Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa vanhemmiltani kehuja? :( ov

Vierailija
11.04.2010 |

Tänään tuli taas paha mieli. Näin vanhempiani pitkästä aikaa ja taas sain huomata että ilmeisesti en tee mitään oikein :( Meillä on ihanat lapset 8 ja 10 vuotiaat ja TIEDÄN että olemme heidät mieheni kanssa hyvin kasvattaneet, ovat ihania ja ystävällisiä jne. Silti koskaan en kuule vanhemmiltani muuta kuin "eihän täältä tytön vaatekaapista mitään löydä, voi voi kun ei ole kaikki siistissä järjestyksessä.."

"tarkeneeko poika muka tuolla takilla?"

"miksi tämä pyyhe on tässä lattialla?"

"on se kumma kun ei lapsille ruoka maistu" (itse antavat pussitolkulla karkkia vaikka kieltäisin)

KOSKAAN eivät sano mitään positiivista tyyliin: "kyllä olette hienoja muksuja kasvattaneet"

TAI EDES JOTAIN...EN tiedä..Nyt tuli sekavaa tekstiä mutta sain avautua, kiitos ja anteeksi :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti lohduta, mutta riittää kun sinä/te tiedätte että lapsilla on hyvä olla ja homma toimii. Mitä väliä on jollain pyyhkeellä lattialla?

Oma äitini on ollut aina kannustava ja kiva. Siksi surettaa lukea näitä.

Älä sinä ole lapsillesi samanlainen kuin äitisi kun he ovat aikuisia

Vierailija
2/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan kehuta, saati kiitetä ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta koskaan positiivista palautetta. Edes lapsena. Aina on jotain huomautettavaa..

Vierailija
4/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kehuta ettei vaan ylpisty.

Onko äitisi tyyli ollut aina samanlainen? Tosi ikävää. Luulen, että mieheni perhe on vähän samanlainen, mutta mun äiti sentään kehuu kaikkia lapsenlapsiaan ihaniksi tms. Eikä myöskään kritisoi toisten tekosia.

Vierailija
5/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en edes sellaista kaipaa. Mä tiedän että ne on ihania ja hyvin kasvatettuja lapsia. Mun äiti on ihan samanlainen kuin ap:een äiti ja olen ajatellut että sellaisia äidit ovat, mun kavereillakin on samanlaisia.

Mulle riittää se kun esim. äiti sanoo että "se on niin ihana toi tyttö/poika"

"ne on niin nättejä"

Tai vaan kertoo innoissaan ja ylpeänä mun lapsien tekosista.

Tiedän senkin että mun äiti pitää työpöydällään mun lasten kuvia, mun mielestä se on ihanaa.

Mä en todellakaan kaipaa mitään ihme hehkutusta hyvästä kasvatuksesta.

Vierailija
6/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei minuakaan kehuttu edes lapsena. Itse kyllä kehun, kiitän ja halaan. Minua ei koskaan halattu pienenä. Tuli mieleen vielä että tänään kun en ymmärtäny keittää kahvia tarpeeksi nopeasti niin siitäkin kuittailua "ei tässä talossa saa edes kahvia" Ja juuri olin käynyt kaupassa ja 70e meni kun ostin kaikkia ihania herkkuja...

Ikävää että muillakin samantapaisia kokemuksia :(

Olisi edes joskus kivaa kuulla vanhemmiltani kuinka hyvä äiti olen. TIEDÄN olevani. Ymmärtäisin että ei kehuttaisi jos olisin joku narkkarimutsi mutta heille ei varmaan mikään riitä.

Näytin pojalleni kuvan uusista vanteista jotka autoomme tulee niin vanhempani siihen kyselemään että paljonko sellasetkin maksaa ja kun kerroin hinnan (alakanttiin, en uskaltanut kertoa totuutta) niin kauhea hämmästely ja paheksunta.

Meillä on omat rahat ja heillä omansa, koskaa ei olla pyydetty heiltä rahaa..

