Miksi ihmeessä akateemiset on palstan mielestä kusipäitä??
Mä en itse ole akateeminen, mutta kaikki mun tuntemani akateemiset on kivoja tyyppejä, siis oikeesti huumorintajusia ja valmiita vaikka bilettämään...
Ammatillisesti kyse on valinnoista ja osin ajautumisestakin.
Kommentit (15)
ehkä tälläkin palstalla on ihan ei-kusipäisiä akateemisia. He eivät vain tuo sitä mitenkään esille. Siis ne kusipäät ovat niitä, jotka vetävät sen akateemisuutensa esiin siinä vaiheessa, kun eivät enää muuta kommenttia keksi.
aidosti vituttaa se, että LTOt ovat heidän pomojansa. Siinäpä se.
Sitten täällä on joku provoilija, joka hieman kiertää veistä haavassa.
Ylipäätään tuntemani yliopistollisen koulutuksen saaneet eivät koe asiaa kovin merkittävänä, mutta lika barn leka bäst.
on jo yksi tuore ketju täällä. Sieltä voi lukea.
ehkä tälläkin palstalla on ihan ei-kusipäisiä akateemisia. He eivät vain tuo sitä mitenkään esille. Siis ne kusipäät ovat niitä, jotka vetävät sen akateemisuutensa esiin siinä vaiheessa, kun eivät enää muuta kommenttia keksi.
josta monet "av-mammat/äipät" kärsivät. Ottaahan se pattiin, jos sen verran tajuaa, että oma kapasiteetti ei ihan riitä.
;-)
Täällä on vähän tällainen kahtiajako:
-nuoret
-omasta mielestään kauniit ja hyvät "äipät/mammat"
-vähänkoulutetut tai kouluttamattomat
-hyvin tienaavat
-kirjoitustaidottomat
-hyvässä parisuhteessa elävät
-sosiaalisesti kyvykkäät
VASTAAN
-akateemiset äidit, jotka ovat kaikissa asioissa edellisten vastakohtia
Nuo asiasta inttämisetkin aina lähtevät nimen omaan jonkun elämäänsä pettyneen "ei-akateemikon" näppikseltä.
ahkeruus on tietoinen valinta
t. akateeminen
akateemiset ovat täällä antaneet itsestään sellaisen kuvan. He kuvittelevat olevansa parempia kuin muut ja yrittävät päteä koulutuksellaan. Nyky päivänä yliopisto ei ole mikään nerouden merkki. Kyllä sinne kaikki pääsee, jos vain kiinnostaa. minä ainakin häpeän av-palstalla myöntää olevani akateeminen, koska monet täällä olevat akateemiset ovat juuri sellaisia kusipäitä!
ainoastaan ei-akateemisille. Jokainen, joka on suomalaisen yliopiston tai korkeakoulun käynyt, tajuaa että siitä selviäisi kuka hyvänsä apina, jos vaan lukutaito on tullut hankittua. On kuitenkin sanottava, että tästäkin maasta löytyy paljon porukkaa, joiden luku- ja kirjoitustaito on niin heikko, etteivät selviä edes yliopisto-opinnoista. Sitten he ajautuvat kirjoittelemaan foorumeille, joissa tämä on lähinnä meriitti.
Veit sanat suustani! Olen täsmälleen samaa mieltä.
T. maisteri
;-)
sitä edes kysyä?
Etkö ole huomannut millaisen kuvan he antavat itsestään: pinnallisen, tuomitsevan, ylpeilevän, halveksivan... hoh, ja näitä riittää...
yleistäisi tuota koskemaan kaikkia akateemisia, itse ainakin tunnen irl todella mukavia, sympaattisia ja fiksuja akateemisia joiden kanssa on mukava keskustella asioista. Täällä taas tuntuu riehuvan säännöllisesti pari-kolme elämässään epäonnistunutta yksilöä joilla ei valitettavasti ole muuta pätemisen aihetta elämässään kuin se koulutus.
Minulla ei ole tapana normaalielämässä jakaa ihmisiä koulutuksen perusteella - varsinkaan akateemisen koulutuksen perusteella - tyhmiin.. anteeksi ryhmiin. Mulle tämä jako on täysin käsittämätön missään muissa, kuin puhtaasti koulutusta käsittelevissä asioissa.
Enkä tiedä kuka tällaista "akateeminen" -sanaa viljelee täällä, ovatko asialla pätemisvajeesta kärsivät akateemiset, vai jotkut täysin kouluttamattomat, joilla on herrapelko.
Tosin en jatkuvasti tällä palstalla roikukaan.
Reaalielämässä em. asenteeseen kyllä törmää. Kuultuja kommentteja mm. "ethän sää oo mitenkään tosikko vaikka opiskeletkin yliopistossa", ystävän kautta kuultuna "sehän oli ihan kiva tyyppi, vaikka opiskeleeki yliopistossa" tai jotain vastaavaa.
Jostain syystä myös kuvitellaan, että akateemisen alan ihmiset väheksyvät duunareita. Joku ehkä näin tekeekin, mutta kaikki tuntemani akateemiset tekevät oman alan töiden puutteessa myös perusduunarihommia (siis en tarkoita sellaisia, joihin ehdottomasti vaaditaan ammattikoulutus, vaan näitä mäkkärinmyyjä jne. töitä).