Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan käsitellyt lastasi tarpeettoman

Vierailija
31.03.2010 |

kovakouraisesti? Tai jopa tukistanut?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli nukkunut epätavallisen pitkään, nukkui yleensä tunnin, nyt oli nukkunut pari tuntia. Makasi sängyssä silmät auki eikä reagoinut mitenkään tulooni, puheeseeni tai kosketukseeni, otin vauvan ja paikasin takaisin sänkyyn.

Heräsi ja alkoi parkua, hirveä tilanne ja jälkeen päin pelästyin että miksi piti heittää, mutta suht normaali tuo on, vaikka ei suostu pääsiäissiivoa huoneessaan tekemään vaan nukkuu sohvalla ja syö kaikki Kinderit ennen pääsiäistä.

Vierailija
2/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää saada kuriin ilman liian kovia otteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pukenut liian rajusti ja kantanut liian kovakouraisesti rattaisiin ym.

Vierailija
4/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä väsyneenä ja siihen päälle vielä vihaisena. Vaikka lapsi on syytön vanhempien riitelyyn, niin joskus vahingossa lapsi kuitenkin joutuu mukaan. :( Aina päädyn sitten vaatekomeron perälle itkemään sitä kuinka huono äiti olen.

Vierailija
5/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiemurtelevaa 2-vuotiasta saa pitää aika lujaa kiinni pukiessa, kun tappelee vastaan. Olen myös nostanut/raahannut yhdestä kädestä toiseen huoneeseen, kun vauva toisessa kainalossa.

Vierailija
6/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravistelin vauvaa.

Suutuin yksivuotiaalle kun ei syönyt ja läppäsin vaippapepulle.

Nuo muistan ja ne kaduttaa.

Vierailija
7/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi ei suostunut pukeutumaan. Ja sitten toinen kerta kun minun piti jäähylle vähäksi aikaa kantaa kun sai raivokohtauksen.

Vierailija
8/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ikinä vauvaa, enkä koskaan niin että olisi jälkiä tullut tai ihan hullunlailla olisin pimahtanut. Mutta joskus olen esim. kädestä taluttanut pikana omaan huoneeseen ja muutaman kerran olen tukistanut molempia lapsiani.

Vierailija
9/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin puistosta 1km matkan. Kyllä siinä sai ihan ronskisti pidellä kiinni että sai lapsen kannettua. Vauva itki nälkäänsä vaunuissa ja isompi ei suostunut ottamaan askeltakaan.

Vierailija
10/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esikoiselle annoin muutaman luunapin aikoinaan.

Lyönyt, tukistanut tai ravistanut en ole.

Noista muutamasta kerrasta, kun on mennyt hermot, on kauheat morkkikset. Lapset tuskin edes muistavat.

Vierailija
11/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukenut/vaihtanut vaipaa vastaan tappelevalle 1-v., kun kiire (esim. lääkäriin). Isompaa olen kantanut jäähylle, laittanut rattaisiin, kantanut uhmiksena ulkoa sisälle. En ole tahallani satuttanut, mutta varmaan ulkopuolisesta hurjan näköistä kuin huutavaa/potkivaa/lyövää lasta kannetaan kainalossa...

Vierailija
12/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia jota kadun loppuelämäni.

Vierailija
13/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsi on tullut ärsyttämään tahallaan esim. tökkimällä, tunkemalla jotain korviin tai ihan silmien eteen vaikka olen monta kertaa kieltänyt ja siirtänyt lapsen kauemmas ja lopulta olen tönäissyt kumoon.

Vierailija
14/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman on syytä katsoa peiliin, jos väittää että tukistamiselle on tarvetta.

Vierailija
15/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman on syytä katsoa peiliin, jos väittää että tukistamiselle on tarvetta.

Mä olen puoliksi latino ja kasvanut osan elämästäni italiassa. Mä olen jopa saanut isovanhemmiltani läpäytyksiä ja niskavilloistakin mua on otettu kiinni. En mä mitään traumoja ole saanut, oli teoillani ne ansainnut. Mua myös on aina rakastettu ja hellitty kovasti.

Suomessa lapset ei kunnioita vanhempiaan tai muita auktoriteettejä, pomppivat silmille ja uhkaavat lastensuojelulla jos vähänkin koskee!

En ymmärrä!

Vierailija
16/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tilanne vaati sen.

Vierailija
17/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapset ei kunnioita vanhempiaan tai muita auktoriteettejä, pomppivat silmille ja uhkaavat lastensuojelulla jos vähänkin koskee!

En ymmärrä!

tiedän aivan liian monia tapauksia jossa lapset määräävät kotona, ei minkäälaista kunnioitusta vanhempia kohtaan ja jos joku ei mene niinkuin lapsi/nuori haluaa niin heti ollaan ilmoittamassa lastensuojeluun tai lähdössä "laitokseen"...

ja kohta nää av-mammat ettei ainakaan niiden lapset... hohhoijaaa

Vierailija
18/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään tilanne voi vaatia että 2 kk:den ikäinen heitetään pinnikseen? itse olen myös pimahtanut lapsilleni mutta että heittää pieni vauva sänkyyn?!?

Vierailija
19/22 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on ihan eriasia jos vähän tukistaa ilkiö kakaraa. Mun isä tukisti mua sen jälkeen kun olin pikkuveljeäni kehoittanut työntämään virkkuukoukun pistorasiaan. Varmaan ihan primitiivi-reagtio kun kuuli asiasta ja en voi muuta sanoa kuin että ihan oikein mulle! Mä en muuten edes muista sitä kunnolla, äiti ja iskä on kertoneet ja vähän valottaneet.

Vierailija
20/22 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ihminen kiihtyy niin kaikki voima pakkautuu käsivarsiin. Ja sit niillä samoilla käsillä pitäis nostella, kantaa ja pukea hellästi lasta vaikka päässä kiehuis. Ainakaan mulla ei ois mitään ongelmaa, jos mun ei tarvitsis koske lapseen silloin kun olen todella kiihtynyt. Ehtisin harkita ja rauhoittaa itseni jos saisin olla edes kymmenen sekuntia ihan rauhassa. Sekin auttaa että tekee muutaman punnerruksen seinää vasten tai ihan lattialla miesten punnerruksia niin että käsistä lähtee se pahin voima ja adrenaliinitaso alkaa laskea (oon muuten todella hämmästynyt, kuinka reippaita punnerruksia minä, jokseenkin huonokuntoinen ihminen saan vihaisena aikaiseksi ;). Mut jos meillä on esimerkiksi kiire jonnekin siksi että lapsi makaa maassa ja itkupotkuraivareissa, niin pakkohan se lapsi on nostaa ja kantaa mukanaan. Silloin tulee joskus kannettua lasta ihan liian voimakkain ottein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi