Jos lapsi hoidossa koko kesän onko silti heinäkuu maksuton?
Kommentit (10)
Niin ohjeissa tosiaan lukee, että heinäkuu maksuton, jos on aloittanut päivähoidossa edellisen vuoden syyskuussa. Jos aloittanut myöhemmin niin maksu on heinäkuussa puolet jos ei ole paikalla, ja koko kuun maksu jos on paikalla yhtenäkin pivänä.
Mä olen tottunut yksityisiä päivähoitopalveluja käyttävänä maksamaan MYÖS heinäkuusta, vaikka päiväkoti on silloin kiinni.
Kiitos kuitenkin. Olemme tod näk molemmat vanhemmat töissä koko kesän ja poika menee kouluun elokuussa. Silloin minulla tod näk alkaa loma. Ainoa toive lomasta kesällä on se, että mies lomautetaan mutta päivähoitoa joudutaan joka tapauksessa ilmoittamaan kun siitä mahd lomautuksesta ei tiedä vielä.
Kiva kiva.... Kiva kesä lapsella!
ap
päivähoitooikeus loppuu heinäkuun viimeseen päivään. Elokuun puoli siis pitää itse järjestää hoito koulun alkuun asti. Siinäpä meidän perheen pulma, kun lomia ei ole kuin 1 vk mulla.
päivähoitooikeus loppuu heinäkuun viimeseen päivään. Elokuun puoli siis pitää itse järjestää hoito koulun alkuun asti. Siinäpä meidän perheen pulma, kun lomia ei ole kuin 1 vk mulla.
lieneekö edes laillistakaan. Meillä hoitopaikka on olemassa koulujen alkuun asti jos tarve on.
Eli kysypäs ap kuntasi päivähoitotoimistosta vaikkapa.
Nurmijärvellä on heinäkuu maksuton (oli ainakin viime vuonna vielä) vaikka olisi hoidossa koko kuukauden. Pitääkin tarkistaa onko näin tänäkin vuonna....
Mitä tulee eskarilaisen hoitoon, niin joissakin kunnissa saa pitää hoitopaikan koulun alkuun asti.
Älkää yleistäkö koko totuutena oman kuntanne käytäntöjä!!
lomaa kesällä. Ei kukaan lapsi tahdo olla "töissä" koko kesää;) Jaksaa sitten koulussakin olla. Väsähtää syksyllä muuten.
jos lapsi on alottanut syyskuussa -ei siis lyhyemmältä ajalta- ja on pois kesäajan, muuten hoito maksaa.
Siis jokatapauksessa hoito maksaa, ei ole ilmaista hoitoa vaan jos hoidosta pois niin silloin maksu jää pois.
Meillä näin.
syyskuuta,jotta saa maksuttoman kuukauden?
Otahan huomioon myös sen että useissa kunnissa päivähoitoa on tarjolla supistetusti/keskitetysti = oma päiväkotinne ei välttämättä ole auki kesällä. Kunnassa saattaa olla 1-2 päiväkotia jotka ovat auki kesän ajan. Näissä hoidetaan lapset joiden vanhemmat on kesän töissä.
Jos maksuttomuus kriteeri kohdaltanne täyttyy on ihan sama onko lapsi heinäkuussa hoidossa vai ei. Kyseinen kuukausi on maksuton.
Näin meidän kuntamme sivuilla ilmoitetaan tuosta maksuttomasta kuukaudesta:
MAKSUTON KUUKAUSI
Maksuton kuukausi on toimintavuoden viimeinen kuukausi eli heinäkuu edellyttäen, että lapsen hoito on
alkanut ennen edellisen vuoden syyskuun 1. päivää.
Edellisen vuoden määräaikaan mennessä ilmoitettu ”kesäseisokki” ei vähennä oikeutta maksuttomaan kuukau-
teen.
lomalla.