Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen illalla valmistettu jauhelihakastike unohtui kattilassa jäähtymään pöydälle yön yli!

Vierailija
04.04.2010 |

Voiko syödä enää???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä parissa tunnissa, mutta yön yli on ehkä hieman pidempi aika kuin pari tuntia?

Vierailija
2/19 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voi ihan huoletta syödä. Ennenvanhaan ruoat oli hellalla läpi yön ja ei niihin kukaan kuollut.

Entisaikaan ihmisillä on ollut aikalailla erilaiseen ruokaan tottuneet mahat. Esim. oma mummoni 85v pitää kanakeittoa liedellä (ei siis lämpimänä) vuorokaudenpäivät eikä hänen mahansa ole miksikään... On vuosien saatossa kehkeytynyt aikamoinen teräsmaha... itse en kyllä söisi mitään mikä on jäänyt liedelle yön yli. (Kerran oksentanut mahasisällöt ruokamyrkytyksen takia ulos enkä toiste kyllä halua samaa kokea). Ei se jauheliha nyt niin arvokasta ole etteikö sitä voisi pois heittää. JA JOS TALOUDESSA ON LAPSIA NIIN EN MISSÄÄN NIMESSÄ MENISI HEILLE SITÄ SYÖTTÄMÄÄN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit alkaa heti jyllään liharuoassa?

Vierailija
4/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan tarkoituksella tämän päivän lammaspata hellankulmalla yön yli tekeytymässä. Ja sitäpaitsi, ruuan pilaantumisen kyllä huomaa, se haisee ja maistuu vähintäänkin oudolta.

Vierailija
5/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkimieheni laittaa joskus iltasella esim. pataruokaa, jonka jättää jäähtymään yön yli ja vasta aamulla jääkaappiin. Hän sanoo, ettei ruokaa edes pitäisi panna kuumana kylmään, vaan antaa sen jäähtyä ekana huoneenlämpöön (eikä siis sähkönkulutuksen takia).

Vierailija
6/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en söisi sitäkään jos ei ole yli 60 asteisena pidetty tai tulla läpilämmittämään tuohon lämpötilaan.

Jauheliha on jo lähtökohtaisesti huono säilyvyydeltään. Pilaantuminen alkaa heti, kun lihan rakenne rikotaan. Ilma pilaannuttaa pikkumurun tietysti nopeammin, kuin suuremman palan.

Vierailija
7/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttänyt koko perheelle.

Ei tullut sitten niin mitään!

Vierailija
8/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liharuoat yleensäkin menee siinä parissa tunnissa pilalle huoneenlämmössä, me ei anneta edes koiralle jos on ollut jokin ruoka yön yli huoneenlämmössä. Ja vielä jos kastikkeessa ollut joko maitoa/ruokakermaa, niin tervemenoa :--D

Vierailija
9/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olis jo pilalla, se haisis, vaan eipä taida olla pilalla. Mulla on näin käynyt, ja ollaan syöty, ilman minkäänmoista vatsaoiretta tms.

Vierailija
10/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on illalla valmistettu ja jäänyt kuumana jäähtymään yön yli.

Ihmeellisiä käsityksiä tässäkin ketjussa - ei kypsennetty liharuoka mihinkään pilalle mene parissa tunnissa!

t. elintarviket. maisteri

Vierailija
11/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme että on lihavuutta niin monella...

Vierailija
12/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellinen niin testaa kastike ensin miehelläsi,jos alkaa paskoomaan heitä kastike roskiin=)

Vierailija
13/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä en söisi, mies söisi ja vääntäisimme peistä siitä, voiko syöttää lapsille vai ei :)

Vierailija
14/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on illalla valmistettu ja jäänyt kuumana jäähtymään yön yli.

Ihmeellisiä käsityksiä tässäkin ketjussa - ei kypsennetty liharuoka mihinkään pilalle mene parissa tunnissa!

t. elintarviket. maisteri

Mutu-mammat on mutu-mammoja. Onneksi asiantuntija löytyi.

Terkuin se joka söi ja syötti perheelleenkin vastaavassa tilanteessa ( :

Vierailija
15/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän mikrossa lämmityksen jälkeen en söisi.

Asiaan vaikuttaa kylläkin oleellisesti se, onko kastikkeeseen koskettu likaisilla välineillä. Jos kattilasta on vain otettu puhtaalla kauhalla, niin se on todennäköisesti täysin syömäkelpoista, mutta jos siitä on illalla sormeiltu tai maisteltu lusikalla, joka on ollut välillä suussa tms. niin pöpöt ovat voineet ehtiä lisääntyä liiaksi.

Vierailija
16/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokia, jotka ovat olleet "jäähtymässä". Jauhelihapitsaa säilytettiin uunissa, samoin makaronilaatikkoa. Ikinä ei meidän perheestä kukaan saanut mitään oireita ruuista.

Nykyisin kyllä itse laitan ruuat pikaisesti kylmään, mutta liekö lapsuuteni syytä/ansiota mulla on varsinainen teräsmaha.

Vierailija
17/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko syödä enää???

Vierailija
18/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ne mahd. mikrobit kuolee.

Vierailija
19/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anopin mielestä tuo on suorastaan oikea tapa säilyttää valmis ruoka. Vähän aina kauhistuttaa kun lapset siellä lomailevat, mutta toisaalta eivät koskaan ole sairastuneet.