Seksitön elämä :(
Tyttäremme täytti juuri vuoden, olemme harrastaneet seksiä tytön syntymän jälkeen ehkä noin kuusi kertaa :( Haluni ovat kadonneet kokonaan eikä loppua näy. Oikeastaan tämä seksittömyys alkoi jo odotusaikana kun menetin haluni noin rv 10 eivätkö ne ole siis edelleenkään palanneet. Odotusaikana seksiä oli muutamia kertoja, silloin mies ymmärsi jos en halunnut mutta nyt alkaa olla parisuhde kovilla ja pelkään että suhteemme kaatuu. En kuitenkaan voi pakottaa itseäni mihinkään mitä en halua :( Onko kohtalotovereita vai olenko jonkinlainen luonnonoikku?
Kommentit (25)
Minäkin suosittelisin pyytämään apua neuvolasta. Missä päin asutte? Isoilla paikkakunnilla on myös erityisiä uniongelmissa ja ns. unikoulussa auttavia yksiköitä, esim. ensikotien yhteydessä. Neuvolassa näistä kyllä tietävät.
Voisitteko myös siirtää lapsen omaan sänkyyn vaikka vanhempien sängyn viereen?
Sitten tarvitsit myös tilaisuuden nukkua univelkoja pois. Eli esim. päivän tai parin loma poissa kotoa voisi tehdä ihmeitä (yksin tai yhdessä miehen kanssa, jos saisitte hoitajan).
Ihan sama kaava kuin sinulla eli halut katosivat jo raskausaikana ja eivtä ole sen jälkeen palanneet kuin ihan hetkellisinä pilkahduksina. Synnytyksestäkin on aikaa jo 5 vuotta!!!
Periaatteessa seksi kiinnostaa jollain tasolla, mutta ei niin paljoa, että itse tekisin aloitteen. Välillä tuntuu, että voisin aivan hyvin elää lopun elämääni täysin ilman seksiä.
Olen asiaa analysoinut ja löytänyt monia syitä. Hormonaalisista jutuista en tiedä. Ne selviäisivät ehkä kokeilla. Eli puuttuuko jotain ainetta elimistöstäni ja siski haluja ei ole. Mutta paljon selittyy sillä, että tunnen itseni usein väsyneeksi, koska minä olen se joka pääasiallisesti hoitaa talouden ja lapsen. Kyllä mieskin hoitaa ja ihan kiitettävästi hoitaakin, mutta vain silloin kun on kotona eli aika harvoin. Hänellä kun on pitkät päivät ja vain yksi takuuvarma vapaapäivä samaan aikaan kuin minulla. Eli sunnuntai.
Siis illalla, kun mies alkaa kiehnätä ja ehdotella, ei voisi vähempää kiinnostaa, kun on rankka päivä takana ja tekisi vain meili lojua sängyssä telkkaria tuijottaen ja heittää aivot narikkaan. Ottaa sitä omaa aikaa ja nollata tilannetta.
Mutta myös tilanteeseen vaikuttaa se, etten ole tyytyväinen fyysiseen olemukseeni (lievä ylipaino, läskin höllyy inhottavasti, kun ...you know.) Eli alastomana peuhaaminen toisen kanssa ei oikein innosta. En tunne itseäni seksikkääksi tai edes eroottiseksi, joten en osaa virittäytyä tunnelmaan. Monesti ajattelenkin vain,e ttä mitähän tuo mieskin minussa näkee. Vai onko hän vain niin epätoivoinen, että mikä tahansa, missä on reikä käy kunhan pääsee tyydyttämään omat tarpeet. vaikka ei siitäkään ole kysymys, että vain mies tarpeitaan tyydyttelisi. Kyllä hän aina pysrkii myös siihen, että minullakin olisi mukavaa ja minäkin saisin seksistä jotain.
Myös se, millaisen kuvan seksistä ja parisuhteesta itse olen lapsuudenkodissa saanut vaikuttaa. Vanhempani eivät juurikaan osoittaneet hellyyttää toisilleen ei edes pussailua tai silittämistä arkitilanteissa, päinvastoin! Yhden kerran yllätin heidät petipuuhissa ja se näky on palanut ikuisiksi ajoiksi verkkokalvoilleni. YÖK!!
