Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö LOMALENTOIHIN laittaa ILMAKEHÄVEROA 300 e?

Vierailija
05.04.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 5% kokonaiskuormituksesta

Vierailija
2/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että REITTILENNOT kuormittavat paljon enemmän? Koska lentävät puolityhjinä.

Ja minun puolestani lomalentoihin voi tulla lisä, vaikka on vain muutamia prosentteja koko saastumisesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lomalennot ovat suuri synti mutta työn puitteissa lentäminen ei?

Vierailija
4/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö typerille viherstalinisteille asettaa hölmöysvero?

- No ei, kun eivät ne muutenkaan omilla rahoillaan elä.

Vierailija
5/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mielestäni jokaiselle synnyttäneelle pitäisi laittaa 30 000€:n vero maksettavaksi.

Vierailija
6/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se 300 euroa per lento auttaa ilmakehää?

Kerro, ap, olen kuulolla.

Minä käytän lentokonetta 3-4 kertaa vuodessa ja ihan hyvällä omatunnolla. Asun ulkomailla ja kun tulen Suomeen niin aika pitkä ja vaikea matka olisi ilman lentokonetta. Vai autollako ne tuhannet kilometrit pitäisi ajaa?

En edes omista autoa joten mielestäni liikennekäyttäytymiseni saastuttaa ilmastoa huomattavasti vähemmän kuin puolityhjinä ympäri kaupunkia ajelevat autot.

Vierailija
7/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se 300 euroa per lento auttaa ilmakehää?

Kerro, ap, olen kuulolla.

Minä käytän lentokonetta 3-4 kertaa vuodessa ja ihan hyvällä omatunnolla. Asun ulkomailla ja kun tulen Suomeen niin aika pitkä ja vaikea matka olisi ilman lentokonetta. Vai autollako ne tuhannet kilometrit pitäisi ajaa?

En edes omista autoa joten mielestäni liikennekäyttäytymiseni saastuttaa ilmastoa huomattavasti vähemmän kuin puolityhjinä ympäri kaupunkia ajelevat autot.

Mutta se vain on totta, että liikennekäyttäytymisesti saastuttaa huomattavasti enemmän, kuin päivittäinen henkilöautolla ajo. Absoluuttista totuutta on teitenkin mahdotonta laskea, tulokset vaihtelevat sen mukaan mikä on otettu mukaan laskukaavaan. Joka tapauksessa päästöt ovat ylhäällä vaarallisempia kuin alhaalla maan pinnalla, sekä määrältään suurempia. http://lipasto.vtt.fi/index.htm

Jos ei päästömaksua oteta käyttöön, niin ainakin lentopetrolin voisi panna verolle. Se kun sattuu olemaan verotonta tällä hetkellä.

Vierailija
8/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- maantieliikenteessä 11 000 000 tonnia

- lentoliikenteessä 185 000 tonnia

Lentoliikenteen päästöt ovat siis 1,6% näiden kahden liikennealan päästöistä

Ei muuta kuin bensaveroa ylös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi