Hyvä ystäväni ei kutsunut minua häihinsä!
Hän kutsui häihinsä noin 50 vierasta, mutta minä en ollut kutsuttujen joukossa. Loukkaannuin kyllä, mutta annoin anteeksikin. Olen vieläkin yllättynyt, että ei kutsunut minua, pitkäaikaista ystäväänsä. Annoin heille silti häälahjan ihan täydestä sydämestäni muistoksi.
Perusteluina oli, ettei minua kutsuta; erilainen uskonnollinen vakaumukseni kuin hänellä (hänellä evlut kirkkohäät ja minä olen uskontokuntiin kuulumaton). Lisäksi häiden tiukka bubjetti. Mietin vain, että kestääköhän tämä ystävyys, kun hän kokee jo häihinsä kutsumisenkin kohdalla näin? Entä sitten kun syntyy lapsia ym? Hän kutsui kyllä muut ystävänsä, mutta he ovatkin evlutteja...
Kommentit (5)
mietin ketä kutsun häihini kesällä ja juurikin tuossa enintään 60 vierasta on pysyttävä. mietipä itse ketä kutsuisit ja saisitko vieras määrän silti pysymään siinä 50 paikkeilla? moni joutuu minullakin tutuista ja sukulaisista pettymään. tuli möläytettyä liiaksikin vuosi sitten että aikomuksena pitää häät tänä kesänä. yhdetkin tutut oli heti että jos ei heitä kutsuta niin tulevat sitten väkisin! en tiedä vielä kutsunko kun ei niin läheisiä ollakaan. vain kavereita.
tosin sinun tapauksessasi aika outoa jos vain sen takia ettei kuulu kirkkoon jättää kutsumatta.
mahtaakohan loppuviimein pitää sua hyvänä ystävänään.. tuskin.. se nyt on sama mihin uskontokuntaan kuuluu ja kuuluuko mihinkään.. jos ollaan ystäviä.. niin ollaan ystäviä..
siis lähiperhettäkin paljon (vaikka ei olla lestadiolaisia...) ja kavereitakin runsaasti. Vaikka jouduttiin tekemään tiukka rajaus, silti kutsuttuja vieraita oli 230 ja paikalle saapui 180 henkeä. Ei olisi onnistunut pääkaupunkiseudun hinnoilla.
joka ehdotit maistraattia niin ollaan menty jo maistraatissa naimisiin! mies ei kuulu kirkkoon niin oli pakollista. halutaan silti pienet kirkkohäät pitää.
terveisin numero kolme.
Mieheni oma sisko ei kutsunut meitä häihinsä...