Kokemuksia Vantaan päiväkoti Arkista
Eli kaikki plussat ja miinukset tänne näin. Olen viemässä sinne lastani hoitoon ja haluaisin kuulla kokemuksia.
Kiitos!:)
Kommentit (11)
Meidän neiti on menossa juuri pienten ryhmään..
Muilla ajatuksia paikasta?
mutta kuulin huonoa omistajien aikaisemmista päiväkodeista ja valitsin kunnallisen hoidon sen sijaan. Yksi kaverini on ollut todella tyytyväinen Arkkiin, joten mielipiteitä on monia. Käykää tutustumassa!
mutta pienten ryhmässä ollut ongelmia henkilökunnan kanssa (uusia kokemattomia ihmisiä tms.) Mutta tilanne voi olla jo parempi. Kannattaa kumminkin katsoa ja kuulostella, olla alussa mukana itse.
Mutta siinä tilanteessa ei koskaan nää niitä virheitä eikä tiedä, että mitä päiväkodin sisällä oikeasti tapahtuu.. Olen itse kuullut myös hyvin erilaisia mielipiteitä paikasta, enemmän negatiivisia kuitenkin..
Ja ihan siis vanhemman olla mukana seuraamassa touhua siellä arjessa. Ei vain piipahtaa kerran tutustumassa.
Äidit ja isät/päiväkoti on kertomuksia Arkista - ja ei niin hyvää kaikki.
Käy jos enempi kiinnostaa, osui vain silmiini kun siellä usein olen lukemassa. Rullaa alaspäin niin otskikko löytyy...
tosin ihan hetkittäin ja vaikutti edelleen kummalliselta paikalta.. todella suuri ja likainen. Työntekijäthän joutuvat siellä itse siivoamaan, joten ei mikään ihme..
En kyllä laittaisi sinne päiväkotiin edes naapurin lasta...
lapseni oli siellä 2kk 1v:nä ja kokemus oli tosi huono. Koskaan aamuisin ei tiennyt kuka lasta sinä päivänä hoitaa, hoitajat vaihtelivat päivittäin mielivaltaisesti. Tosi nuoria ja kokemattomia. Pienten puolella 8 hlön ryhmät, joissa 2 hoitajaa, ja kaikki lapset siis 1-vuotiaita. Tav pk:ssa 1-3-vuotiaita, ja on tosiaan eroa joutua hoitamaan 4 yksivuotiasta kuin 4 esim melkein 3-vuotiasta. Kun kysyin ekan päivän jälkeen lasta hakiessa, onko se nukkunut, vastasi hoitaja "emmä vaan tiedä". No mitähän se sitten tietää jos ei sitä onko 1v nukkunut??? Mun puolelta kysymys oli lähinnä retorinen keskustelunavaus. Vaatteita hävisi vaikka kuinka paljon, siellä oli tosi likaista yms. 1v lapsi laitettiin syömään pilkkomatonta spagettia pehmeällä lusikalla eikä kukaan auttanut (yritäpä itse, ei muuten onnistu aikuiseltakaan). Ja hetken kuluttua lautanen vietiin pois ja todettiin "ai sä et syönyt". Yritimme mennä etukäteen harjoittelemaan, olin varannut siihen viikon aikaa, mutta kolmena päivänä tuli etukäteen johtajalta tekstari, jossa kielsi tulemasta koska hoitajia oli sairaana. Sitten kahtena vikana päivänä ilmoitin, että nyt me kyllä tullaan. Mutta, en siis todellakaan suosittele!!!
Olin siellä siis työpaikkahaastattelussa tuossa jokunen vuosi sitten. Sittemmin olen huomannut, että hakevat säännöllisesti uusia työntekijöitä...
Mutta ilmeisesti siellä on jotain parannuksia nyt tehty.