Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko hammaskiven poistoon mitään "puudutuksia"?

Vierailija
06.04.2010 |

En kertakaikkiaan uskalla enää siihen toimenpiteeseen mennä, ja olen sitä tyyppiä, että hammaskiveä kertyy niin paljon että pitäisi vähintään kerran vuodessa mennä.

Ienraja on noussut ja kärsin ientulehduksestakin usein. Liekö se sitten syynä, että hammaskiven poisto on niin JÄRJETTÖMÄN tuskallista, meinaan valua penkistä läpi, kun tuska on niin hirveä, kun sitä kiveä oikeen revitään jostain hermoista asti :(

Mikä avuksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska samalla oli järeä ientulehdus, ei se oikein auttanut. Mutta voi olla, että annustuksessakin oli vikaa. Kannattaa kysyä.

LAnkaatko muuten hampaitasi? Joka päivä?

Minulla jokapäiväinen lankaus auttaa hammaskiven muodostumiseen ja ientulehdukseen - niin varmaan myös muillakin. Suosittelen! Muuta keinoa ei taida oikein ollakaan.

Vierailija
2/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiluttaa sitä lankaa 10 kertaa päivässä, että olisi apua... en tajua tuota suuvärkkiäni. Aina syömisen jälkeen jää hampaiden väleihin kauheat töhnät, joita ei harjalla pois saa.

Yhtä tuskaa se hammaskiven poisto kyllä :( Niin kamalaa touhua.

Sitten taas hampaat näyttää ihan keltaisilta aina, jos sitä kiveä ei mene poistattamaan.

Nyt sain vielä sellaista suuvettäkin, joka pitäisi hammaskiven muodostumista ehkäistä, mutta en ole kyllä apua huomannut ja maistuukin kamalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai viikossa - oikeasti?

Minulla on sama ongelma, että töhnää jää hampaiden väleihin, mutta 5-7 kertaa viikossa lankaus on vähentänyt hammaskiven määrää radikaalisti, sitä ei enää muodostu.

Vierailija
4/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuduttavaa geeliä ikeniin ennen ko. toimenpidettä. Aion pyytää sitä jatkossakin :)

Kannattaa kysyä omalta hammaslääkäriltä puudutusmahdollisuuksia.

Vierailija
5/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joka ilta! Näin teen itse ja parin vuoden välein joudun kiveä poistattamaan. Luultavasti joutuisin paljon useammin ilman lankausta. Ennen vanhaan revittiin sillä vempaimella ne kivet pois, mutta sitten tuli ultraäänipoisto ja ajattelin että JESS! nyt ei satu niin paljon enää. No perhanan väärässä olin kyllä! Tekee mieli aina pyytää ottamaan vanhalla tyylillä, mutta ei ne taida ottaa..

Vierailija
6/6 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tunnollisesti ja ei kyl viimeksi paljoa hammaskivee lötyny (toki käyn ½v. välein tarkistutksisa tätä nykyä, paljon alkavia reikiä). Puudutusgeeliä sain sillon, kun oli oikeen pahasti hammaskivee, levinny ientaskuihin, mutta eipä se paljoo auttanu. Laserilla poisti suurimmat "kivet". Kipeetä otti, mutta en pelkää sitä läheskään niin paljon kuin poraa (vaikka siihen otan puudutuksen ja se ei satu, mutta silti pelkään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi