Olen äitiyslomalla ja tartten sairaslomaa käsikivun takia.
Kuka hoitaa lapset, kun itse en kykene tällä kadellä 11-kiloista vauvaa nostelemaan?
Kommentit (10)
Viime viikolla lääkäri olisi kirjoittanut saikkua, ellen olisi kertonut olevani kotona. Kädessä on rasitusvamma ja se vaatisi 2-4 viikkoa lepoa. Mutta minkäs teet, pitää vain yrittää nostella lasta siten ettei kipeä käsi rasitu ja jättää muut kotityöt ihan minimiin.
Kotiäidit ovat sellainen ihmisryhmä, jolla ei ole oikeutta sairaslomaan.
ei tule apua esim kunnalta. itselleni tehtiin iso leikkaus vatsan alueelle kun vauva 7kk, enkä olisi saanut nostella mitään kahteen viikkoon.
käytännössä jouduin hoitamaan heti kun kotiuduin kaiken kuin mitään leikkausta ei olisi ollutkaan
..pyydä kunnalta apua päiviksi,kun lapsen isä(vai oletko yh?)on töissä.
hae välinelainaamosta tuki, auttaa!
töistä pois, koska ei ole kuulemma varaa siihen.
Ja perhetyöntekijät ovat kortilla tässä kaupungissa.
tuottaa tuskaa, niin että meinaa taju lähteä.
lapsen nostelun vuoksi. Kärsin monta viikkoa ison lapsen kanssa. Työterveyslääkäri pisti yhden kortisonipiikin, kipu hävisi parin päivän levon aikana eikä tullut takaisin.
ei voinut sauvojakaan käyttää, kun piti lasta kantaa paikasta toiseen. Tuskasinta oli tulla terveyskeskuksesta kaksi kilometriä vaunujen kanssa kotiin, kun kipsi laitettiin...
Jotenkin selvisin, iltaisin toki tuli lapsen isältä apua, mut päivisin piti pärjätä itse.