Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaasta

Vierailija
12.04.2010 |

Aion jäädä osittaiselle hoitovapaalle lokakuussa. Haluaisin olla viikon töissä ja viikon vapaalla. Käykö tämä näin? Jos teen täyden työviikon niin menetänkö hoitorahan slloin?

En halua tehdä lyhyempää työviikkoa enkä 4pv/viikossa työtä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onnistuisi, jollain toisella alalla ehkä onnistuu. Juttele esimiehesi kanssa

Vierailija
2/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teet, esim. 20% vähemmän, niin laskujeni mukaan toisella viikolla tekisit sitten enemmän kuin täydet päivät (siis enemmän kuin 8h/pv). Itse teen nyt 30h/vko, jos tekisin tuota viikko-viikko systeemiä, niin työviikolla viikkotunteja olisi 60h/vko eli 12h/pv ja noin pitkät päivät on meidän työpaikalla kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin puolikasta eli n.20h/vko. Toista puolikasta tulee tekemään sijainen. Pomo ehdotti että tekisin 2 päivää viikossa ja toisella viikolla 3 päivää mutta itse haluaisin tehdä viikon töitä ja viikon olla vapaalla.

Mutta mitä tuo 30h/vko meinaa? Onko se vaan raja sille, että saa kelasta sen hoitorahan?

Vierailija
4/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi 50% tekevät eivät saa tehdä joka toista viikkoa töissä ja joka toista viikkoa vapaalla. Vaan käytännössä pitää tehdä 3-2 päivää viikossa töitä.

Perusteluina se että viikossa olet jo ulkona töistä ja ensimmäinen päivä menee aina sähköpostin selaamiseen. Moni asiakas on kääntynyt jo toisen puoleen viikon aikana mutta joutuisit kumminkin käymään kaikki läpi varmuuden vuoksi. Ei kovin tehokasta.

Myöskään johtajat ja esimiehet eivät saa tehdä osa-aikaista vaan työnkuvaa pitää vaihtaa jos haluaa esim. osa-aikaeläkkeelle.

Nämä on meillä siis koko konsernia koskevat linjaukset.

Vierailija
5/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoidimme miehen kanssa lapsiamme kaksi vuotta niin, että olimme vuorotellen töissä ja kotona eli yhdellä viikolla minä olin kotona lasten kanssa ja mies töissä ja seuraavalla viikolla taas päinvastoin, ja Kelan kotihoidontuen sai ihan täytenä eli ei ollut väliä vaikka työviikolla täyttyi normaali työaika.

Vierailija
6/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun lapsi ei ole hoidossa missään niin kotihoidontuki tulee.

Vierailija
7/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tietty riippuu työnantajasta, millaisiin työjärjestelyihin suostuu. Edellä mainitun lisäksi jatkoin samaa puolikasta vielä vuoden, kun mies meni jo töihin. Silloin totesin, että tuo viikko/viikko jaksotus oli lapsille liian rankka,samoin myös itselle. Lapset ehtivät kotiviikon aikana 'unohtaa' päiväkodin hyvät puolet, joten alkuviikko päiväkodissa oli raskasta ja sitten, kun tottuivat rytmiin olikin jo loppuviikko ja viikonloppu ja kotiviikko edessä. Vaihdoin puolessa välissä rytmitystä ja tuntui olevan lapsille siedettävämpi, saivat paremmin muitakin kavereita, eikä aina tarvinnut tavallaan aloittaa alusta. Itsellekin se oli helpompaa. Mulla on tosin sellainen työ, ettei siinä ole mitään jatkuvuutta eli joka päivä on eri hommat, joten työnantajalle oli aivan sama, millä rytmillä tein töitä.

Vierailija
8/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoidimme miehen kanssa lapsiamme kaksi vuotta niin, että olimme vuorotellen töissä ja kotona eli yhdellä viikolla minä olin kotona lasten kanssa ja mies töissä ja seuraavalla viikolla taas päinvastoin, ja Kelan kotihoidontuen sai ihan täytenä eli ei ollut väliä vaikka työviikolla täyttyi normaali työaika.

hoitovapaalle, sehän on ihan eri asia kuin kotihoidontuki!