Mitäs tässä nyt tekis. Miesystävällä alkolukko =(
Olen tapaillut miestä jo jonkin aikaa ja meillä on ihanaa ja upeaa ja olen tosi toiveikas. Mutta. Äsken heitti minut ensimmäistä kertaa autollaan kotiin ja puhalsi alkolukkoon... En osannut sanoa mitään eikä hänkään kommentoinut. Vaivaa ja pahasti. Mitä se tarkoittaa? Montakin rattijuopumusta? Mies on juonut ihan normaalisti kun ollaan oltu syömässä esim yhden lasin viiniä.
Kommentit (7)
Kyllä hän todnäk ratista kiinni on jäänyt. Mutta eihän kaikkein pahimmista tapauksista alkolukkoa edes saa. Kortti menee jo yhdestä kerrasta, vaikka olisi aamukrapuloissaan puhaltanut 0.51 prom. Ainoa keino saada kortti takaisin on alkolukko. Uusijat ei tietääkseni saa alkolukkoa, vaan se on kortin menoa sitten. Eli luultavasti ensikertalainen, tuskin kovin paha edes ollut. Ei syytä huoleen !
auto on vaikka taksiajossa nii siinä on alkolukko sen takia. Tai jos ajaa koululaiskyytejä..
auto on vaikka taksiajossa nii siinä on alkolukko sen takia. Tai jos ajaa koululaiskyytejä..
ap:n olisi pitänyt samantien kysäistä miksi sulla tommonen on!
Suomessa on 1.7.2005 alkaen ollut mahdollista saada rattijuoppoustuomion ajokielto ehdollisena. Silloin tuomitun ajoneuvoon asennetaan hänen omalla kustannuksellaan alkolukko ja tuomittu saa ajokortin, jolla saa kuljettaa vain tätä nimenomaista ajoneuvoa. Tämä mahdollistaa esimerkiksi ajamista vaativan ammatin harjoittamisen tuomiosta huolimatta. Ehdollisen ajo-oikeuden tapauksessa alkolukon toimivuus tarkastetaan säännöllisesti asennusliikkeessä ja laitteen muistista todettu virheet, esimerkiksi alkoholihuuruiset puhallukset ajonaikana tai laitteen manipulointiyritykset, johtavat välittömästi ajo-oikeuden menetykseen.
jos mies tehnyt virheen ja ajanut autoa kännissä, niin keskustelkaa asiasta.
Onko tuo kuinka negatiivinen asia, sen päätät itse.
Omasta mielestäni virheitä tapahtuu, mutta niistä pitää oppia.
Siinä hetkessä asiasta kysyminen (esim. Oho mikä tuo on tmv) olisi mennyt ikäänkuin luonnollisesti tekemättä suurempaa numeroa mutta nyt jos menet jälkeenpäin tiedustelemaan asiaa niin...