Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen kaupunki,johon helsinkiläinen voisi sopeutua?

Vierailija
27.03.2010 |

Ei täynnä juoruämmiä,hyvät kulkuyht.julkisilla,mukava kaupunki..Kaupunginosat,missä hyviä kouluja..

Laitan joitain ehdotuksia:

-Tampere

-Turku

-Pori

-Lahti

-Karkkila

-Porvoo

-Salo

-Espoo ja vantaa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme olisi ostamassa omaa

Vierailija
2/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo, Vantaa, Tampere ja mahdollisesti Lahti ja Porvoo. Espoossa olen hetken asunutkin, samoin Tampereella, mutta kyllä silti aina ikävöin Helsinkiä. Enää en aio muuttaa täältä minnekkään, paitsi tietenkin tilapäisesti esim. ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä missä päin Helsinkiä asuu... Kauniainen voi sopia toisille hyvin, toisille taas Vantaakin on luksusta jonne ei voi sopeutua.

Vierailija
4/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole harmaata hajua noiden kaupunkien juoruämmätiheydestä.

Itse muuttaisin noista mieluiten Vantaalle, mutta en juoruämmätiheuden vaan yhteyksien (sukulaiset, ystävät, työpaikka) takia. Kartanonkoskea (vai mikä se nyt on) on kovasti kehuttu.

Ei täynnä juoruämmiä

Vierailija
5/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Työpaikalla tms. ei ole merkitystä asiaan?

Muuttakaa vaikka Hämeenlinnaan, vanha kaunis kulttuurikaupunki.

Vierailija
6/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Vantaa ovat Helsingin lähiöitä, joten ei kai nämä ole mitään vaihtoehtoja, jos haluaa pois Helsingistä?

Vierailija
7/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kaikki tietää toistensa asiat.

Vierailija
8/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo tai Vantaa. Tampere on vanhakantainen ja Turku nurkkakuntainen. Juoruämmähenkeä kosolti etenkin näissä:

-Karkkila

-Porvoo

-Salo

Vierailija
9/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koen koko pk-seudun yhtenä ja samana... Mutta siis, näin ex-helsinkiläisenä ja nyky-espoolaisena sanoisin, että Turku on ainoa paikka mihin EHKÄ voisin näiden kahden lisäksi sopeutua. Tai jos pk-seutukin Helsingin ulkopuolella on mukana niin sitten myös Kauniainen.

Vierailija
10/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Vantaa.

Tampere on aika erilainen paikka, pieni kaupunki(tähän joku vastanee, että niinhän Helsinkikin on).

Vierailija
11/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyvä yliopisto ja kaunis kallavesi

Vierailija
12/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aivan samanlaisia paikkoja kuin Helsingin lähiöt. Joten et monestakaan asiasta edes huomaisi asuvasi eri "kaupungissa".

Pikkupaikoissa on huonot puolensa. Itse vietin 18 ensimmäistä vuottani sellaisessa, en muuttaisi takaisin sellaiseen sen juorumentaliteetin vuoksi.

Vierailija
13/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin siellä vuoden, ei toiminut

Lohjaa on kehuttu tosi paljon!

Espoota pidemmälle en mäkään ole suostunut menemään...

Tampere on ok, kesäisin siellä oltu jonkun verran.

Vierailija
14/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK paikka lähiöelämästä nauttivalle lapsiperheelliselle, tai omaa elämää aloittelevalle opiskelijalle.

Muuten: ei kiitos.

Vierailija
15/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettiin reilut 4v sitten Helsingistä Lahteen. Niin hyvin olen kotiutunut etten mistään hinnasta muuttaisi takaisin! Olisin voinut muuttaa myös Turkuun.

Vierailija
16/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti on kolkko ja ankea ja Porvoo ahdasmielinen sisäpiirikaupunki, johon vaikea päästä sisään.

Vierailija
17/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poriin/porilaisuuteen pääsee hyvin sisään. Ihana murre ja lapsiperheelle hyvät palvelut sekä aktiviteettejä.

Vierailija
18/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään tyhmiltä ja kouluttamattomilta. Koko äidinpuoleinen sukuni on valitettavasti Porista. Äidilleni oli joku esimies sitten joskus sanonutkin, että murteesta pitää päästä eroon, jos haluaa vakuuttaa työelämässä.

Itse niputan Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisen saman kaupungin eri lähiöiksi. Jos jonnekin muuttaisin, olisivat vaihtoehdot todennäköisesti Turku, Tampere, Porvoo, Rauma, Naantali.

Vierailija
19/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oikeasti "fiksu" ihminen ei sanoisi "pelkästään tyhmiltä ja kouluttamattomilta. Koko äidinpuoleinen sukuni on valitettavasti Porista. Äidilleni oli joku esimies sitten joskus sanonutkin, että murteesta pitää päästä eroon, jos haluaa vakuuttaa "

Paskapuhetta, vuoden huonoin.

Vierailija
20/21 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten viehättävä olisi muuten. Kaikki tietävät toistensa asiat. Suosittelen rentoa ja boheemia Tamperetta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän