Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö hiuksia muka saa värjätä raskaana ollessa??

Vierailija
28.05.2008 |

Eikö oikeesti sais värjätä hiuksia kun on raskaana? Koko 9 kk? Vai kuin?

Mulla luonnostaan vaaleet hiukset värjätty tumman punaseks, ja nyt oon rv6, ja tukassa on parin sentin juurikasvu, ja se on haalistunu kamalan väriseks. Oltiin kaverin kanssa kaupoilla ja ajattelin ostaa värit samalla, niin kaveri sano, että "Eihän raskaana olessa saa hiuksia värjätä!" EN sitten ostanut, kun haluan varmistaa asian? Eli tietäkö joku varmasti? Ja kuinka vaarallista on jos värjää? Ja miten ootte selvinny juurikasvusta:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni mutta ilman muuta voi ja saa värjätä hiuksia raskaanakin ollessa!

Kysyin tätä kampaajalta kerran ja hän sanoi ettei ole ikipäivänä kuullut että kelleen olisi aiheutunut jotain haittaa hiusten värjääämisen seurauksena, ainakaan sille kohdun asukille.

Jos haluat olla extra-varma niin värjäytä hiukset ammattilaisella eli kampaajalla, miedoimmilla mahdollisilla väreillä (esim silkkivärit)-

Jotkut haluaa varmistella ekat 3kk eli odottavat neljännelle kuulle ennen hiusten käsittelyä, niin ei tarvitse olla huolissaan rakennevioista.

Mutta ihan oikeasti en kyllä usko että vaaraa on!

Terveisin erittäin raskaana, tänään rv 38 ja käynyt tämän raskauden aikana varmaan 4-5 kertaa värissä

Vierailija
2/5 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulos saattaa sekin jälkeen olla mitä sattuu. Vahvat aineet pääsevät päänahan kautta verenkiertoon.

Parturi-kampaaja tuttavani ei suostunut värjätä hiuksiani, vaikka pyysin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella."

Vaarallista siis ei ole. Oma kokemus on kuitenkin ollut, että hiukan lämpimäksi tarkoitettu väri tarttui raskauden aikana todella ärhäkästi ja teki tukan paloautonpunaiseksi... Niin että omalla vastuulla.

Vierailija
4/5 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjäämistä mutta jokainen harkitsee itse omalla kohdallaan mitä tekee. RAitoja voi laittaa turvalllisesti.

Itse värjäsin raskausaikoiona n.3vk välein ja tietysti värjäsin asiakkaiden hiuksia.

kampaaja

Vierailija
5/5 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaikkia seuraamuksia ei vielä voida tietää. Tutkimuksia ei ole tehty riittävästi ja pitkällä aikavälillä. Voi olla, että vahvat kemikaalit värjäyksessä aiheuttaa esim. sikiön lapsettomuutta. Siis myöhemmällä iällä. Sukusoluthan muodostuvat jo sikiöajalla, vrt. munasolut. Mutta niin voi myös äidin tupakointi, liikenteen saasteet ja muut vaikuttaa asiaan.