Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttääkö, jos sinua kutsutaan neidiksi

Vierailija
02.04.2010 |

(vaikka sinulla olisi lapsia) ja neidittelyllä yritetään vähätellä sitä, että olet VAIN AVOliitossa etkä "Oikeasti" naimisissa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että otti päähän, ja kerroinkin sen. Jos nyt synnyttämään tulee, niin ei välttämättä ole rouva, ei edes avoliitossa, eikä edes heteronainen.

Kait ne vaan yritti kohdella kaikkia tasaveroisina, mutta pieleen meni.

Vierailija
2/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupoissa alkoi kaikenmaailman konsulentit rouvittelemaan, että tässä olisi rouvalle kaunis huivi. Tuntui,että olenko muka niin vanha että pitää rouvitella;P

Äitini on kohta eläkkeelle jäävä tarjoilija, ja häntä naurattaa, kun vielä vanhat äijät napsuttavat sormiaan "NEITI! LASKU!" Että mun äiti on "neiti" vielä vanhanakin.. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ois ees ipanat mukana... :(

Toivottavasti vaan huomaavat sormukset, enkä oikeesti näytä niin vanhalta :D

Vierailija
4/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sitten sanoin että en koe olevani neiti (mulla 2 lasta, avoliitto+kihlaus) niin hän vaan että milloin olet naimisiin mennyt, kettuili siis.

Eli kyllä ärsyttää. en ole neiti, koska minulla on lapsia.

Vierailija
5/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että "neiti" on jotenkin paha asia... Ennenmmin neiti kun ROUVA....! Siviilisäädystä viis (toki rouva asiallinen tapa kutsua naimissa olevaa) mutta rouvasta tulee mieleen joku vanha kurppa :D

Jos siis on ihan yleiskäytössä vaikka kaupankassalla, eri asia jos esim. joku vanha mies sanoo "Rouva teidän hanskanne taisi tippua" mikä ihan ok. :)

Mutta joidenkin on niin pakko korostaa sitä että ollaan naimisissa ja rouvia, mikä on sinällään huvittavaa :) Minä miellän enemmän niin, että neiti on nuori ja rouva vanha, siviilisäädystä viis. Ja TOTTAKAI ymmärrän noiden termien eron "virallisesti"...!!!

Moni asia muuttuu ajan mittaan, ja aika kummaa MINUSTA olisi kutsua esim. 30-vuotta avoliitossa olevaa 60-vuotiasta neidiksi ja 20-vuotiasta vuoden naimissa ollutta rouvaksi vain siviilisäädyn perusteella. Minusta rouva on "vanha" ja neiti "nuori", siviilisäädystä riippumatta. Mutta itselle on ihan sama kutsuuko joku minua rouvaksi vai neidiksi, sillä ei ole mitä merkitystä, enkä kummastakaan termistä loukkaannu (eikä kumpaakaan nimitystä kyllä ole minusta koskaan "loukkaavassa" mielessä käyetty...!!!)

Vierailija
6/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutehtävissä rouva ja herra ovat mun mielestä asiallisia sanoja. Onko "Mitäs sulle ämmä?" parempi?

Vierailija
7/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällaista 40v mummoäitiä vain rouvitellaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme