FB : kaveriehdotuksena ihminen, jonka kanssa mulla ei ole
yhtään yhteistä kaveria, ei kuuluta mihinkään samoihin ryhmiin tms.
Ei myöskään näy että olisi tehnyt kaveripyyntöä.
Tunnen kyllä ihmisen mutta sellaista kautta että olen hyvin hämmästynyt miten facebook tietää tästä?!?
Isoveli valvoo, vai voiko kaveripyynnön tehdä jotenkin niin että se näkyy ehdotuksena jolla ei ole jättäjää?
Kiinnostaisi kovasti tietää.
Kommentit (6)
sinulle kavereiksi niitä ihmisiä, jotka käyvät katsomassa sinun profiiliasi.
Minulle tuli ehdotus kaverista, jolla ei tuossa vaiheessa ollut kuin 1 kaveri fb:ssä (tuokaan ei ollut minun kaveri). Ei kuuluttu samaan ryhmään, meillä ei ollut siellä mitään yhdistäviä tekijöitä. Ja silti se ehdotus sinne ilmestyi. En keksi mitään muuta syytä että on käynyt minua tiiraamassa.
minulle ehdottaa muutamaa naista, jotka kyllä tunnen muttei meillä oli yhteisiä kavereita. Olen joskus kyllä hakenut näitä naisia fb.stä ihan vaan huvikseni ovatko he siellä, mutta en ole pyyntöä lähettänyt. Esim yksi ehdotus on lapseni opettaja joka jo eläkkeellä.
(tai ei) FB:lle katsoa sähköpostin nimilistaa. Sieltä ainakin mulla on tullut ehdotuksia ihmisistä, joihin mulla ei ole mitään kytköksiä ollut muuten kuin esim yksi lähetetty viesti.
itse en ole hakenut tätä ihmistä facebookista tai netistä muutenkaan.
Mutta olen saanut sähköpostia häneltä. En siis facebookin kautta vaan ihan "normaalisti".
Onko tässä syy? Pystyykö facebook jotenkin keräämään tietoja postituslistoilta tms?
t ap
minulle ehdottaa muutamaa naista, jotka kyllä tunnen muttei meillä oli yhteisiä kavereita. Olen joskus kyllä hakenut näitä naisia fb.stä ihan vaan huvikseni ovatko he siellä, mutta en ole pyyntöä lähettänyt. Esim yksi ehdotus on lapseni opettaja joka jo eläkkeellä.
hurjinta oli, että kun en vielä ollut edes facebookissa niin ystäväni lähetti sellaisen kutsusähköpostin, jonka lopussa oli lista ystävistäni facebookissa - mutta kutsun lähettynyt ei tuntenut niitä eikä tiennyt minun tuntevan. Kyseiset ehdotukset eivät myöskään olleet kavereita keskenään. Spooky.
Jos lähetät työpaikkasi korppikotkalle sähköpostia ja hän sattuu löytymään Facebookista, voi se näin ollen ehdottaa kaveriksi sitä.
Tutustuuko kukaan teistä edes fb:n käyttöehtoihin, toimintaan tai mihinkään muuhunkaan ennenkuin ryntää suunapäänä rekisteröitymään sinne??