Sisko on pikkaisen kaksinaamainen... (murkkujen seksistä)
Hänellä on 3 lasta, kuten mullakin. Mulla 14 v, 9 v ja 6 v, 3 tyttöä, ja hänellä kohta 18 v poika ja 15- ja 14-v tytöt.
Tuo poika rupesi seurustelemaan 14-vuotiaan(nyt 15 v) tytön kanssa viime kesänä. Siskoni mielestä oli ok heidän viettää öitä yhdessä heti (tytön vanhemmat eivät estä, mutta ovat enemmän huihapeleita muutenkin, juovat reippaasti ym.) Mä sanoin, etten antaisi oman tyttöni olla noin heti poikaystävän kanssa öitä, vaikka tiedänkin omastakin kokeuksesta, että seksiin ei yötä tarvita. Siskon mielestä olin kalkkis.
Hah, nyt se hänen 14 v on löytänyt poikaystävän ja vaatii yökyläilyä kuten veljensä... enää se ei olekaan ok vaan kielletään, kun se 14-v onkin oma tyttö.
Kommentit (21)
Nuoruuden liitosta. Olen heille tehnyt selväksi, että jos tyttö antaa panna nuorena ja vanhemmat suostuu niin OK. Muistavat kondomin, ettei tyttö huijaa isäksi.
Mutta vakituiseksi tyttöystäväksi ei kannata tuollaista ottaa. Jakaa tavaraa kaikille jos noin helpolla antaa.
Kyllä on sitten hieno asenne aikuisella, voin vaan arvata millaisia pukkeja pojistas tulee =)))
Nuoruuden liitosta. Olen heille tehnyt selväksi, että jos tyttö antaa panna nuorena ja vanhemmat suostuu niin OK. Muistavat kondomin, ettei tyttö huijaa isäksi. Mutta vakituiseksi tyttöystäväksi ei kannata tuollaista ottaa. Jakaa tavaraa kaikille jos noin helpolla antaa.
Mä en noin aattele, että swe tyttö on joku helppo naki joka jakaa kaikille. Pikkutyttö kyllä, ja kaihean rakkaudennälkäinen. Mutta kun sisko on antanut yhden sisaruksista pitää 14-vuotiasta yökylässä, niin vaikeaahan sitä on perustella, miksi toinen ei saisi.
Meillä on vanhimman kanssa tuosta puhuttu, ja olen sanonut, että toivon, että hän alkaa seksielämän, kun on oikein todella rakastunut ja valmis keskustelemaan vakavasti ehkäisystä sen pojan kanssa. Ja että mielummin kuitenkin seurustelee vakavasti useamman kuukauden ennen kuin on heti seksiä harrastamassa, niin sitten tuntee toisen jo paremmin. Olen myös sanonut, että tähän on ikärajoja lainkin puitteissa ja että esim. ei-toivottu raskaus 14- 15- tai 16-vuotiaanakaan ei ole mikään pikku juttu ja helppo.
Nuoruuden liitosta. Olen heille tehnyt selväksi, että jos tyttö antaa panna nuorena ja vanhemmat suostuu niin OK. Muistavat kondomin, ettei tyttö huijaa isäksi.
Mutta vakituiseksi tyttöystäväksi ei kannata tuollaista ottaa. Jakaa tavaraa kaikille jos noin helpolla antaa.
vaikka ei saisikaan, niin niin se on, kun tyttö kantaa ne seuraukset jos käy huonosti.
antaa poikaystävien olla yötä niin kyllähän se osoittaa jotain. Ainakin sen, että sen tytön kans on helppo paneskella ja vielä vanhempien luvalla sisällä lämpimässä. Vanhemmat vielä tarjoaa aamupalan samaan aikaan kun sperma valuu tytön reisiä pitkin.
Kuka poika ei käyttäis tilaisuutta hyväksi. Ei tarvis kähmiä missään kylmässä autossa kun helpolla pääsis panemaan kunnon sängyssä ja sais aamukahvit vielä päälle vanhempien suosiollisella avustuksella.
tytön seksuaalisuutta pyritään rajoittamaan leimaamalla huoraksi ja käymällä antamiskeskustelua.
Olen tosin sitä mieltä, että 14-vuotias on vähän liian nuori aloittamaan seksielämää.
