Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Antaisitko postin avata kirjeesi?

Vierailija
30.03.2010 |

Itella aikoo kokeilla postin jakamista sähköpostin välityksellä.

Postityöntekijä avaa kirjeen, skannaa sen ja lähettää sähköpostilla vastaanottajalle. Tavoitteena on helpottaa haja-asutusalueiden postinjakelua.

Porvoon Anttilan kylä valittiin kokeilupaikkakunnaksi, koska se on haja-asutusaluetta ja riittävän lähellä Helsingin lajittelukeskusta. Vapaaehtoisiksi parin viikon kuluttua alkavaan kokeiluun ilmoittautui yli puolet kyläläisistä ja yrittäjistä eli 140 Anttilan kotitaloutta ja yritystä.

- Haja-asutusaluella innovatiivisille peruspalveluille on tarvetta, kehitysjohtaja Tommi Tikka Itellasta kertoo.

Kokeilu koskee Itellan päiväpostin ja pakettien jakelua, ei erillistä sanomalehtien jakelua.

Itella tarjoaa kokeiluun osallistuville asukkaille tietokoneen ja tietoliikenneyhteydet digitaalisten palvelujen käyttöön.

Minä en kyllä suostuisi. Tosi kiva esim. laskujen, veroilmoitusten, lääkärinpaprujen yms. kanssa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne lähetykset perillekin kannetaan, mutta vain 1-2 kertaa viikossa (en nyt muista kumpi se oli). Kyllähän asiat ovat menneet ja menevät edelleen siihen suuntaan, että paljon paperia korvautuu sähköisillä välineillä. Mutta kyllä se skannaaminen vähän oudolta tuntuu, kun jossain oikeilla haja-asutusalueilla postinkantaja voi olla hyvinkin tuttu ihminen asukkaille - hän sitten skannailee näiden terveystietoja ym. Kuka takaa luottamuksellisuuden? Itse ottaisin mieluummin vaikka vain 2 krt /vko postinjaon kuin tuon että postiani avataan ja skannataan.

se kylän postimies ei tosiaankaan skannaa yhtään mitään vaan Itellalla on olemassa erittäin suuri yksikkä, jossa jo skannataan meidän joka ikisen tärkeitä tietoja. mm. veroilmoitukset. vai luulitteko, että verovirasto skannaa ne itse sähköiseen muotoon? virastoista kela taitaa olla vielä ainoa, joka hoitaa itse skannauksen.

Itella skannaa myös vakuutusyhtiöiden papereita, joten ekähän monen meidän lääkärinlausunnot ole ja Itellan skannerin läpi kulkeneet muutaman kerran?

Mistään uudesta jutusta ei siis ole kyse Itellalle, eikä niitä papereita ensinnäkään kukaan ehdi lukemaan sen paperimassan alla ja toisekseen näihin taatusti pätee vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
2/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aprillipila vääränä päivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kuoressa on vaikka rahaa? ja mitä iloa on skannata jotain PAKETTIEN sisältöä?

Vierailija
4/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kiva joku paketti saada skannattuna :)

Vierailija
5/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne lähetykset perillekin kannetaan, mutta vain 1-2 kertaa viikossa (en nyt muista kumpi se oli).

Kyllähän asiat ovat menneet ja menevät edelleen siihen suuntaan, että paljon paperia korvautuu sähköisillä välineillä. Mutta kyllä se skannaaminen vähän oudolta tuntuu, kun jossain oikeilla haja-asutusalueilla postinkantaja voi olla hyvinkin tuttu ihminen asukkaille - hän sitten skannailee näiden terveystietoja ym. Kuka takaa luottamuksellisuuden? Itse ottaisin mieluummin vaikka vain 2 krt /vko postinjaon kuin tuon että postiani avataan ja skannataan.

Vierailija
6/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin skannaisko postin jokaisen sivun :D

Vierailija
7/7 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjeet, avata ne, scannata ja mailata... älytöntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi