Kokemuksia: Koulunkäynti +pienet lapset?
Haluaisin aloittaa syksyllä lähihoitajakoulutuksen joka kestää 2 vuotta, matkaa kouluun on 40km. Onko kenelläkään kokemusta on mahdoton yhtälö käydä koulua kun lapset ovat silloin 4 ja 1 vuotiaat? Miehestä ei ole viikolla apua koska on reissuhommissa eli on viikot poissa kotoa. Äitini luultavasti ottaisi lapset hoitoon eli tarhaan ei tarvisi ainakaan ensimmäiseen vuoteen viedä. Haluaisin kuulla kokemuksia jos joku on käynyt koulua lasten ollessa vielä pieniä?
Kommentit (5)
Itse opiskelin amk-tutkinnon pienten lasten kanssa. Toki piti hiukan rimaa laskea tulosten suhteen eli en edes tavoitellut vitosia tenteistä. Hyvin meni ja kyllä ne läsnäolopakollisetkin opinnot sai suoritettua vaikka lapset sairasteli.
Niin ja minulla oli myös kouluun matkaa reilut 50km.
Rankkaa voi toki olla, mutta toisaalta onahn se rankkaa käydä töissäkin, jos on pieniä lapsia...
Itse olen kahlannut läpi lukion siten, että abi vuonna mulla oli vuoden vanha ja toinen syntyi viikkoa ennen ylppäreiden kirjallista osuutta.
Amk:n aloitin niin esikoinen oli 3v, toinen 1,5v + raskaana ja kouluun palasin kolmannen ollessa 10kk... Ja hyvin arvosanoin valmistuin, keskiarvo liki neljän.
Nyt haen yliopistoon jatkamaan, neljä muksua, nuorin nyt 6 viikkoinen ja vanhin ekalla koulussa.
Kyse nimenomaa siitä siis, mitä itse tahtoo.
Eiköhän sitä lähdetä opiskelemaan. =) ap
TODELLA raskasta, sillä opiskelu on täyspäiväistä, poissaoloja ei saa tulla, lapset sairastelee..
Opiskelu kestää neljä vuotta ja olen nyt ensimmäistä vuotta vasta suorittamassa.. En tiedä, jaksanko.
Samoilla linjoilla kun ap, onko lisää kokemuksia?