5v poikaani syrjitään, apuja kaivataan
En ymmärrä miksi, mutta kukaan ei tahdo leikkiä hänen kanssaan. Käy siis seurakunnan kerhoa 4 kertaa viikossa, muutoin kotihoidossa. Vetäjät sanovat, että on kyllä määrätietoinen poika, mutta ei mitään sen ihmeempiä. Yleensä jäädään leikkimään kerhon jälkeen läheiseen leikkipuistoon, siis kaikki kokoontuvat sinne.
Jos poikani on ns. viimeinen joka puistoon jää, ei kukaan halua jäädä enää leikkimään, vaan sanovat vanhemmilleen, että lähdetään nyt, ei täällä enää ketään leikkikaveria ole.
Eikä kukaan koskaan soita lastani leikkimään, kuten muuten kerhokaverit keskenään tekevät.
Olen täysin murheenmurtama asiasta, pojasta puhumattakaan. Syytän jopa itseäni, mutta olen mielestäni aivan tavallinen, enemmän sosiaalinen kuin hiljainen jne.
Tänään viimeksi asiaa koko kotimatkan kerhosta itki ja just vasta poika nukahti kun asiaa vielä illallakin 2 tuntia murehti.
Olen neuvoton, auttakaa.
Kommentit (15)
voisiko olla juuri tuo määrätietoisuus, eli on liian tarkka siitä miten leikit pitää sujua jne.
Meillä on jonkun verran ollut samaa havaittavissa mutta ratkaisin asian niin että pojalla on monta harrastusta iltaisin, hänen on pakko ottaa uusia sosiaalisia kontakteja ja rooleja sekä kaverit vaihtuvat joka harrastuksessa. Missä päin asutte, meillä olisi leikkikaveri :-)
Mitäs jos pyytäisitte jotain kenen kanssa tulee parhaiten juttuun niin teille kotiin leikkimään. Sopisitte jonkun muun kuin kerhopäivän.
Jos siitä sitten lähtisi kaveri suhde.
Mitäs jos pyytäisitte jotain kenen kanssa tulee parhaiten juttuun niin teille kotiin leikkimään. Sopisitte jonkun muun kuin kerhopäivän.
Jos siitä sitten lähtisi kaveri suhde.
muita pidempi, mutta ei huomattavasti.
Olen aikoinaan kutsunut ja kavereita on tullutkin, mutta kukaan ei koskaan pyydä itse tai ehdota yhtään mitään, eikä ole innolla tulossa uudelleen, kuten mielestäni normaalisti tuon ikäisillä.
Ja silloin kuin näitä kavereita on käynyt olen ollut kuulolla, eikä mielestäni mitään poikkeavaa tapahdu. Oon miettinyt jopa onko meillä vääränlaisia leluja, mutta samoja legoja, baguganeja, bioniclejä, playmobilejä jne löytyy kuin kuulema muiltakin.
Mäkin varmaan itken itseni uneen tänään, niin surullinen oon.
ap
Meillä olisi 5v poika ilman leikkikaveria. Tyttöjä riittää, mutta poikakavereita ei ole. Asumme 03-alueella.
kutsutaan kylään tekemättä itse aloitetta.
Meilläpäin Suomea äidit tutustuvat toisiinsa ja ylläpitävät noin pienten lasten ystävyyttä tutustumalla aktiivisesti toisiinsa, jotta sitten saadaan sovittua niitä yhteisiä leikkimiskontakteja lapsille. Ei kukaan vie lasta tuntemattomaan perheeseen leikkimään, vaan kyllä äitien tai isien pitää ottaa ensin keskenään se kontakti ja sitä kautta "saattaa" lapset yhteen.
tai jotenkin edesauttaa lasten tutustumista toisiinsa leikkipuistossa.
Aloitin itse tutustumisen muihin vanhempiin jo lapsen ollessa vauva, niin siten olen saanut leikki-ikäiselle lapselleni ystäviä naapurustosta.
Vielä ei teilläkään ole liian myöheäistä saada kavereita, mutta se tosiaan vaatii myös sinulta aktiivisuutta.
viestini ennenkuin näin tuon uusimman kirjoituksesi ap.
11
olisi kiva tutustua. ei haittaa vaikka asuisitte kauempanakin. tuleehan tässä kesä ja voisi vaikka reissata. olisiko sinulla s-postiosoitetta, johon voisin kirjoittaa?
melko lähellä Lahtea, entä te?
ap
Yritin tehdä osoitetta, mutta epäonnistui. Palaillaan huomenna. Öitä!
Onnistuin sittenkin tekemään osoitteen. Mulle voi laittaa postia osoitteeseen jopejoel(ät)suomi24.fi
t. 10, 14
Onko liian kova komentelemaan tms.? Voisitko kutsua jonkun kerhokavereista teille kyläilemään?