Mulla on 20kg ylipainoa, kehtaanko mennä Zumba tunnille?
Kommentit (9)
...mutta varo, siellä saattaa laihtua :D Kannattaa tehdä vaan omaan tahtiin. Itse olen zumbannut nyt kohta puoli vuotta, ja huomaan, että kun liikkeisiin tottuu, niin tulee helposti rehkittyä liikaakin. Mulla on zumba-dvdt ja niiden ohjekirjassa sanotaan, että jos tuntuu liian raskaalta, niin kannattaa vaikka vähän aikaa vain kävellä paikallaan. Kuuntele itseäsi. Hyvä fiilis ja itsensä liikuttaminen on zumban idis. :)
Olen ajatellut, että siellä Zumbaa vaan ne laihat, sixbägin omistavat =)
Laihtúmin olisi tarkoituskin ja kunnonkohotus =) Näyttää niin mukavalle touhulle, että tekis mieli mennä kokeilemaan.Joskus aikoinaa step aerobicissä tuli käytyä ja tykkäsin kovasti....
Ap
Mulla suunnilleen samanlainen ylipaino. Enkä todellakaan ollut "läskeimmästä" päästä edes siellä tunnilla! Meidän kaupungissa siis ovat ainakin todella suosittuja, isoissa saleissa monta sataa ihmistä per kerta. Kaiken ikäistä, kaiken kokoista! Ja siellä tuntui, että kaikki keskittyi omaan tekemiseen, eikä muiden katsomiseen! :) Nopeatahtista tuo on, mutta tosi hauskaa! Itse olin huolissani rytmitajustani, mutta ei se haitannutkaan, vaikken kaikkea aina ihan prikuulleen osannut tehdä tai siis pysynyt perässä! Ohjaajakin sanoi, että kaikki tekee sen mitä osaa ja jaksaa ja jos joku juttu tuntuu paremmalta tehdä omalla tyylillä, niin siitä vaan! Tuo oli oikeasti mun mielestä sellaista liikunnan iloa, vaikka hikikin kyllä tuli!
Menneellä viikolla oli Huomenta suomessa juttu ja ohjaajat kertoi että siellä käy kaiken ikäisiä ja kokoisia ihmisiä. Kaikilla on kivaa.
Meidän zumba tunnilla käy kaikenkokoisia.
Käyn showtanssitunneilla, zumbassa, uimahallissa, aikuisbaletissa... Valitsen laihdutukseni aikana vain lajeja, joista _minä pidän_ että jaksan viedä projektini päätökseen. Ekalla kerralla showtanssissa katselin muita, mutta ymmärsin, että teen sitä itselleni. Tsemppiä!!
Meidän zumbatunnilla on kaikenkokoista väkeä. Ei siihen tule kiinnittäneeksi yhtään mitään huomiota, paljonko joku muu painaa - korkeintaan tulee hiljaa mielessään tsempitettyä jos joskus huomaa että joku joutuu oikein taistelemaan jaksaakseen loppuun saakka (eikä se kunto ole aina yhteydessä painoon muuten).
Itsellä ei ole paino-ongelmia, mutta kylläkin kaks vasenta jalkaa. Sitä törmäilemistä saa hävetä paljon enemmän. Mutta kun en ole ainoa, jolta rytmi välillä katoaa ja kädet lentää minne sattuu, en ota turhia paineita. :D
Kunhan on hyvä fiilis liikkuessa, niin sehän se merkkaa. Itselläkin n. 15kg ylimääräistä ja menen kyllä mille tunnille huvittaa. Sen takia niitä järjestetään, että ihmiset innostuisi liikkumaan! Joskus kyllä vähän harmittaa kun ei itse jaksa vetää yhtä täysillä eikä hallitse kroppaansa niin hyvin kuin jotkut toiset, mutta ei se mitään, tekee niin kuin omalle kropalle sopii!
Se on aivan mahtavaa ja hikistä touhua! Itselläni 30kg ylipainoa about, ja oikein hyvin on pysynyt tunneilla mukana ja tehokasta ollut.
Sinne vaan mukaan joukkoon iloiseen :D!