Olen myös miettinyt, onko miehessäni jotain vastenmielistä ja kyllähän sitä varmaan kaikkea pikkujuttua löytyy, mikä on alkanut ajan saatossa ärsyttämään. Joskus tuntuu, etten voi sietää esim.hänen ominaishajuaan. Muuten mies on fyysisesti oikein edustuskelpoinen. ;) Joku vain silloin tällöin hänessäkin yököttää.
Silloin hyvin pian lapsen syntymän jälkeen ajattelin seksuaalisten hakujen katoamisen johtuvan siitä, että olin nyt ikäänkuin hoitanut sen homman, mihin seksiä oikeasti tarvitaan. Eli lisääntynyt. Nyt ei siis olisi enää mitään syytä, miksi harrastaa seksiä. Mutta voiko se olla niin yksiselitteistä?
Luulen kuitenkin, että haluttomuus on tosi monen tekijän summa eikä sitä todellakaan voi selittää yhdellä asialla. Olisihan se onni, jos esim. vain hormonivaje olisi ainoa selitys. Ja sen voisi korjata hormonikorvaushoidolla. Paljon kuitenkin vaikutta se, mitä on pään sisällä. Eikös seksissä kuitenkin tärkein elin ole aivot? Kaikki mieltä painavat asiat ja esim.loukkaukset kumppanin suunnalta, tekemättömät asiat, väsymys, lapsen hoito tai lapseen liityvät muut asiat, itseensä liittyvät tyytymättättömyyden tunteet jne. kuormittavat aivoja niin paljon, ettei sinne enää mahdu tilaa virittäytä eroottisiin tunteisiin.
Valitettavsti en osaa antaa mitään neuvoja, miten tilanteessa edetä, koska tilanne on itsellänikin akuuttina päällä. Varmasti auttaisi, jos juttelisi rehellisesti kumppanin kanssa, mutta miten sen teet loukkamatta toista? Haluan kuitenkin olla juuri hänen kanssaan ja jakaa elämäni. Rakastan häntä, mutta en halua häntä siinä mielessä. Ainakaan niin usein kuin hän toivoisi.
Harrastamme seksiä silloin tällöin. Ei mitenkään säännöllisesti. Joskus menee useampi kuukausi ilman. Monesti seksi on kylläkin sitä, että odotan vain sen loppuvan sillä kertaa. Oraaliseksiehdotukset yököttävät, mutta joskus sitäkin tulee harrastettua, jotta mies ei olisi kokoajan kiehnäämässä. Aloite tulee aina mieheltä.
Kai tässä olisi hyvä mennä pariterapiaan, koska ei tunnu mukavalta tämäkään. Ja sen odotus, milloin tulee esim. petetyksi, kun kotona ei saa.
oliko se hyvä kun tapasitte? Jos ei niin tuo voi kyllä olla vaikuttava pitemmällä välillä.
Ap, anna lapselle velliä illalla ennen nukkumaan menoa, maha täyttyy paremmin. Meidän 1.5 v kanssa toimi hyvin.
on todella korkealla. Jos kärsii jatkuvasta unen puutteesta ja väsymyksestä, on aivan NORMAALIA että seksi ei kiinnosta!
Eli ongelmaa pitää lähteä ratkomaan ensin tuosta nukkumisasiasta.
lapsia jo 3, halut loppuivat ekassa raskaudessa eivätkä ole palanneet (paitsi halu tehdä nuo 3 :/ tietty). Imetys päättynyt jo 1,5v sitten, ei ole yösyöttöjä ollut piitkään aikaan, ei liity siihen. Emme ole nuoria. Tiedän useita muita äitejä tuttavapiirissäni, joiden mielestä perhe-elämä olisi ihan ok, jos ei tarvitsisi harrastaa seksiä enää, ei huvita pätkääkään. Me sitten miehen mieliksi harrastamme sitä niin harvoin, etten kehtaa sanoa. Ja minä (ja ainakin yksi toinen mamma) on antanut miehelle luvan hankkia seksiä muualta, mutteivät ole KUULEMMA sitä tehneet. Vähän arka puheenaihe. Mutta tällä palstalla tuntuu, että muilla ei ongelmaa ole?? Minun lähipiirissä on. Mitä se sitten lähipiiristäni kertoneekaan, noloa.