Nyt kun tätä kirjoitan niin esimerkkejä riittäisi vaikka huomiseen asti...

Vierailija
7/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suksi vittuun

Vierailija
8/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suksi vittuun

Opettele käyttäytymään aikuisen tavoin!

Vierailija
9/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että koskaan en ole vanhempieni kuullen kiroillut, en koskaan!!

Niin ja ihana että äitisi hehkuttaa lapsiasi ja pitää kuvia pöydällä, se on juuri sitä että huomaa että äitisi välittää :)

Vierailija
10/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että koskaan en ole vanhempieni kuullen kiroillut, en koskaan!! Tämä oli siis nro kympille.

Niin ja ihana että äitisi hehkuttaa lapsiasi ja pitää kuvia pöydällä, se on juuri sitä että huomaa että äitisi välittää :)

Tämä nro kutoselle.

t.ap

Vierailija
11/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin luultavasti provosoitui tästä "byhyy" kommentista. Miksi joku haluaa anonyymisti kiusata täysin tuntemattomia ihmisiä? Missä aikuisuus?

Vierailija
12/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kettuilemaan esim tähän ketjuun. En haluaisi tavata sellaisia ihmisiä ketkä sellaisia kirjoittaa.

Vierailija
13/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen perinne, ei kehuta ettei vaan ylpisty.

Tuo kuulostaa ihan anopiltani, joka on kolkko, tunnekylmä, elämäänsä kyllästynyt jääkalikka. Kehuja ei tule koskaan, ei mistään.

Ja anopissa on kaiken lisäksi vielä se vika, että tuon negatiivisenkin palautteen saa aina kuulla monen mutkan kautta. Eli hän kyttäillen, mittaillen ja arvostellen tekee haukan katseellaan tutkimusta, jota pääsee sitten selän takana vatvomaan ja levittelemään lähisuvulle. Arvostelisi sitten edes rehellisesti naaman edessä, eikä selän takana, kun kuitenkin kaikki tiedetään mitä hän ajattelee!!

Vierailija
14/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten niiden vanhemmat ovat suhtautuneet omiin lapsiinsa vanhempana? Miten mummot ja papat ovat suhtautuneet teihin?

Voi nimittäin olla että sukupovien ketju on nyt katkeamassa ja vanhempasi ovat hämillään. Tietävätkö he, mitä sinä toivoisit?

Vierailija
15/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän monesti ajattelevat ettei lasta kehulla kasvateta ja jos eivät ole lapsena sua sulle kehuneet, eivät varmastikaan tee sitä nytkään. Meillä ainakin näin. Heitä ei kehuttu lapsena, joten vahinko kiertämään vaan. Olen kyllä sitten vahingossa kuullut, että ovat kehuneet mua toisilleent tai muille ihmisille, muttei IKINÄ mulle suoraan. Kyllä otti lapsena itsetunnon päälle, kun ikinä ei kehuttu, että olisin missään hyvä tai tehnyt oikein. Siinä sitä itsetuntoa kasvatetaan :-(

Itse pidän huolen, että kehun lapsiani. En turhaa ylistä, mutta aiheesta tai annan muuten positiivista palautetta.

Vierailija
16/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku auton tuunaaminen on vanhemmasta ikäluokasta maailman turhinta ja hulluinta puuhaa.

(toisaalta niin on kyllä omastakin mielestäni, auto on ajamista varten, ei mikään näyttelyesine)

Vierailija
17/17 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuu ainoaa poikaansa ihan kaikesta. Esim.siitä millaisella autolla poika ajaa, millaiset patterit meillä on!

Kuitenkin hänen poikansa, (appiukko ei ole ollut lapsensa lapsuudesssae läsnä) on tavallinen,kunnon mies.

Isänsä ei vaan halua nähdä hänessä mitään hyvää. Onneksi mieheni isällä oli sellainen veli joka on tukenut ja kannustanut miestäni lapsuudessa ja nuoruudessa ,ollut tavallaan isänä enemmän kuin oikea isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi