Heittäkää vinkkejä anopin EDULLISEEN synttärilahjaan..
Kommentit (18)
Leivo itse kakku. Ei muita tarjottavia. Koristele pöytä kauniisti ja paista pakkasesta ne hätävarat vielä kakun lisäksi pöytään tarjolle.
Ainakin minä teen aina löytöjä, arvokkaan oloisia kirjoja kympillä tai allekin. Keittokirja, luonto- tai taidekirja, runoja... Kysy vaan myyjiltä apua, joku poistopiste on melkein joka kirjakaupassa.
meidän anoppi on hyvä, se tyhjensi oman äitinsä kuolinpesän kaapit ja ilmoitti, ettei vastedes kuolemaansa asti halua enää ikinä lahjaksi muuta kuin a) saippuaa, b) kahvia ja c)vessapaeria tai d) jotain mikä ehdottomasti pitkän harkinnan jälkeen on jokapäiväisesä elämässä kuluvaa tavaraa.
varaat Tukholmanristeilyn kympillä. Kuulostaa hienolta, eikä maksa paljon;)
esim. siivota anopin kodin, maalata piha-aidan, leikata omenapuut, pestä saunan... mikä nyt sattuu sopimaan.
myös antikvariaateista. Erityisesti erilaisissa seniorikansalasille soveliaissa runoteoksissa on siellä hyvät valikoimat. Voit saada oivan kirjalahjan 2-3 eurolla.
Niinpä ollaan kehitelty muunlaisia lahjoja, ja kiitosta on tullut.
Esim. erilaisia ruokalahjoja (lähinnä nyt varmaan jouluksi, esim. marinoituja juustoja, lohitahnaa, kakkuja jne.), palveluksia (ikkunanpesu, suursiivous, ostoskierros jossain kauempana, jalkahoito...).
Mielikuvitus on rajana.
ostoskierros jossain kauempana, jalkahoito...).
Mielikuvitus on rajana.
miten ihmeessä tuo ostoskierros sopii lahjaksi jollekin, joka ei juurikaan halua TAVARAA kotiinsa? Vai onko henkilö sellainen, että nauttii ylenmäärin ns. ikkunaostoksista? Ihan OT tämä viesti, mutta kysynpä nyt kuitenkin.
Raja meni siinä, että viisikymppisillä tuli esim. kahdet samanlaiset hopeiset salaattiottimet (mahdottomasti on käyttöä), hirveä määrä vaaseja jne. Kirjoja ei enää mahdu, vaan joutuu toisesta päästä viemään jo antikvariaattiin.
Ostosreissut on olleet äidin itse valitsemia, on käyty katselemassa uusia kevätvaatteita, kenkiä jne. Viimeksi etsittiin sohvia, kun vanhat on menossa vaihtoon. Eli semmoista tarpeellista käyttötavaraa siis lähinnä. Tämä on semmoinen lahjaidea, joka tuli ihan äidiltä itseltään, kun ei omista autoa eikä tykkää myöskään yksinään shoppailla tuntikausia. Reissuihin liittyy yleensä sitten ulkonasyömistä ja semmoista myös.
jonkun jo aiemmin ehdottama kaunis kukkakimppu sekä nätti kortti, mahdollisesti lasten askartelema.
Mitä sitä muuta tarvitsee, varsinkin jos ei täytä edes pyöreitä?
ifiltä jollain teemalla, kuten Anoppi ja lastenlapset. Niitä saa kaikenkokoisia ja hintaisia ja ovat meillä ainakin olleet kaikkein rakkaimpia lahjoja.
Matkapoikien hintahulinat ja ko tarjous. Ehkä se ei näykään kaikilla... Mietin tässä et pitäskö itse lähteä;)
hintahulinoista lahjakortti kympillä tukholmaan?? ei ap.
t. sitä ehdottanut
Tai liput teatterin päivänäytökseen on yleensä iltanäytöksiä edullisempia.
Riippuu vähän, täyttääkö pyöreitä vai ihan perussynttärit.