Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppisenä on ihan kivaa

Vierailija
14.04.2010 |

Nyt 40 + ikäisenä olen yhtäkkiä havainnut, että ihan kivaahan on olla tämän ikäinen. Olen reilusti ja tyylikkästi aikuinen nainen. Lapset on jo isoja ja omaa aikaa ja vapautta on runsaasti. Ei tämä nyt niin pahaa aikaa olekaan kuin luulin neljäkymmppiä täytettyäni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo isoja ja alkavat pärjätä.

Vierailija
2/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. just 42 v täyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja raivostuttaa yleinen ikärasismi! 40 v on nuori ihminen.

t. 38 v

Vierailija
4/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään muotoa haluaisi enää 4kymppisenä raskautua ja lisääntyä.

Naapuri on 41v ja hänen lapsensa 6½v, 5v ja juuri 1v täyttänyt, ei kiitos.

Itselläni on 41v iässä lapset 15½v ja melkein 14v :-)

N34

Vierailija
5/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimittäin kertoo todella paljon....

Vierailija
6/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaat arvostaa ja nauttia nyt...Minä Sinun iässäsi olin saanut neljä lasta osin opiskelijoiksi, osin koululaisiksi, siis kivan ikäisiksi helppouden kannalta.

Minulla eivät "helpot" päivät kuitenkaan olleet, sillä olin halunut pari lasta lisää, ja ollessani 40 toinen lapsista oli 1v ja toinen 3,5v.

Mutta nyt on sitten 60-vuotiaana kaikki lapset joko työssä tai opiskelemassa, kotona ei asu enää lapsia, viikonloppuisin opiskelija on kanssamme toistaiseksi, viimeinen kausi opiskelussa, joten eiköhän omaan kotiin kohta.

On omaa aikaa ja "hiljaista" sekä mielessä kaikkea kivaa mitä vihdoin ehtii tekemään - ja jaksaa.

Lainatakseni sanojasi ap- ei tämä nyt niin pahaa aikaa olekaan kuin...

Lasten kanssa on aina ennen matkusteltu. Mutta vihdoin ensi kertaa yhdessä miehen kanssa, vain me kaksi, olimme ihanalla ikimuistettavalla Balin matkalla.

Kyllä se lasten tuoma arki menee ohi, joillakin aiemmin ja kuten minulla joillakin vähän venyneenä. Onneksi on lastenlapsia ettei olla ihan ilman hälinää ja mukavia hetkiä lasten parissa.

Vierailija
8/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain meidän nuorimmaisen 41 v, eikä paina ikä vieläkään, kohta 48 v

Vierailija
9/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pieni lapsi sitä arkipvä pahenna!!! itse olen 40 v ja lapset 13 , 11 ja pienin 1 v2 kk...ja hyvin menee

Vierailija
10/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta ja tietoa verrata elettyä elämää ja ikäkausia.

säkin ehkä joskus elät niin vanhaks.

Vierailija
11/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoine ongelminenne siihen asti, harvemmin täällä 40+ naiset valittelee kaikesta mahdolisesta turhasta, kuten nuoremmat "elämä hukassa" muka nuoret.

Vierailija
12/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy sanoa, että nyt 36-vuotiaana ole tyytyväisempi elämääni ja onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin.

En näe mitään syytä miksi en olisi yhtä onnellinen tai onnellisempikin 40+ iässäkin (toki tietenkään ei voi tietää mitä kaikkea elämä eteen tuo).

Vierailija
13/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo ehkä siitä, että hekin ovat saattaneet parikymppisinä ajatella, että elämä loppuu kun täyttää 40v. Mikäs siinä sitten, jos tekee 40 veenä mieli kertoa maailmalle, et hei, ei se elämä loppunukaan vielä :)

Vierailija
14/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse vähän päälle 30v.

Lapset on pieniä ja elämä on yhtä kuravaatetta, päiväkotia, työtä jne.

Odotan jo kovasti että omat lapseni kasvaa hiukan isommaksi, onhan niitä ongelmakohtia varmaan sittenkin, mutta lapset olis kuitenkin jo vähän itsenäisempiä!

Kymmenen vuoden päästä meidän lapset on 15v. ja 13v. =)

Vierailija
15/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kolmekymppisenä olin fyysisesti virkeämpi, mutta mieleltäni vielä kovin hukassa.

Nyt elämä on seesteisempää, en vaihtaisi enää nuoruuden minääni.

t.42v

Vierailija
16/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuopus ei ole vielä vuottakaan. En tunne itseäni vanhaksi, vaikka peili joskus väittää vähän muuta...

42 v.

Vierailija
17/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi sitä sitten edes surisi? Tai sitten varmaan huomaa, kun alkaa tulla oikeasti fyysisiä rajoitteita, mutta nelikymppiset on vielä sen verran terässä, ettei mitään suurta fyysistä muutostakaan ole vielä tullut parikymppisestä.

Itse nautin tästä nelikymppisen elämästä. Sitä ei parikymppisenä edes tajunnut, kuinka mukavaa se tässä iässä onkaan. Ei mulla ole mitään haluja palata nuoruuteen. Nyt elämä on helpompaa ja mukavampaa. Jokainen ikäkausi on omansa ja yleensä ihmisen tyytyväisyys elämään kasvaa vuosi vuodelta. Nuorena on tavoitteita ja haaveita, näin nelikymppisenäkin vielä, mutta jo paljon vähemmän. Se toisaalta vie paineita ja helpottaa elämää. Äitini taas nyt 64-vuotiaana hehkuttaa, että elämä on täydellistä, kun on tyytyväinen kaikkeen... Kääntöpuolena tuo "tyytyväinen kaikkeen" sisältää sen vanhenemisen ja periksiantamisen elämässä. Ei ole enää suuria tavoitteita ja yleensä ei mennä enää eteenpäin. Näinhän sen kuuluukin mennä: nuorena on tavoitteita ja ne ajaa toimimaan. Iän myötä tavoitteet vähenee ja toisaalta ihminen alkaa jäädä paikalleen.

Vierailija
18/18 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla juuri sellainen kuin itse haluaa, ei tarvitse päte kenellekkään. On sinut itsensä kroppansa seksuaalisuutensa ym kanssa. nuorena sitä onniin epävarma kaikesta, vaikkei sitä sillon oikein tajunnutkaan.

T: 41v jolla lapsia liuta 5kk-18v.