samassa harrastuksessa koko perhe.
...niin usein tuntee itsensä oudoksi. Moni äiti nähtävästi elää vain lapsilleen, ei harrasta mitään muuta kuin korkeintaan ruoanlaittoa & siivoamista (+vaunulenkkejä) eikä tarvitse älyllistä stimulaatiota tippaakaan. Päivästä toiseen hoitaa lapset, hoitaa kodin. Ei tarvitse itse mitään, lapsilla on kaikki mitä haluta voi. Ja miehet kokevat tämän "normaalina", ihankuin nainen olisi joltain mystiseltä Kotityö-planeetalta ja NAUTTISI muiden jatkuvasta hoivaamisesta?? Pahinta on että osa naisistakin on saatu aivopestyä mukaan tähän- ja milläs muullakaan kuin kuuluisalla "Lapsen Parhaalla"! Miestutkijat suoltavat tutkimuksia joiden mukaan lapsen tulee olla eskari-ikäiseksi kotona äidin (eikä isän!) kanssa eikä harrastuksia saa olla kuin 1/kk ja sekin vasta vanhempana. "Parasta lapselle" on näiden tutkijoiden mukaan äidin passattavana oleminen. Ylläri...hyvin ovat miehet asiansa järjestäneet: pelkkä siivooja maksaisi reilun tonnin kuussa, lastenhoitaja toisen samanlaisen, kokki tuplasti tuon- vaimo hoitaa kaiken, maksaa 400€ tuestaan niin lasten vaatteet kuin itsensä hoitamisen (= halvin mahdollinen Nivean rasva ja kerran vuodessa hiusväri) eikä valita sillä uskoo "lasten parhaaseen".
Kun ihminen on töissä niin monilla arkipäivästä menee vähintään 9 h töihin+matkoihin ja monilla sitten 8 h unta eli siinä on arkipäivästä jo 17 h. Sen lisäksi aamutoimiin menee usein 1 h eli 18 h ja kaikenlaiseen pakolliseen illalla (ruuanlaitto ja syöminen, kotityöt jne) 1-2 h eli jäljelle ei usein jää kuin 3-4 h illassa jos sitäkään. Jos siihen vielä lätkäistään vanhemmille useamman kerran viikossa harrastuksia niin ei siinä arkisin hirveästi lapsia ja puolisoa nähdä.
Ja EN siis tarkoita etteikö saisi harrastaa, mutta ihmetyttää muutamat tutut jotka harrastavat arkisinkin paljon (matkoineen, suihkuineen yms. n 2 h kolme kertaa arkena + viikonloppuisin myös jotain) ja sitten valittelevat että eivät ehdi nähdä toisiaan tai lapsiaan kuin suunnilleen iltapuuhissa. Niistä pariskunnista jotka olen tuntenut pitkään ja jotka ovat tällaisia harrastajakärpäsiä vain 1 on pysynyt yhdessä, muut ovat eronneet kun kasvoivat erilleen eikä mitään yhteistä enää löytynyt :P Ei kai sitä löydykään jos ei juurikaan toisiaan tapaa.
Viikossa on 7päivää ja vuorokaudessa 24tuntia. Minulla (siis nro 6) on kahdesti viikossa harrastus, kerralla kestää 2,5-3tuntia. Millähän logiikalla saat tästä yhtälön, etten ole koskaan kotona?
Olen siis päivisin joko kotona tai ystävien luona, tuleva ex ollut sillon töissä ja tuo aika ei ole häneltä pois. Hänen tullessa kotiin olen kotona, paitsi noina kahtena iltana en ole koko iltaa kotona.
Jos tämä on sinusta hyvä syy etsiä toinen nainen, niin ihmettelen. Meillä kun oli vielä niin, että vkl toisena päivänä suurin osa oli kahdenkeskistä aikaa ja samoin välillä yhtenä arki-iltana.
Meidän liittoamme ei enää voi pelastaa, en edes haluais, mutta en kyllä aio MAHDOLLISESSA seuraavassa suhteessakaan jättää harrastustani.
jos edes haaveilee harrastuksesta niin on huono äiti. Äiti hoitaa lapset sekä kodin, kaikki jotka tekevät toisin toimivat väärin.
toiset vaan on niin äitejä 110 %, että voi voi
pulla tuoksuu ja paska haisee ja paheksutaan vaan päivät pitkät ja ihmetellään, kun joku jatkaa normielämää lapsista huolimatta