Voiko turvotus/ummetus nostaa painoa useita kiloja?
Minä joudun välillä millon mistäkin syystä olemaan poissa kotoa, pahimmillaan kolmekin viikkoa. Mahani ei koskaan toimi poissa kotoa ollessa normaalisti ja jos olen tuon kolmisen viikkoa poissa niin paino on välillä noussut lähemmäs 10kg ja kun olen viikon ollut kotona niin paino on taas siinä normaalissa eikä vaatteet enää kiristä ym. Voiko siis tosiaan tuo turvotus ja ummetus nostaa painoa noinkin paljon? En nyt ainakaan muuta syytä tuolle keksi, koska syön samalla tavalla ollessani poissa kotoa, tuosta se ei voi johtua.
Kommentit (4)
MUTTA yleensä se syy voi löytyä myös siitä, että syöt epätereellisemmin ja liikut vähemmän. Toki kyse ei ole useista kiloista, mutta jos viikonkin syö epäterveellisesti ja juo alkoholia (ei välttämättä siis humalaan vaan vähän viiniä jne.) niin sekin nostaa painoa.
ja liikun yhtä paljon olen sitten kotona tai muualla. Tästä huolimatta vain kotona mahani toimii normaalisti.
ap
MUTTA yleensä se syy voi löytyä myös siitä, että syöt epätereellisemmin ja liikut vähemmän. Toki kyse ei ole useista kiloista, mutta jos viikonkin syö epäterveellisesti ja juo alkoholia (ei välttämättä siis humalaan vaan vähän viiniä jne.) niin sekin nostaa painoa.
6-10 kg päivässä. on omakohtaista kokemusta.
Turvotusta voi tulla vaikka se 10kg.