Minä vihaan insinöörejä!
Olen tutkimusta avustavassa työssä, siis ihan amiskoulutuksella.
Työt minulle antavat insinöörit/diplomi-insinöörit/kemistit.
Ja hohhoijaa.
Näen työssäni monta kertaa päivässä sen, miten vähän näillä insseillä on käsitystä käytännön asioista.
Jos joku asia ei toimi, se ei toimi.
Neliskulmainen kappale ei toimi kierrekorkkina pyöreässä reiässä, näin karrikoidusti sanoen.
Kyse on siitä, että insinöörit eivät usko, vaikka heille yrittää nätisti selittää ja vääntää rautalangasta. Kaikki pitää aina KOKEILLA, vaikka tulos on jo minulla tiedossa.
No, työtäni vain teen, olen tyhmä amis jolle ei makseta ajattelemisesta... ; )
Kommentit (15)
koulutusta vailla olevia ihmisiä ja kyllä ovat olleet neroja kerrakseen.
t. insinööri
Kyse on siitä, että insinöörit eivät usko, vaikka heille yrittää nätisti selittää ja vääntää rautalangasta. Kaikki pitää aina KOKEILLA, vaikka tulos on jo minulla tiedossa.
niin muttakun se ei riitä, että tietää toimimattomuuden. Pitää myös tietää MIKSI ei toimi, jotta voi tietää SAAKO sen toimimaan. Ei tekniikka kehity ellei kaikkea kokeilla ja sitten mietitä mikä meni vituiks.
Olen tutkimusta avustavassa työssä, siis ihan amiskoulutuksella.
Työt minulle antavat insinöörit/diplomi-insinöörit/kemistit.
Ja hohhoijaa.
Näen työssäni monta kertaa päivässä sen, miten vähän näillä insseillä on käsitystä käytännön asioista.
Jos joku asia ei toimi, se ei toimi.
Neliskulmainen kappale ei toimi kierrekorkkina pyöreässä reiässä, näin karrikoidusti sanoen.Kyse on siitä, että insinöörit eivät usko, vaikka heille yrittää nätisti selittää ja vääntää rautalangasta. Kaikki pitää aina KOKEILLA, vaikka tulos on jo minulla tiedossa.
Itse olen kemisti, ja monta kertaa labrassa olen törmännyt asiaan "se on aina ennenkin tehty näin" ja kun olen testannut/ehdottanut testattavaksi asian, onkin todettu että asian voi sittenkin tehdä luotettavammin/nopeammin/optimoidummin ehdottamallani tavalla.
Ja nuo tyhmä amis -ajatuksesi kumpuavat todennäköisesti samasta lähteestä, tuskin noinkaan on sinulle kukaan sanonut. Omat päättelyt ovat sitten eri asia.
jotain kokeilua menoissa. Miten muuten voitaisi luoda jotain uutta?
Kaikki ovat millimetri-ihmisiä. Joka juttu analysoidaan puhki. Ja mitataan millimetritarkkuudella ja silti tulokset ei ole esim. pihojen laitossa sen ihmeellisempiä kuin meillä muillakaan. Mutta kun ollaan niiiiiin tärkeitä niin tärkeitä.
Yksi heistä on täys kädetön tumpula, joka ei osaa mitään tehdä käsillään. Isänsä tekee kaikki pienetkin remontit ja talon kunnostustyöt. Silti tämä kädetön inssi jaksaa joka käänteessä mainita ylemmästä asemastaan muihin nähden. Ja kuinka HÄNELLÄ on niin hyvä koulutus ja ylivertainen asema. Yök mikä tärkeilijä, onneksi emme ole tekemisissä enää.
Opetetaanko teille siellä koulutuksessa jo se asenne että muita katsotaan nenänvartta pitkin alaspäin. Kun muuthan ei voi ymmärtää mistään mitään, eihän? Pyöräkin pitää keksiä itse uudestaan.
Sellainen, joka tietää kaikesta kaiken, olisi varmasti kovaa valuuttaa yrityselämässä.
Sellainen, joka tietää kaikesta kaiken, olisi varmasti kovaa valuuttaa yrityselämässä.
hymyilyttämään kun joku opettaja tosissaan opettaa ette 2+5 ja 5+2 on eri asia kuin 2-5 ja 5-2 :D
kyllä meistä silti ihan fiksuja tulee alallaan, kiva että amislaiset laitatte meitä vähän ruotuun.
Ja tuskin nyt vihaat vaikka hermostutkin välillä.
Terkuin insinööri!
niissä on tuota vikaa. Josa minä olen jotakin kokoillut, niin se ei riitä. Kuitenkaan mieheni ei kykene löytämään yhtään yli 20cm kaukempaa olevaa tavaraa, jota pyydän häneltä.
Ei vaan, en väitä että tiedän kaiken, mutta tuntuu vain niin turhalta tehdä samoja testejä kymmenen kertaa, kun tulos jo tiedetään.
Esimerkki:
Tehtaan puolella on käytössä eräs menetelmä.
Menetelmän toimivuutta voidaan mitata yksinkertaisella testillä.
Testejä tehdään tehtaalla duunarien toimesta rutiininomaisesti kymmeniä päivässä, ja tulos on aina tietylle aineelle 38.
Insinöörille ei tämä tieto riitä, vaan hän haluaa, että mittaus tehdään hänelle erikseen, tästä samasta materiaalista.
Tulos on yllätys, yllätys 38.
Ajanhukkaa. -ap
hymyilyttämään kun joku opettaja tosissaan opettaa ette 2+5 ja 5+2 on eri asia kuin 2-5 ja 5-2 :D kyllä meistä silti ihan fiksuja tulee alallaan, kiva että amislaiset laitatte meitä vähän ruotuun. Ja tuskin nyt vihaat vaikka hermostutkin välillä. Terkuin insinööri!
Välillä vain palaa hihat ; ) -ap
tehty vuosikaudet väärin? :D
Huom. esimerkki on täysin kuvitteellinen, sillä eihän sellaista voi tapahtua
Ei vaan, en väitä että tiedän kaiken, mutta tuntuu vain niin turhalta tehdä samoja testejä kymmenen kertaa, kun tulos jo tiedetään.
Esimerkki:
Tehtaan puolella on käytössä eräs menetelmä.
Menetelmän toimivuutta voidaan mitata yksinkertaisella testillä.
Testejä tehdään tehtaalla duunarien toimesta rutiininomaisesti kymmeniä päivässä, ja tulos on aina tietylle aineelle 38.
Insinöörille ei tämä tieto riitä, vaan hän haluaa, että mittaus tehdään hänelle erikseen, tästä samasta materiaalista.
Tulos on yllätys, yllätys 38.Ajanhukkaa. -ap
palkkaakin vielä noin neljä kertaa enemmän kun sinä. Se vasta vituttaakin vai mitä?
Se tieto ei riitä, pitää ymmärtää miksi. Kaikelle kaivan siis juurisyyanalyysiä ja mietin miten parantaa toimintaa.
Eli jos se arvo on 38, niin haluan tietää miten testi tehdään ja ymmärtää mistä ominaisuuksista johtuen tuo arvo saadaan.
vihaan insinöörejä ja muita johtohenkilöitä syrjiivät nuoria työntekijöitä vittuilevat antavat pienistä asioista potkut eivätkä osaa edes puhua sönköttäävät niin että kerran sanoin yhelle vanhemmalle insinöörille joka ei ollu mun pomo että mee vittu puheterapeutille vai veikö amk kielen