Mitä jos en osallistu lakkoon huomenna?
Kuulun pamiin ja lakkoileviin jaostoihin, mutta haluan mennä töihin. Mitä siitä seuraa? Saako siitä jotain sakkoja?
Kommentit (25)
Kuulun liittoon ensinnäkin vanhan työnantani sekopäisyyden takia, sekä mahdollisen paremman työttömyysturvan takia.
Sitä ei koskaan tiedä, jääkö tässä työttömäksi..
ap
eli sinulle kelpaa liiton työttömyysturva ja oikeusapu, mutta lakkoon et viitsi osallistua. Anteeksi nyt vain, mutta vähän törkeää tuo toimintasi.
eli sinulle kelpaa liiton työttömyysturva ja oikeusapu, mutta lakkoon et viitsi osallistua. Anteeksi nyt vain, mutta vähän törkeää tuo toimintasi.
Ja monelle kelpaa myös rokotusten tuoma laumaimmuniteetti, mutta itse ei viitsi itseään piikeillä kiusata.
En kuulu PAM:iin (olen ns. "Loimaan kassan" jäsen) mutta työskentelen alalla ja olen menossa huomenna töihin. Tuskinpa ne minua ainakaan tuosta kassasta erottavat. Oma taloudellinen tilanne sellainen että tarvitsen tuon päivän palkan.
Elikkä jos sinut liitosta potkitaan niin eiköhän tuonne Loimaan kassaan pääse. Samat tuet saat jos jäät työttömäksi, jäsenlehteä ei tosin postiluukusta tule ja 17 euron lisämaksullla jäsenmaksun päälle (99e/vuosi) saat oikeusturvan riitatilanteisiin (esim. potkut epämääräisissä olosuhteissa). Ja ilmaista oikeusaspua saa Oikeusaputoimistosta.
ja kelpaa huominen palkkakin. Kysyn vaan, miten 2 lapsen yh voi olla edes yhtä palkatonta pois?!
Se yhden päivän palkka vaikuttaa _aika_ paljon.
kun et kerran oikeasti halua olla jäsen. Lakko kylläkin koskee kaikkia kaupan työehtosopimuksen piirissä olevia, oli liitossa tai ei.
Ja monelle kelpaa myös rokotusten tuoma laumaimmuniteetti, mutta itse ei viitsi itseään piikeillä kiusata.
samaan sarjaan kuuluu myös nämä, jotka liittyvät kirkkoon, että pääsevät kummiksi tai saavat kirkkohäät ja eroavat taas, ettei tarvi maksaa kirkollisveroa.
kun ei osata ajatella kollektiivistä hyvää lainkaan.
kuin muilla aloilla on vähintään kuukausi. Mielestäni juuri näillä aloilla liittoja tarvitaan. Voit liittyä Loimaan kassaan, itse olen, mutta varaudu että jos työnantaja epäselvästi irtisanoo sinut niin liitosta et saa oikeusapuja. Loimaan kassalla on n. 3 kk aika kun alat saada rahaa irtisanomispäivästäsi, ainakin minulla kävi näin. Säästä varalle kun sinut irtisanotaan.
Kyse olikin nyt siitä, että mitä seurauksia siitä tulee? Muutakin kuin av-mammojen armoton vitutus
koska lakko-oikeus on vain liitoilla ei yksittäisillä työntekijöillä.
kun et kerran oikeasti halua olla jäsen. Lakko kylläkin koskee kaikkia kaupan työehtosopimuksen piirissä olevia, oli liitossa tai ei.
Jollei voimassaolevaan työehtosopimusta ole, on oikeus lakkoon, kaikilla palkansaajilla.
koska lakko-oikeus on vain liitoilla ei yksittäisillä työntekijöillä.
Loimaan kassalla ei ole edunvalvontaa eikä työsuhdeosaamista. Eikä sellaista saa kyllä oikeusaputoimistostakaan.
Ihan ihme käsityksiä ihmisillä. Älkää kuuluko liittoon, jos uskotte pärjäävänne omillanne, mutta älkää levittäkö väärää informaatiota asioista.
En kuulu PAM:iin (olen ns. "Loimaan kassan" jäsen) mutta työskentelen alalla ja olen menossa huomenna töihin. Tuskinpa ne minua ainakaan tuosta kassasta erottavat. Oma taloudellinen tilanne sellainen että tarvitsen tuon päivän palkan. Elikkä jos sinut liitosta potkitaan niin eiköhän tuonne Loimaan kassaan pääse. Samat tuet saat jos jäät työttömäksi, jäsenlehteä ei tosin postiluukusta tule ja 17 euron lisämaksullla jäsenmaksun päälle (99e/vuosi) saat oikeusturvan riitatilanteisiin (esim. potkut epämääräisissä olosuhteissa). Ja ilmaista oikeusaspua saa Oikeusaputoimistosta.
jos pieni firma ja siellä teette hommia. Ellei sitten joku kilpailija käräytä, sillon kai aletaan tutkia ketkä oli töissä ja ketkä liiton kirjoilla. Kyllähän tiedetään tukkurien ja kauppojen käyttävän kaupanalan sopimusta. Liitosta erotus varmaankin seuraus ja jos joudut työttömäksi en tiedä lasketaanko silloin enää maksamasi liiton maksut ansiosidonnaisen edellytykseksi. Kysy liitostasi. (11)
että täällä noudatetaan kaupan alan sopimusta. Uskoakseni se on pakollista olla esillä jotta kaikki tietää. Joten sen mukaan sitten toimiminen.
johon se voi jäsenensä määrätä.
Jos haluat lakkoon, sinun on oltava lakon julistaneen liiton jäsen tai tukilakon julistaneen liiton jäsen. Ei riitä, että työskentelet sopimusalalla.
Olen ammattiliitossa työssä.
Jollei voimassaolevaan työehtosopimusta ole, on oikeus lakkoon, kaikilla palkansaajilla.
päivän palkka ole, mutta onpahan jotain. Ja idea on kai saada lisää sitä palkkaa...
ja kelpaa huominen palkkakin. Kysyn vaan, miten 2 lapsen yh voi olla edes yhtä palkatonta pois?! Se yhden päivän palkka vaikuttaa _aika_ paljon.
päivän palkka ole, mutta onpahan jotain. Ja idea on kai saada lisää sitä palkkaa...
ja kelpaa huominen palkkakin. Kysyn vaan, miten 2 lapsen yh voi olla edes yhtä palkatonta pois?! Se yhden päivän palkka vaikuttaa _aika_ paljon.
johon se voi jäsenensä määrätä. Jos haluat lakkoon, sinun on oltava lakon julistaneen liiton jäsen tai tukilakon julistaneen liiton jäsen. Ei riitä, että työskentelet sopimusalalla. Olen ammattiliitossa työssä.
lainaus pamin sivuilta:
"Lakko-oikeus on jokaisella työntekijällä, ei siis ole merkitystä kuulutko liittoon vai et. Hyvät työehdot ovat kaikkien alan työntekijöiden yhteinen etu."
http://www.pam.fi/?x200448=3862429
Mikä tässä nyt on epäselvää?
voidaan irtisanoa liitosta kolmeksi kuukaudeksi. Miksi edes kuulut liittoon?