Vanhemmat vielä tarjoaa aamupalan samaan aikaan kun sperma valuu tytön reisiä pitkin.
Harvoin minua onnistutaan yllättämään, mutta tämän kommentin rivous ja pahantahtoisuus vetäisi kyllä leukaa alaspäin. Hyh.
Tosin olisivat nukkuneet eri huoneissa. Samaan huoneeseen en päästäis olis sit kyseessä poika tai tyttö.
Meillä vanhin lapsista kohta 18v ja nyt antaisin yöpyä samassa sängyssä.
Taidan olla tiukkis.
No, tyttöni ei kyllä olekkaan kenenkään panopuu
Mä olen ainoa tyttö meidän perheessä ja vielä vanhin lapsista, silti mä en saanut poikakaverille mennä yöksi eikä se tulla meille, ikää oli silloin 15-vuotta kun ruvettiin seurustelemaan. Silti veljeni saivat samanikäisinä tuoda kotiinsa tyttöystävät ja yöpyä heillä.
En mä traumoja ole saanut silti.
Oma tyttö on nyt 15-vuotias ja ei ole poikaystävää. On kotiituloajat, koulussa pitää käydä jne.
Kaverilla on samanikäinen poika ja se saa yöpyä ihan missä haluaa ja tulla ja mennä miten haluaa. Joskus olen kaverille ihmetellyt asiaa ja sanonut että miten sä voit antaa mennä noin, itse en pysty tohon oman lapsen kohdalla? niin vastaus on aina, "no se on poika".
Oma poika on vasta 9-vuotias, joten en tiedä mitä tulemaan pitää?
Jos mun tyttö rupeis seukkaamaan, niin kyllä se vois tietyin ehdoin tuoda pojan meille yöksi, koska seksiähän pystyy harrastamaan myös päivällä, niin se ei voi olla syy miksi ei yökyläilyjä salli!
On aivan eri asia vanhemman antaa lupa nuorelle siihen. Sama juttu juomisessa. Voi kokeilla salaa, mutta lupaa siihen ei anneta.
Meillä ei hyväksytä tuon ikäisten seksiä. Ja lupaa ei saa.
Pojat ja tytöt.
Se on kypsyyden merkki. On vanhemmilta epäkypsää vahtia nuorukaisia ja kieltää heiltä elämän normaalit toiminnot. He opiskelevat elämää.
Kieltämällä ja kahlitsemalla kotiin, kasvatetaan peräkammarin tapauksia. Silloin vanhemmilla tulisi löytyä tuohta. Sillä sellainen peräkammarin otus ei liikauta evääkään ulkomaailmaan kohtaan. Koska se on kiellettyä ja saastaista.
Päästi pikkulikan panemaan itseään ja vielä helpolla.
Jos vanhemmat antaa jätkien paneskella pikkulikkaa kotonaan niin kyllä siitä pikkulikasta kiertopalkinto tulee.
Jokainen voi valita itse, miten antaa asian mennä. Haluaako, että tyttö alkaa seksielämän lapsena ja antaa jätkien kierrättää sitä keskenään.
Vanhemmat vielä tarjoaa aamupalan samaan aikaan kun sperma valuu tytön reisiä pitkin.
Harvoin minua onnistutaan yllättämään, mutta tämän kommentin rivous ja pahantahtoisuus vetäisi kyllä leukaa alaspäin. Hyh.
niin kukapa järkä ei käyttäis tilannetta hyväkseen. Seksiä ja soppaa vanhempien hyvällä avituksella.
18v jätkä ei paljon muuta ajattele kuin että, miten pääsis panemaan jotain.
Kai nyt lasten kanssa voi puhua, ehkäisystä, siitä onko seksiä jo harrastettu, aikomus? jne.
Mulla oli 15-vuotiaana poikaystävä. Mun äiti käski mun hakea e-pillerit, sanoin että en harrasta seksiä mutta lääkäriin menin kuitenkin. Lääkärin kanssa tultiin siihen tulokseen että kun mulla oli kivuliaat kuukautiset ja poikaystävä, niin parempi oli syödä niitä pillereitä.
