Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kuollut moottoripyöräilijä

Vierailija
17.04.2010 |

Eikö ne keväisin malta ajaa maltillisesti!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöön. Se kyllä valitettavasti näkyy vahinkotilastoissa.

Vierailija
2/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kuolee vain keväällä ja kesällä kun silloin niillä ajetaan.

autoilijoita kuolee päivittäin ympäri vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vauhti pysyisi nopeusrajoitusten rajoissa!

Vierailija
4/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos oikeasti ajetaan ylinopeutta, mutta AUTOILIJAT AIHEUTTAVAT USEIN moottoripyöräilijöiden kuoleman, kun lähtevät eteen, eivätkä osaa havainnoida mikä on sopiva välimatka ja kuinka hyvin moottoripyörä kiihtyy. Moottoripyörä on kuitenkin aivan eri ajoneuvo kuin auto ja moottoripyörällä voi lähteä eteen aivan pieneenkin väliin, juuri sen vuoksi kun se kiihtyy.

Tälläisessa rytäkässä todennäköisesti autoilija pysyy hengissä, tai ainakin useammin. Tiedän yhden tapauksen, jossa roska-auto lähti eteen ja nuori poika tuli kevarilla ja poika menehtyi :( Minun mieheni ajaa moottoripyörällä, maltillisesti, ja hänen kauttaan olen oppinut ymmärtämään kyllä pyöräilijöitä todella hyvin ja oppinut tämänkin asian, mistä juuri kirjoitin!

Vierailija
5/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni on sattunut pari kertaa läheltä piti tilanteeseen, kun autoilija on lähtenyt eteen, eikä se auto sitten olekaan kiihtynyt niin nopeasti kuin olisi pitänyt! Joten varovaisuutta liikenteeseen ja ottakaa toiset huomioon, moottoripyöräilijät ja autoilijat!

Vierailija
6/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa miettiin syytä moottoripyöräiljän kuolemaan. Ensin sanottiin että ajoi n 170 km tuntinopeudella 60 km rajoitusalueella..

Vierailija
7/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on riskinä ainoastaan dorkat autoilijat, jotka ohittavat kylkeä hipoen tai kääntyvät eteen... ja hirvet.

Vierailija
8/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin riski siellä liikenteessä moottoripyöräilijöille on autot. Esim itse olen mieheni kanssa joutunut läheltä piti tilanteeseen kun me ajoimme risteyksen yli vihreillä ja yksi toope ajoi täysin punaisiapäin suoraan meidän kylkeä kohti. Onneksi mieheni oli valppaana tilanteessa..

Ja hyvät siskot. Muistakaa liikenteessä aina kun moottoripyörä ajaa teidän edellänne, pitääkää riittäävä turvaväli, myös kaupunki ajossa. Jos letka pysähtyy niin huomioikaa että mp pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin auto. Ei ole kiva kun autoilijat nukkuu ja meinaa ajaa päälle!Ihan ihme unessa ajaa jengi tuolla. Muistka aina turvaväli joka liikenne tilanteessa.

Vierailija
9/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siis:

- Jos katsoo tilastoja, suurimmat riskiryhmät ovat kevari-ikäiset sekä keski-ikäiset "lahjakortilliset", jotka eivät siis ole saaneet ajo-opetusta. Varsinkin lahjakortilliset ajaa ulos mutkista sekä väistäessään tiellä olevia esteitä, kuoppia jne. Tämä johtuu siitä, että he eivät ole sisäistäneet, miten moottoripyörää käännetään (ns. työntöohjaus). Normaaliajossa ohjaus tulee vaistomaisesti, mutta yllätävissä tilanteissa, kun MP pitäisi saadakin kääntymään nopeassa vauhdissa suht jyrkästi, ei tajutakaan, että se ei käänny kuten auto. kevarilaisilta taas puuttuu usein järkeä...

- On paljon ihmisiä, jotka ajavat MP:lla ylinopeutta, mutta on vielä paljon enemmän ihmisiä, jotka ajavat ylinopeutta autolla. Mä ajan suurimmaksi osaksi nopeusrajoitusten mukaan (ja siis tämä tarkoittaa sitä, että en aja pluskymppiä joka paikassa!! Pluskymppi EI ole nopeusrajoitusten mukaan ajamista), ja voin kertoa, että harva auto jaksaa pysytellä mun takana. Ja huom. olen tarkistanut mittarin mittaradalla, joten tiedä, paljonko mittarivirhe on, lisäksi mulla on pyörässä toisinaan Sigma, joka kertoo tarkan nopeuden.

- Moottoripyöräilijä kuolee onnettomuudessa huomattavasti helpommin, kuin autoiloja.

- Kyllä, todella monessa MP-onnettomuudessa syynä on liian suuri tilannenopeus.

- Kyllä, todella monet autoilijat aiheuttavat vaaratilanteita moottoripyörijöillee tahallaan, vahingossa sekä ymmärtämättömyyttään. Sanoisin kuitenkin, että monet vaaratilanteet vältettäisiin, jos autoilijat kääntäisivät päätään useammin, eivätkä pelkästään katsoisi peileihin.

Vierailija
10/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- On paljon ihmisiä, jotka ajavat MP:lla ylinopeutta, mutta on vielä paljon enemmän ihmisiä, jotka ajavat ylinopeutta autolla.

halua mitenkään puolustella MP:lla ajettavaa ylinopeutta! Halusin vain tuoda esille, että ylinopeuden ajaminen liikenteessä on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
11/11 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan on ilmeisen vaikea muistaa, että peileihin katsominen ei todellakaan riitä - moottoripyörä mahtuu helposti ns. kuolleeseen kulmaan. Eli ratin takana niskanikamat liikkeelle kanssa, eikä vain sitä peiliinvilkuilua.

Moottoripyörä hyvin harvoin tappaa ketään muuta kuin kyydissään olevia. Pelkästään sen muistaminen, että pyörä ottaa tiehen kahdesta kohtaa ja auto neljästä, pitäisi kertoa jo paljon siitä, mitä tapahtuu, jos tiellä on liukasta tai soraa tai märkää yllättäen - kumpi kippaa helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi