Siivoakaako ja hoitaako miehenne
tasapuolisesti kotia ja lapsia 50%/50%?
Itse haluaisin että näin olisi mutta ei vaan ole. Jos on sellainen päivä että suurinpiirtein olemme puoliksi asioita hoitaneet, kokee mies että on tehnyt kaiken ja minä orjuutan häntä.
Sitten mies saa jotain teinikohtauksia kun kokee ettähäntä käskytetään (sanonta sille kun mielestäni alkaa käyttätymään kuin teini, tiuskii, on levoton ja vastaan joka asiassa).
Onko mulla vaan dorka äijä vaan onko tämä joku miesten luonteenpiirre? Siis tämä puoliksi tekemisen vaikeus?
Kommentit (22)
80/20 tilanne. Vaimoni hoitaan 80% kotia ja lapsia.
miehen ollessa sixty!
Tuntuu, että miestä ahdistaa pienikin epäjärjestys, ja esim. asiat jotka eivät ole edes näkysällä (vinttikomeron sekaisuus ja täysinäisyys), niin hän aina ahdistuu...Ja olisi siivoamassa enemmän kuin minä. Ilman miestäni meillä ei saataisi mitään isompia siivouksia aikaan!
minusta kyse ei ole siitä, etteikö mies haluaisi. Hän ei vain huomaa. Siksi asiat jäävät minun vastuulle enemmän.
ei tee paljon mitään käskemättä ja jos joskus tekee jotain, jaksaa sillä sitten hehkutella koko päivän ja vaatia kiitosta. Rasittavaa.
Yleensä ottaen mies istuu vapaa-aikansa tv:n edessä, netissä, pelikonsolissa kiinni tai urheilemassa. Siis sen ajan mitä ylitöiltään kerkeää.
Vituttaa, mutta minkäs teet. Jos yritän puuttua asiaan, seuraa sellainen huuto, että lapset säikähtävät tai pahimmassa tapauksessa heräävät päiväuniltaan kesken kaiken tms.
Eiköhän viisainta ole tehdä sen mukaan miten tilanteet vaatii.
Ja sitten valittaa että kun joutuu yksin siivota! Mutta ei puhu mitään jos minä yksin siivoan. :D
Kai se on jotain äijien tyyliä että valittaa joka asiasta mitä itse tekee. Eikä sitten kuitenkaan huomaa toisen panosta, joka on ihan yhtä suuri,plus että hoidan lapset. Joskus tekee ruokaa, jopa kahtena päivänäperätysten, sitten nakkaa että voisit välillä sinäkin tehdä ruoan eikä aina hän! Ja käytännössä, jos hän tekee esim jauhelihakastiketta, minä ruskistan jauhot ja pilkon sipulin ja pesen perunat. Mutta hän on käristänyt jauhelihan joten hän on tehnyt ruoan! Tai jos tekee kokonaan ruoan, vaatii kyllä että muut siivoaa hänen sotkut ja kattaa pöydän ja siivoaa pöydän! Että niin, onko se sitten 50-50% vai jotain muuta.
Olen joskus sanonu että pitäskö palkkaa maksaa kun jotain tekee kotona! Kuka vaan minun tekemiset huomais, vessojen pesut, roskakaapin siivouksen, jääkaapin pesun... :D
Mut tätä se on. Ukot on ukkoja!
mutta mies hoitaa imuroinnin ja moppauksen, omat pyykit ja tiskikoneen. Lisäksi lapsen aamu- ja iltapuurot sekä iltapesut ja ruokaostokset. Minä laitan ruuan ja nukutan lapsukaisen, sekä useimmiten hoidan yöheräämiset jos niitä on, sekä lapsen ja omat pyykit.
Mutta se korjaa meidän autoja, pilkkoo puita, ajaa nurmikkoa/kolaa pihaa jne. Sen mielestä homma menee siten tasan. Mun mielestä ei nyt ihan. Koska ei tee siis juuri lainkaan kotitöitä, lasta hoitaa ehkä 10% ja mä 90%. Molemmat siis käydään töissä.
ihan oma-aloitteisesti, lakaisee keittiön lattiaa, ja petaa sängyn ja kerää leluja, vie roskia ym. Imuroi, tamppaa matot minun käskystä / pyynnöstä, miten vain.
Omalla vastuullani on pyykkihuolto ja kaappien yleinen järjestys, pölyjen pyyhintä ym..
Ruokaa laitetaan yhdessä.
Oon aina ihmetellyt kun tutut valittaa, ettei miehensä tee kotiötitä tai osallistu lapsenhoitoon. Kun oma mieheni on aina osallistunut kotitöihin, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että on töissä ja minä kotona. Koskaan ei ole valitellut, että kotona olis sotkuista, tai jos ruoka jäänyt tekemättä.. On välillä ollut lasten kanssa kotona jos olen tehnyt pikku sijaisuuksia töissä, joten on huomannut että siinä lastenhoidossakin menee aikaa, eikä ehdi siivota ja kotitöitä tehdä koko aikaa. Silti meillä on aina kohtalaisen siistiä.
Miehen isäkin tekee kotitöitä. Oisko siinä syy, miksi mieheni on osallistuva. Omat veljeni eivät juuri tee, ei tehnyt oma isänikään.. Esimerkki lähtee kotoa?
ja kotityöt teemme 50/50... joten pääsen niinku helpolla...
Minä hoidan 95% kaiken mikä liittyy kotiin tai lapsiin. Nyt vireillä ero.
Itse olen vuorotöissä ja tein selväksi miehelle ennen kuin oli yhtään lasta, että hänen on pärjättävä lasten kanssa kun minä olen töissä. Ja kun on lasten, se tarkoittaa kotitöiden tekemistä. Miehellä on kyllä vähän eri siisteyskäsitys kuin minulla, mutta ei kaikesta voi eikä tartteekaan nipottaa. Pääasia että tekee.
lailla ne taitaa puoliksi mennä. Mieheni tekee usein ruuan, käy kaupassa, pilkkoo puut, leikkaa nurmikon, lämmittää saunan ja takan. Mulle jää sitten loput... Välillä siivotaan yhdessä ja lapset hoidetaan yhdessä.
musta sekä kodinhoito että lastenhoito on naisten hommaa, vaikka on tietysti kiva jos mies joskus auttaa jossain raskaammassa hommassa kuten imuroimisessa tai vie ite omat lautasensa tiskiin. eli meillä ehkä 90% ja 10%.
musta sekä kodinhoito että lastenhoito on naisten hommaa, vaikka on tietysti kiva jos mies joskus auttaa jossain raskaammassa hommassa kuten imuroimisessa tai vie ite omat lautasensa tiskiin. eli meillä ehkä 90% ja 10%.
Tää provoilee. Ei sellaista naista nykyaikana oo, joka sanoo näin. "Vie ite oman lautasen tiskiin"!!!!!!!!!!!!!!Haloo!!!!!!!!!!!!!!
Tää provoilee. Ei sellaista naista nykyaikana oo, joka sanoo näin. "Vie ite oman lautasen tiskiin"!!!!!!!!!!!!!!Haloo!!!!!!!!!!!!!!
musta naisen pitää palvella miestään, tiedän kyllä että useimmat ei jaa tätä mielipidettä ja kaverit haukkuuki vanhanaikaseks jne, mutta homma on vaan niin että rakastan paapomista ja sitä että mies on tyytyväinen
ihan oma-aloitteisesti, lakaisee keittiön lattiaa, ja petaa sängyn ja kerää leluja, vie roskia ym. Imuroi, tamppaa matot minun käskystä / pyynnöstä, miten vain.
Omalla vastuullani on pyykkihuolto ja kaappien yleinen järjestys, pölyjen pyyhintä ym..Ruokaa laitetaan yhdessä.
Oon aina ihmetellyt kun tutut valittaa, ettei miehensä tee kotiötitä tai osallistu lapsenhoitoon. Kun oma mieheni on aina osallistunut kotitöihin, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että on töissä ja minä kotona. Koskaan ei ole valitellut, että kotona olis sotkuista, tai jos ruoka jäänyt tekemättä.. On välillä ollut lasten kanssa kotona jos olen tehnyt pikku sijaisuuksia töissä, joten on huomannut että siinä lastenhoidossakin menee aikaa, eikä ehdi siivota ja kotitöitä tehdä koko aikaa. Silti meillä on aina kohtalaisen siistiä.Miehen isäkin tekee kotitöitä. Oisko siinä syy, miksi mieheni on osallistuva. Omat veljeni eivät juuri tee, ei tehnyt oma isänikään.. Esimerkki lähtee kotoa?
Tämä on kuin meillä! Olen todella onnellinen, että minulla on mies jota ei tarvitse patistaa kotitöihin ja joka hoitaa lapsia ihan oma-aloitteisesti...
Mieheni jäi jopa kotiin kun minä jatkoin opiskeluja (esikoinen oli silloin 3kk) ja ihan omasta halustaan, itse ehdotti sitä. Ja kun meille syntyi kaksoset niin ukko käytti kaikki mahdolliset isyys -ja vanhempainvapaat sekä monikkopidennykset ja lomat, joten oli kanssani kotona n. 10 kk...
Hän ajatteli enemmän lapsia ja minua kuin rahaa, joten töistä pois jääminen oli hänelle oikea ratkaisu.
Taloudellisesti pärjättiin suht hyvin, kun oli kuitenkin ollut molemmissa tapauksissa 9kk aikaa hieman valmistautua ;)
musta naisen pitää palvella miestään, tiedän kyllä että useimmat ei jaa tätä mielipidettä ja kaverit haukkuuki vanhanaikaseks jne, mutta homma on vaan niin että rakastan paapomista ja sitä että mies on tyytyväinen
toimii jos MOLEMMAT on tyytyväisiä tilanteeseen. Mutta jos mies tuohon "pakottaa" tai nainen kypsyy paapomiseen niin sitten onkin toinen juttu.
Minun sisko on kans ollut vähän tuolla linjalla; mies tekee töitä ja siskoni hoitaa kodin ja lapset. Tosin on nyt jo hieman, kun lapset on kasvaneet, niin alkanut "vaatia" omaa aikaa ja on menossa töihin. Mies nurisee ja kitisee, mutta hänen on vaan pakko mukautua tilnteeseeen ja myös omalta osaltaan hoidettava kotihommat ja lapset... Jos siis haluaa olla vielä parisuhteessa...
Vai onko se hyväksi... joka tapauksessa hän tekee valtaosan kotitöistä.