Mä seurustelin se saman pojan kanssa 2 ja puoli vuotta, neitsyyden menetin lähemmäs 17-vuotiaana vasta ja ihan keskellä päivää poikaystävän sängyssä. Koskaan mulle ei olis tullut mieleenkään harrastaa seksiä kotona kun mun vanhemmat oli kotona, en ikinä!
14 vuotiaana:)
Ihan niin hinku ei seksin perään ollut. Ja poikaystäväkään ei jättänyt, vaikka emme seksiä harrastaneetkaan.
Mutta näitä kyllä sitten oli meidänkin luokassa. 2 teki abortin 14-15 vuotiaana. Ja aika rumasti pojat puhui näistä "kotiseksitapauksista". Kai se oli itselle esteenä, että en halunnut aloittaa seksielämää niin nuorena ja tuoda poikia yökylään tosiaankaan 14 vuotiaana.
Nykyään aikuisena olen onnellinen, etten aloittanut seksielämääni vielä seiskalla yläasteella.
Itse ajattelen juuri päinvastoin. Ovat niin pieniä ja älyvapaita vielä, etteivät todellakaan ole kypsiä seksiin.
Ja todellakaan kaikki 14 vuotiaat eivät harrasta seksiä. Eikös suomessakin keskimääräinen seksin aloitusikä ole 16-17v.
Ja mikä ihme tekee seksistä saastaista jos sitä ei sallita 14 vuotiaalle? Lapset eivät ole valmiita seksiin ja on vanhempien tehtävä suojella heitä siltä. Se ei siitä saastaista tee. Saastaisuus riippuu siitä, miten perheessä muuten suhtaudutaan seksiin. Näyttävätkö vanhemmat hellyyttä toisilleen, puhuvatko nuorelle seksistä luontevasti jne.
Kaikkea ei tarvitse opetella kantapään kautta ja mahdollisimman huonoilla tavoilla ja liian nuorena.
Mitäköhän muuta sallit nuoren harjoitella kypsymisen varjolla..
En voi uskoa, että kukaan vanhempi oikein haluaa, että 14 vuotiaallaan on seksielämä
Vanhemmat sanoivat että niin kauan kun asun heidän kustannuksellaan niin tottelen, täysikäisyydet ei merkkaa tai saan muuttaa täysin omilleni. Onneksi en lähtenyt, olisi lukio varmaan kärsinyt.
Nyt päivittelevät miksi tutun pojan (18v) tyttöystävä (14v) ei saanut vanhemmiltaan lupaa lähteä viikonlopuksi 100km päähän kotoaan poikaystävänsä mökille... Siis olisivat menneet kolmisin; tyttö, poikaystävänsä ja veljeni (myös 18v).
Näin se menee kun vanhemmat on täysin sovinistisia ja kaksinaismoraalisisia. Omalla tytöllä ei asiaa kotiin jos 18 vuotiaana menee yöksi kihlatulleen mutta 18 v pojat saisivat hyvin viedä yläasteikäisen tytön viikonlopuksi mökille. Voisin hyvin kuvitella että pitäisivät seksin ostajaa normaalina mutta seksin myyjää ihmisarvon alapuolella olevana...
18 v on täysikäinen ja ei tarvitse äidiltä lupaa yöpyä tyttökaverin luona.
14v. on ala-ikäinen ja tarvitsee luvan mun mielestä.
Hänellä on 3 lasta, kuten mullakin. Mulla 14 v, 9 v ja 6 v, 3 tyttöä, ja hänellä kohta 18 v poika ja 15- ja 14-v tytöt.
Tuo poika rupesi seurustelemaan 14-vuotiaan(nyt 15 v) tytön kanssa viime kesänä. Siskoni mielestä oli ok heidän viettää öitä yhdessä heti (tytön vanhemmat eivät estä, mutta ovat enemmän huihapeleita muutenkin, juovat reippaasti ym.) Mä sanoin, etten antaisi oman tyttöni olla noin heti poikaystävän kanssa öitä, vaikka tiedänkin omastakin kokeuksesta, että seksiin ei yötä tarvita. Siskon mielestä olin kalkkis.
Hah, nyt se hänen 14 v on löytänyt poikaystävän ja vaatii yökyläilyä kuten veljensä... enää se ei olekaan ok vaan kielletään, kun se 14-v onkin oma tyttö.