Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit käyttämättömäksi jääneille, todella kauniille raskausvaatteille

Vierailija
07.04.2010 |

jos uusi raskaus ei enää olisi mahdollista?

En ala setviä syitä kipeään tilanteeseen, vaan haluan vain kommentteja vaateasiaa koskien.

Vaatteet ovat tosi kauniit eikä sellaisia saa suomesta. Antaisitko sellaiset pois? Vai onko "älytöntä" muokata vaatteet "normaalimallisiksi" ja käyttää niitä itse..?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin myydä. Jos vaatetta voisi muuntaa normaalimalliseksi niin ompelutaitoisena tuunaisin mieluisimmat vaatteet.

Vierailija
2/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai myydä jolleki ystävälle,joka on raskaana?

voit toki yrittää muotoilla itsellesikin sopiviksi jos vaan mahdollista.. :) osa raskausvaatteista vaan on niin oman mallisia ettei saa normaaleja tehty niistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne varmaan muistuttaisivat ikävästä tilanteesta liikaa.

Vierailija
4/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sen mallisia että niistä saisi tosi ihanat vaatteet lähes mihin tahansa käyttöön.

Ainut mitä mietin on juuri se psyykkinen puoli. Vaan ehkä se unohtuisi? Onko kellään kokemusta käytännössä?

ap

Vierailija
5/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos materiaali on laadukas ja kaunis ja vaate muuten mieleinen. Ei todellakaan ole "älytöntä" - miksi niin kuvittelet? Kangastahan se vaate on, joka on leikattu ja ommeltu tietyllä tavalla. Jos leikkaus ei miellytä, ompelutaitoinen voi sitä muokata. Tai käyttää ammattilaisella muokattavana, jos kettan on todella kauniita vaatteita.

Vierailija
6/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia on kipeä hänellekkin?

Vierailija
7/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kiintynyt mihinkään vaatteisiin niin, että jaksaisin säästellä kaapeissa. Ihan sama olisivatko kauniit tai ulkomailta. Jos en tarvitse niin hankkiudun eroon.

Äitiysvaatteita on tosin vaikea saada myytyä. Ilmaiseksi joku voi huolia tai sitten kirpparilla voi mennä.

Vierailija
8/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muistuttavat siitä kerrasta, kun olit (kai olit?) raskaana.

Tuunaa ne kauneimmat tai tärkeimmät, loput eteenpäin.

Vierailija
9/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et halua eritellä syitä (eikä todellakaan tarvitse), ei tuohon voi muuta vastata kuin että itse tiedät miten kipeä asia sinulle on ja millaisia tunteita vaatteiden käyttäminen sinussa herättää. Kokeile niin näet. Kuka estää hautaamasta vaatteita kaapin perukoille jos niitä ei tulekaan käytettyä...

Ovat sen mallisia että niistä saisi tosi ihanat vaatteet lähes mihin tahansa käyttöön. Ainut mitä mietin on juuri se psyykkinen puoli. Vaan ehkä se unohtuisi? Onko kellään kokemusta käytännössä? ap

Vierailija
10/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jossain muualla.Itse ostin juuri läjän mammavaatteita.

Mitä kokoa vaatteesi ovat ja missäpäin?

Vierailija
11/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivisesti, vaikka huonosti kävikin.

Nämä eivät ole mitään perus-raskausvaatteita siis, vaan todella juhlavia, ja ihastuin kankaisiin alunperinkin. Voisin ehkä käyttääkin ja antaa vaatteille uuden mahdollisuuden :)

Mutta täällä ei ole siis ketään joka olisi käytännössä kokenut tilanteen?

ap

Vierailija
12/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin vaatteet pois tuossa tilanteessa, voit ihan hyvin ostaa jo valmiiksi oikeanmalliset tilalle eikä kukaan sitten katsele vaatteitasi ihmetellen "olen joskus nähnyt samantapaisen mammavaatteen".

Vierailija
13/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi kuollut kohtuun. Mä kyllä myin kaikki äitiysvaatteet pois, vaikka seuraava raskaus on toiveissa. Minä itse ajattelin, että kyllä meillä tässä on painolastia riittävästi, eikä sitä helpota se, että säilön ikäviä muistoja tuovia vaatteita.

Ihmiset vaan suhtautuvat eri lailla. Jos sinä saat lohtua niistä vaatteista eivätkä ne tunnu ahdistavilta, niin sitten tietenkin voi harkita tuunausta.

Vaatteiden rahallinen arvo on mun mielestä toissijainen asia.

Vierailija
14/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisin hyvinkin käyttää. koska kangasta ne vain on kuten joku sanoikin.

Vierailija
15/15 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin rationaalinen, että voisi käyttää hyvin vaatteita, jos ne vain muuten saa muokattua sopivaksi. jotain herkempää ahdistaisi.

Minusta se, että mietit niiden muuttamista käyttövaatteeksi kertoo siitä, että varmaan pystyisit pitämäänkin niitä ihan hyvin.

Tuollainen surullinen raskaus ei unohdu, vaikka polttaisit ne vaatteet ja kikki muutkin siihen aikaan liittyvät jutut. Siksi minä en edes miettisi sitä, että niiden pitäminen jotenkin muistuttaa, ainakaan negatiivisdessa mielessä.