Yhteen asumaan - ei kannata
Ei hyvin mene. On mies joka on työtön tällä hetkellä. Olen yhden lapsen äiti, työtön myöskin.
Jos muutamme yhteen, menetän lapsilisäkorotuksen, asumistuen sekä työttömyysturvani, sillä mies on laittamassa firmaa pyöriin ja tulot siis nousevat.
Ei siinä kaikki. Hänellä on lainoja ja firmasta tulee lisää lainaa jotka pitää maksaa. Tuntuu että jos menemme yhteen asumaan - minä saan 0 euroa kuusssa, lapsilisän saan kuitenkin 100 euroa. Ei tämä käy minulle. En muuta yhteen hänen kanssaa, sillä ei kertakaikkiaan kannata! Haluan, että minulla on omaa rahaa enkä taatusti ala pyytämään mieheltä rahaa laskuihini. Olen pärjännyt tähän asti hyvin näillä tuloillani.
Kommentit (5)
Jahas. Mielestäni se on niin, että jos muutamme saman katon alle.. niin sitten menee tuet. Avoliittoon siis.
Ja ja - ehkä teen jotain pikkuhommia miehelle kylläkin. Että tosiaankaan tuon perusteella vielä vähemmän tekee mieli muuttaa saman katon alle!
Pitää vain ilmoittaa että yksinäinen olen..
Palkkaa en ota tekemästäni työstä kuitenkaan.
lainaus Kelan sivuilta:
Puolisosi tulot eivät vaikuta peruspäivärahan suuruuteen, kuten työmarkkinatuessa.
- ja jos saat nyt peruspäivärahaa, josta tippuisit kohta työmarkkinatuelle, niin:
Tarveharkintaa puolison tulojen perusteella ei sovelleta silloin, kun työmarkkinatukea maksetaan
?180 ensimmäisen työttömyyspäivän ajalta perus- tai ansiopäivärahan enimmäisajan jatkoksi
Tuossa puolison tulojen huomioimisessahan nämä pykälät muuttuivat ihan vähän aikaa sitten.
Palkkaa en ota tekemästäni työstä kuitenkaan.
vaan silloin, jos olet ollut miehesi firman palkkalistoilla. Jos vaan asutte yhdessä, et menetä sitä.
Meillä sukulaisnainen menetti työttömyyskorvauksen ja sanoivat että sen takia, kun oli ollut miehen firmassa töissä, olis saanut kuulemma pitää korvausrahat, jos ei olisi ollut.