Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaisille synninpäästöstä

Vierailija
30.03.2010 |

Sydämeeni on viime aikoina hiipinyt tunne, että haluaisin päästä menneen elämäni synneistä puhtaaksi. Sinkkuna on tullut tehtyä yhtä sun toista ja satutettua montaa ihmistä ajattelemattomuuttaan. Kirkkoon ja ehtoolliselle meneminen puhdistaisi varmaan omatuntoni, mutta en yleensä käy kirkossa niin sinne meneminen tuntuu vaikealta.

Onko muita tapoja puhdistaa omatunto kristillisen uskon mukaan? Haluan päästä eroon menneestä ja jatkaa elämääni puhtaalla omatunnolla.

Asiallisia vastauksia toivoen, kiitos!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus jätti omilleen synnipäästön avaimet: "Joille te synnit annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut. (Joilta te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.)"

Vierailija
2/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa oikea usko on vanhoillislestediolaisuus". Minä sanoisin, että älä ainakaan sinne mene, ahdistut vielä enemmän! Mene puhumaan vaikka oman seurakuntasi papille tai jollekin tutulle papille. Pappi voi antaa sinulle synninpäästön ja samalla saat sielunhoitoa. Pappi voi myös jakaa yksityisehtoollisen. Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voi jutella. Toki seurakunnan työntekijöitäkin on moneen junaan, mutta osa ihan aidosti haluaa auttaa eikä vaan sen vuoksi, että virkaan kuuluu.

Ja synninpäästön jälkeen et jatka samaa elämää, muuten parannuksen teko on ollut ihan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 miten voit sanoa että vanhoillislestadiolaisena ahdistuisi vielä enemmän? Onko kokemusta? Mulla on, en ole aina ollut vanhoillislestadiolainen mutta kun tein parannuksen (uskoin synnit anteeksi uskovaisen saarnaamana) oli oli niin helpottunut.. ja maailman onnellisin olo :)Ei tarvinnut enään pelätä kuolemaa.

Mutta niinhän Raamatussakin sanotaan että uskovaisia pilkataan aina. Jumalan valtakuntaa sanotaankin "Hakomajaksi yrttitarhassa".

Vierailija
4/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta! Nimenomaan ahdostavaa sellaista!

T:7

Vierailija
5/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolaisia pappejakin seurakunnissa todella paljon

Vierailija
6/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oletko joskus ollut vanhoillislestadiolainen? Onko ahdistus tullut vasta sen jälkeen kun synti on paaduttanu oman tunnon ja muiden uskovaisten neuvot on tuntuneet ärsyttäviltä ja ahdistavilta siinä tilanteessa?

Vierailija
7/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on tulla pilaamaan asiallinen kysymys ja asiallinen ketju?

Ap:lle haluaisin sanoa, että periaatteessa tunnontuskien määrällä ei voi mitata sitä, onko Jumala antanut anteeksi vai ei. :) Jumala antaa anteeksi, kun kadut ja lähestyt häntä rukoillen. Uskonkin, että nyt sinun pitäisi antaa itse itsellesi anteeksi. Älä ruoski enää itseäsi siitä, mitä olet jo katunut ja mikä sinulle on annettu anteeksi.

Tässä itsensä armahtamisessa sinua voi auttaa papin antama synninpäästö. Ja toki jos menneisyyteesi liittyy jotain, joka sinun pitäisi konkreettisesti hyvittää (esim. anteeksipyyntö joltain ihmiseltä?), niin tällaiset asiat on syytä hoitaa kuntoon. Jos asiat ovat kipeitä tai arkaluontoisia, niin pyydä vaikka papilta neuvoa siihen, miten ne kannattaa hoitaa.

Vierailija
8/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet saanut syntisi anteeksi ja rauhan sydämeen. Minäkin olen kokenut saman, mutta olen HELLUNTAILAINEN.

Törkeää sanoa, että vanhoillislestadiolaisuus on ainoa oikea uskonto.

Raamatussa sanotaan, että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

Rukoile ap Jumalaa. tunnusta pahat tekosi ja pyydä niitä anteeksi. Sen jälkeen voit uskoa ne anteeksiannetuiksi.

Vierailija
9/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 viestistä heijastuu aika selvästi miten oikeasti uskovaisia pilkataan ja on aina pilkattu.

Vierailija
10/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuon "vanhoillislestadiolaisen" jutuissa kertoo juuri siitä, että älä tule tänne syntinen pilaamaan meidän armasta lintukotoamme. Tajuatko, että tuollaisilla kommenteilla ajat ihmiset juuri päinvastaiseen suuntaan?

Vierailija
11/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut vl (vaan toista lest. haaraa), mutta olen käynyt teidän kokouksissanne ja todella ahdistuin niistä. Ketään en sinne kehoita menemään!

T:7

Vierailija
12/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen ev.lut. uskooni joten en usko löytäväni helpotusta olooni vaihtamalla haaraa. Luulen, että minun olisi parasta vaan rohkaistua ja mennä ehtoolliselle. Harmittaa, että olen näin vieraantunut kirkosta.

ap

Vierailija
13/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoollinen on ainakin matalan kynnyksen paikka mennä kohtaamaan Jumalaa. Mene rohkeasti vain! :)

12

Vierailija
14/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli asiaan uskot, Herra kuulee kun hänelle juttelet asiasta. Tärkeintä ei ole missä sen teet, vaan että teet sen pyyteettä, uskoen Herran anteeksiantoon ja antamalla itsestäsi sen, mitä pystyt.

Eli hiljennyt siinä ja nyt... ja pyydät anteeksiantoa.

Vierailija
15/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyytänyt anteeksiantoa, mutta ns. tunnon tuskat eivät ole kadonneet... mietin vain, että onko ehtoolliselle meneminen ainoa keino saada synnit aidosti anteeksi.

Kiitos kolmonen vastauksesta.

Vierailija
16/16 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit saa anteeksi kun joku uskovainen (vanhoillislestadiolainen) saarnaa ne "Jeesuksen nimessä ja veressä" anteeksi. Riittää kun vaan uskoo tän anteeksiantamuksen.

Varmaan melkeen jokaisessa Suomen kaupungissa on vanhoillislestadiolaisten rauhanyhdistys ja seurat vähintäänkin sunnuntaisin. Mene käymään ja ala juttelemaan jollekin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme